Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

 داستان ادغام و انحلال شوراهای موازی در حوزه فناوری اطلاعات موضوعی است که از قبل وجود داشته و پس از تشکیل شورای عالی فضای مجازی پررنگ‌تر شد و اکنون انتظار می‌رود با حکم اخیر مقام معظم رهبری که در آن ۱۰ محور مهم وظایف و مأموریتهای شورای عالی فضای مجازی را ابلاغ کردند، این موضوع در آینده‌ای نه چندان دور به فاز تازه ای وارد شود.
به گزارش ایسنا؛طی سالهای گذشته و به دنبال تشکیل شورای عالی فضای مجازی به عنوان مرجعی برای سیاست گذاریهای کلان در حوزه فضای مجازی کشور بارها موضوع حذف شوراهای موازی با این شورا مطرح شده و حتی در زمینه یکی از این شوراها یعنی شورای عالی فناوری اطلاعات بحث تا مجلس نیز کشیده شد اما درنهایت موضع ادغام این شورا در شورای عالی فضای مجازی تا زمانی دیگر به تعویق افتاد و در انتظار تصمیمات جدید ماند.

روز گذشته به دنبال انتشار حکم اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی ظاهرا اتفاق تازه‌ای در این زمینه رخ داده و در قالب این حکم، مقام معظم رهبری، بر انحلال شوراهای عالی مصوب در گذشته که موازی این شورا هستند، به‌منظور تحکیم جایگاه فراقوه‌ای و موقعیت‌محوری و کانونی شورای عالی و نیز انتقال وظایف آن شوراها به شورای عالی فضای مجازی تاکید کردند.

بر این اساس به نظر می رسد لازم است در آینده ای نه چندان دور تکلیف این شوراها مشخص شود. در حال حاضر برخی از این شوراها که به طور همزمان فعالیت آنها به شورای عالی فضای مجازی نیز به نوعی مربوط می شود از شورای عالی اطلاع رسانی، شورای عالی فناوری اطلاعات و شورای عالی انفورماتیک و غیره متشکل است.

اما با توجه به اتفاقاتی که چندی پیش درباره ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات با شورای عالی فضای مجازی مطرح شد، به نظر می رسد بیشتر برروی وضعیت این شورا تمرکز شده است؛ وزیر ارتباطات صبح امروز در خصوص وضعیت این شورا با توجه به حکم مقام معظم رهبری اظهار کرد: این حکم فصل‌الخطاب است و باید با جدیت برای عملیاتی شدن آنها تلاش کنیم که فعالیت شوراهای موازی نیز حتی باید تعطیل شود.

محمود واعظی همچنین متذکر شده است: برای تعیین تکلیف وضعیت شورای عالی فناوری اطلاعات نیز جلساتی خواهیم داشت و در این زمینه تصمیم‌گیری های لازم صورت خواهد گرفت.

حال با توجه به تمام این تفاسیر باید منتظر ماند تا در آینده وضعیت این شوراها مشخص شده و دیده شود که پس از چند سال اولین زنگ انحلال با کدام یک از شوراهای مذکور به صدا در خواهد آمد؟

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24