Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

 اوباما برای ممانعت از رای گیری در خصوص قطعنامه ضد ایرانی کنگره، تنها به سه رای دیگر نیز دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛وب سایت "هیل" در گزارشی نوشت: شمار سناتورهای دموکرات حامی توافق هسته ای ایران در هفته ای که گذشت به ۳۸ نفر رسید. بدین ترتیب، باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا -- می تواند با خیالی آسوده قطعنامه ضد ایرانی کنگره را وتو کند.

اکنون با وجود پیروزی سناتورهای دموکرات در حفظ حق وتوی رئیس جمهور، باراک اوباما می کوشد سناتورهای بیشتری را برای حمایت از توافق هسته ای ایران در کنگره ترغیب کند. بر اساس قوانین کنگره، اگر شمار موافقان توافق هسته ای ایران به ۴۱ نفر برسد، از تصویب قطعنامه ضد ایرانی در سنا ممانعت خواهد شد و دیگر نیازی به حق وتوی رئیس جمهور نخواهد بود.

بن کاردین – سناتور دموکرات مریلند – سومین سناتور دموکراتی بود که روز جمعه با توافق هسته ای ایران مخالفت کرد. بدین ترتیب، تا کنون چاک شومر – سناتور دموکرات نیویورک --، رابرت منندز – سناتور دموکرات نیوجرسی – و بن کاردین به طور علنی مخالفت خود را با توافق هسته ای ایران اعلام کرده اند.

تنها پنج سناتور دموکرات باقی مانده اند که موضعی قطعی در خصوص توافق هسته ای ایران اتخاذ نکرده اند. اوباما برای ممانعت از تصویب قطعنامه ضد ایرانی کنگره می بایست رای دست کم سه نفر از این پنج سناتور را تضمین کند.

"ریچارد بلومنتال" – سناتور دموکرات کنتیکت – از جمله سناتورهایی است که می بایست به زودی موضع خود را در خصوص توافق هسته ای ایران اعلام کند. وی از جانب گروه های مخالف و موافق توافق هسته ای ایران تحت فشار قرار دارد. مخالفان توافق هسته ای ایران تهدید کرده اند اگر بلومنتال از توافق هسته ای ایران حمایت کند، در انتخابات ۲۰۱۶ کنگره، وی را به چالش خواهند کشید.

بلومنتال اوایل هفته ای که گذشت در گفتگو با هیل اظهار داشت با توجه به اینکه نقایصی در توافق هسته ای ایران وجود دارد، این سوال مطرح می شود که آیا جایگزین و یا توافقی بهتر برای برجام می توان یافت؟

سناتور بلومنتال اوایل سال جاری از لایحه ای حمایت کرد که به موجب آن قرار شد اگر مذاکرات هسته ای ایران به بن بست برسد، تحریم های اقتصادی علیه این کشور افزایش یابد.

گری پیترز – سناتور دموکرات میشیگان – نیز هنوز موضع مشخصی در خصوص توافق هسته ای ایران اتخاذ نکرده است. سناتور پیتر از جمله کسانی است که موضع جنگ طلبانه ای علیه ایران داشته است. وی حتی پیش از ورود به سنای کنگره، از حامیان افزایش تحریم ها علیه ایران بوده است.

جو منشن – سناتور دموکرات ویرجینیای غربی – نیز بر سر دوراهی توافق هسته ای ایران قرار دارد. سناتور منشن حتی اگر در جبهه موافقان توافق هسته ای ایران قرار بگیرد، باز مانع از تصویب قطعنامه ضد ایرانی کنگره نخواهد شد.

وی اظهار داشت برای ممانعت از تصویب قطعنامه ضد ایرانی کنگره، به جمع سناتورهایی نمی پیوندد که موافق ایراد نطقی طولانی پیش از رای گیری در خصوص این قطعنامه هستند.
ایراد نطقی طولانی در کنگره آن هم پیش از رای گیری در خصوص موضوعات مهم، رسمی است که مخالفان برای جلوگیری از تصمیم گیری در خصوص مسائل حساس در کنگره همواره به آن متوسل می شوند.

ران وایدن – سناتور دموکرات اورگن – نیز در جمع سناتورهایی قرار دارد که هنوز موضع مشخصی در خصوص توافق هسته ای ایران اتخاذ نکرده است. احتمالی بسیار قوی وجود دارد که ران وایدن به مخالفان توافق هسته ای ایران بپیوندد. علت این امر اینست که وی نمی خواهد در انتخابات سال آتی کنگره از سوی رقبای خود به چالش کشیده شود و کرسی خود را از دست دهد.

ماریا کانتول – سناتور دموکرات واشینگتن – نیز اظهار نظر خاصی در خصوص توافق هسته ای ایران نداشته است. احتمال بسیاری وجود دارد وی به موافقان توافق هسته ای ایران بپیوندد. چرا که کرسی وی از سوی مخالفان توافق هسته ای ایران تا انتخابات ۲۰۱۸ کنگره تهدید نخواهد شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24