Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

فرانسه در حال اعزام هیئتی متشکل از نمایندگان حدود ۱۳۰ شرکت به ایران در روزهای ۲۱ تا ۲۳ سپتامبر است، که شرکت هایی نظیر توتال و پژو در آن حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، یک مدیر ارشد فرانسوی گفت، از زمان انعقاد توافق هسته ای ایران در ماه جولای، شرکت های فرانسوی در احیای روابط اقتصادی  با ایران، از رقبای اصلی اروپایی، آمریکایی و آسیایی خود عقب افتاده اند.
مدف، گروه اصلی لابی گری تجاری فرانسه در حال اعزام هیئتی متشکل از نمایندگان حدود 130 شرکت به ایران در روزهای 21 تا 23 سپتامبر است، که شرکت هایی نظیر توتال و پژو در آن حضور خواهند داشت. وزرای تجارت و کشاورزی فرانسه نیز این هیئت را همراهی خواهند کرد.
تیبالت دی سیلگای معاون شرکت ساخت و ساز وینسی و از اعضای مدف که سرپرستی هیئت اعزامی به ایران را بر عهده خواهد داشت گفت: «این دیدار برای ماه خیلی مهم است.»
وی به خبرنگاران گفت: «ما عقب افتاده ایم، بنابراین اکنون باید فرصت از دست رفته را جبران کنیم.» در بین کشورهایی که از شرکت های فرانسوی پیشی گرفته اند، وی به شرکت های آلمانی، اتریشی، چینی و آمریکایی اشاره کرد.
فرانسه یکی از سرسختانه ترین مواضع را در در جریان مذاکرات هسته ای با ایران اتخاذ کرده بود. اما لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه که در فصل تابستان برای بهبود روابط به تهران سفر کرده بود، مکررا اعلام کرده که معتقد نیست که این مواضع تاثیری بر شرکت های فرانسوی پس از لغو تحریم ها علیه تهران خواهد داشت.
فابیوس در جریان سفر خود به تهران، بر خلاف دیگر وزرای اروپایی هیچ هیئت اقتصادی ای با خود به همراه نداشت. اما وی با وزرای کلیدی دولت ایران در زمینه منابع هیدروکربنی، حمل و نقل و خودرو که شرکت های فرانسوی امیدوارند بتوانند در آن زمینه با ایران قرارداد منعقد کنند، دیدار داشت.
اگر ایران به تعهدات خود به موجب توافق عمل کند، لغو تحریم ها می تواند در سه ماهه نخست سال 2016 اتفاق بیافتد.
شرکت های فرانسوی زمانی حضوری قوی در بازار ایران داشتند، اما تحریم های اتحادیه اروپا و به ویژه آمریکا که در سال 2011 به تصویب رسید، موجب خروج شرکت های فرانسوی از ایران شد.
دی سیلگای افزود: «باید پیشنهادهایی مطرح شود که دارای بعد داخلی قوی باشد و در زمینه قیمت رقابتی باشد، البته مشکلات مالی نیز باید حل و فصل شوند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24