Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

 معاون وزیر اقتصاد بر لزوم پایه‌گذاری نهضت سرمایه‌گذاری در کشور تأکید کرد.
به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا) به نقل از فارس، محمد خزاعی در جلسه سرمایه‌گذاری استان آذربایجان غربی اظهار داشت: رشد و توسعه اقتصاد کشور در گروی بخش خصوصی موفق و فعال است.
رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با تأکید بر اینکه توجه نظام به ویژه دولت «تدبیر و امید» تقویت و حمایت بخش خصوصی است، ادامه داد: بدون بخش خصوصی امکان رشد و توسعه اقتصادی و رسیدن به هفت درصد رشد اقتصادی هدف‌گذاری شده امکان‌پذیر نخواهد بود.
وی با بیان اینکه مقوله سرمایه‌گذاری داخلی بستر رشد سرمایه‌گذاری خارجی را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: در صورتی که سرمایه‌گذاری داخلی مورد توجه قرار نگیرد سرمایه‌گذاری خارجی هم به جایی نخواهدرسید و این موضوع به عنوان یک اصل مطرح است.
خزاعی با بیان اینکه بیش از 95 درصد سرمایه‌گذاری خارجی که در کشور رخ می‌دهد با سرمایه‌گذاری داخلی مرتبط است، بیان کرد: سرمایه‌گذاری خارجی متولی دارد، در حالی که سرمایه‌گذاری داخلی که بستر رشد سرمایه‌گذاری خارجی را فراهم می‌کند یک متولی دولتی ندارد.
وی یادآور شد: مسئله مهمی که مسئولان و مدیران استان آذربایجان ‌غربی باید به آن توجه داشته‌باشند بحث تأمین منابع مالی برای توسعه کشور بوده، به ویژه آذربایجان غربی بنا به وجوه متعدد داخلی، خارجی، کشاورزی و صنعت منحصر به فرد است.
خزاعی با بیان اینکه مقوله تأمین منابع مالی لازم برای این استان و کشور یک الزام و اجبار محسوب می‌شود، اظهار داشت: در بحث اقتصاد مقاومتی که هوشمندانه توسط مقام معظم رهبری مطرح شد به مقوله سرمایه‌گذاری بسیار توجه شده‌است.
خزاعی بیان کرد: زمینه‌سازی برای فشار آوردن به کشور بر این اساس است که ایران از نظر اقتصادی تحت فشار قرار گیرد و در این راستا تأمین منابع مالی در یک الزام اقتصادی، ملی و سیاسی مطرح است.
وی با تأکید بر اینکه باید نهضت سرمایه‌گذاری را در کشور پایه‌گذاری کنیم، اظهار داشت: در کشور نقشه راه تأمین منابع مالی نداریم و یکی از اقدامات در دوران پساتحریم تهیه نقشه راه تامین منابع مالی کشور است تا مشخص شود در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه انرژی، آب، نفت، کشاورزی و ... چه میزان منابع لازم است.
خزاعی ادامه داد: تهیه نقشه راه تأمین منابع مالی و نقشه راه ارتباطات اقتصادی برای اهداف و مناسبات سیاسی از جمله اقدامات مورد نظر است و بر این اساس می‌توان مناسبات اقتصادی را طراحی کرد.
معاون وزیر اقتصاد در پایان تقویت مراکز خدمات سرمایه‌گذاری و تفویض اختیار به این مراکز را از جمله برنامه‌های مورد نظر عنوان کرد و گفت: هدایت جریان منابع مالی خارجی باید به سمتی که برای اقتصاد کشور ارزش افزوده ایجاد کند، باشد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24