Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مدیرعامل تایدواتر با اشاره به نیاز فوری بنادر کشور به تامین تجهیزات، گفت: تجهیزات کنونی با تعمیر و نگهداری قویتر تکافوی نیازهای اولیه را می کند اما قطعا باید برنامه ریزی منظمی و مدونی برای تامین تجهیزات بندری داشته باشیم و الان برای این کار دیر است.

مهدی اعتصام در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با بیان این که تحریم ها باعث شد ترمینال 2  و اپراتوری بندر شهید رجایی را از دست بدهیم، اظهار کرد: در واقع یک ظرفیت عظیمی از مجموعه ما از دست رفت  و امکانات، تجهیزات، دانش و نیروی انسانی در اختیار سایر پیمانکاران این بندر قرار گرفت.
وی با بیان این که تاید واتر نقش مستقیم و محوری خودش را از دست داد، تصریح کرد: این مسئله بیشتر در بخش درآمدی بندر شهید رجایی که بیش از 65 درصد از درآمدهای ما را تامین می کرد، نمود پیدا کرد.
وی با تاکید بر این که قطعا در این مرحله،تحریم ها به صورت عزت مندانه تمام می شود، بیان کرد: در این صورت می توانیم به صورت مستقیم از تجهیزات، امکانات  توان تاید واتر استفاده کنیم، گرچه به منابع درآمدی قبل بر نمی گردیم ولی می توانیم حداقل خلاءها را پر کنیم.
وی در پاسخ به این پرسش که تاید واتر هم اکنون در چه حوزه و مناطقی فعال است، گفت: در حال حاضر در بخش خدمات، انبارداری، تخلیه و بارگیری بندر امام خمینی (ره) و اپراتور اول بندر امیرآباد فعالیت می کنیم.
مدیرعامل تاید واتر با یادآوری این که در بندر انزلی حضور نیمه فعالی داریم، افزود: در این بندر یک سری تجهیزات را به اپراتورهای مستقر در آن اجاره داده ایم.
اعتصام با بیان این که در بندر عسلویه در بندر پارس تخلیه و بارگیری را بر عهده داریم، خاطرنشان کرد: در بندر شهید رجایی نیز در بخش انبارداری، پسکرانه ها و پایانه داری فعالیت می کنیم.
وی  در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه ای برای توسعه فعالیت های خود به خارج از مرزها دارید، گفت: طبیعی است با عامل تحریم نمی توانستیم این کار را انجام دهیم اما هم اکنون مذاکرات در این باره در حال پیگیری است. در گام اول در حال مذاکراه با عراقی ها در رابطه با تربیت نیروی انسانی، اپراتوری، لایروبی و سالویج هستیم.
قرارداد با سازمان بنادر در مراحل نهایی
وی با اشاره به فعالیت گسترده در بخش سالویج یادآور شد: سالویج اولین شناور بخش خصوصی در اروند انجام شده و قراردادی با سازمان بنادر و دریانوردی برای خروج یکی از شناورهای اروند در حال نهایی شدن است.
مدیرعامل تایدواتر همچنین از حضور در مناقصه سالویج  42 فروند شناور با یک جوینت خارجی خبر داد و افزود: در حوزه دریایی فعالیت هایمان را گسترش داده ای م و علاوه بر لایروبی جاسک در بخش خدمات پشتیبانی به سکوها و حوزه نفتی نیز فعال هستیم.
اعتصام همچنین با اشاره به فعالیت در بخش حمل ونقل زمینی گفت: در نسیم شهر مجوز صدور بارنامه را دریافت کرده ایم و 42 دستگاه کشنده در ناوگان داریم که این تعداد در حال افزایش به 50 دستگاه است.
وی با اشاره به هزینه یک و نیم میلیارد تومانی اخذ مجوز بارنامه افزود: 4 تا 5 میلیارد تومان سرمایه گذاری دیگر در این بخش در حال انجام است.
وی در ادامه با بیان این که در حوزه ریلی ترمینال ریلی بندر شهید رجایی در مراحل تکمیل قرار دارد ابراز امیدواری کرد با سیاست های دولت یازدهم در توسعه فعالیت های ریلی این ترمینال به ودری با سرمایه گذاری هایی که در آن در حال انجام است به بهره برداری برسد.
وی میزان سرمایه گذاری در ترمینال ریلی بندر شهید رجایی را 15 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: قرارداد سیلوی 41 هزار تنی بندر امیرآباد امضا شده و ترمینال غلات بندر امام خمینی با ساخت سیلوی 150 هزار تنی در حال  اجراست.
مدیرعامل تایدواتر در پاسخ به این پرسش که هم اکنون با چه ظرفیتی مشغول به فعالیت های بندری و دریایی هستید، گفت: ظرفیت ما به ظرفیت بنادر برمی گردد، به عنوان نمونه در بندر شهید رجایی خلاء ترافیک بار داریم.  البته زیرساخت عمرانی خوبی در بنادر داریم که تکاپوی نیازهای فعلی ما را می کند اما باید به بخش تجهیزات و مدیریت توجه شود.
اعتصام با اشاره به  فاز یک بندر چابهار آماده بهره برداری است، بیان کرد: با تعمیر و نگهداری قویتر تجهیزات موجود می توانیم پاسخگوی نیازهای اولیه باشم اما قطعا باید برنامه ریزی منظمی و مدونی برای تامین نجهیزات بندری داشته باشیم و الان برای این کار دیر است چون دوره سفارش، خرید و نصب تجهیزات حداقل 18 ماه زمان می برد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24