Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

انتخاب: روحانی در سخنانی گفت: استقلال به این معناست که بتوانیم منافع خودمان، دوستان‌ مان و مسلمانان را مدنظر قرار دهیم.

وی تأکید کرد: باید استقلال را به معنای وسیع کلمه مد نظر قرار دهیم، اینکه اگر نتوانیم نفت خودمان را در بازار جهانی بفروشیم، این با آن استقلال به معنای کامل و آزادی عمل در صحنه جهانی به طور کامل منافات دارد.

رئیس‌ جمهور گفت: درست است که ما تحریم‌های ظالمانه قدرت‌های بزرگ را نپذیرفتیم و آنها را ظالمانه و غیرقانونی اعلام کردیم، اما متاسفانه به آن تحریم، دیگران عمل کردند و از آن یک میلیون بشکه نفتی که گفته بودند ایران بفروشد، یک بشکه اضافه نیز هیچ کشوری نخرید حتی کشورهای دوست.

روحانی ادامه داد:‌ تحریم ظالمانه‌ای که در بحث بانکی اجرا کردند گرچه غلط و ظالمانه و غیرقانونی بود اما حتی کشورهای همسایه و حتی کشور های دوست ما و حتی عراق هم حاضر نشد این تحریم را ظالمانه بداند و زیر پا بگذارد و نقض کند.

رئیس‌جمهور گفت: پس خودمان باید ظهور و بروز استقلال خود را در صحنه جهانی به عنوان یک کشور انقلابی بروز بدهیم. وی افزود: انقلابی بودن به این معنا نیست که ما در سخن و بیان انقلابی حرف بزنیم اما در عمل نتوانیم از منافع مردم خود به خوبی دفاع کنیم.

رئیس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: انقلاب بروزش در استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است و استقلال بروزش در نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی.

رئیس‌ جمهور افزود: باید بتوانیم با منطق، استقلال، قدرت دیپلماسی و قدرت سیاسی در صحنه جهانی و با اتحاد ملت بزرگ ایران تحریم های ظالمانه را بشکنیم و لغو کنیم و عملا زیر پا بگذاریم.

روحانی گفت: اینکه ما بگوییم تحریم ها ظالمانه است که البته ظالمانه بوده، اما دیگران به آن عمل کنند و اینکه بگوییم تحریم ظالمانه است اما یک کشتی بزرگ  در ساحل خلیج فارس در منطقه شمالی خلیج فارس در بندرگاه‌های ایران به خاطر تحریم پهلو نگیرد و کشتی که بار ایران را حمل می کند در سواحل کشورهای جنوبی پهلو بگیرد و برای هر کانتینری ما 700 دلار اضافه از جیب مردم پرداخت کنیم تا آن بار را از ساحل جنوبی به ساحل شمالی بیاوریم، این با آن استقلال به معنای عام کلمه سازگار نیست.

رئیس‌جمهور افزود: البته نمی خواهم بگویم تحریم های ظالمانه قدرت های جهانی را یک روزه یا یک شبه می شود لغو کرد، اما ما در عمل، با همت امت و ملت و با دلاوری‌های نیروهای مسلح و با هدایت رهبری شجاع توانستیم این کار را انجام دهیم.

روحانی افزود: اینکه بگوییم فقط دیپلماسی، اینکه بگوییم فقط قدرت نظامی و اینکه بگوییم فقط قدرت نرم و قدرت سخت، حتما به پیروزی نمی‌ ر‌سیم، همه باید در کنار هم باشیم.

رئیس‌ جمهور گفت:‌ در وظایف نیروهای مسلح آمده که نیروهای مسلح باید حافظ نظام باشند، در وظایف وزارت خارجه و سیاست خارجه آمده که سیاست خارجه کشور باید حافظ نظام باشد، در وظایف دولت و رئیس جمهور آمده که باید حافظ استقلال و نظام، اخلاق، آزادی و عدالت باشد، همه در کنار هم هستیم.

روحانی افزود: دولت، مجلس،‌ قوه قضاییه، نیروهای مسلح، قشرهای مختلف مردم، زن و مرد ما زیر پرچم اسلام با اطاعت از رهبری باید با هم متحد باشیم. رئیس‌ جمهور گفت: خدا آنهایی را دوست دارد که در صف واحد مشغول جهاد و مبارزه باشند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24