Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

 وزیر اقتصاد با بیان اینکه رشد اقتصادی در سال ۹۳ فقط در چند صنعت خاص اتفاق افتاد گفت: روند رونق و رشد در بدنه اقتصاد کشور در حرکت است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی طیب‌نیا امروز با حضور در همایش سنگ آهن و فولاد ایران با اشاره به اینکه برگزاری چنین همایش‌هایی در توسعه همکاری‌های بین‌المللی فعالان تجاری کشور با شرکای خارجی جهت جذب سرمایه‌گذاری بسیار موثر است، اظهار داشت: در حال حاضر فضای تعاملات میان تجار و سرمایه‌گذاران خارجی با ایرانیان فراهم شده است. در این شرایط می‌توانیم ظرفیت‌های واقعی وبالقوه ایران را به طرف‌های خارجی معرفی و زمینه همکاری را افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه ایران از جمله معدود کشورهایی است که تمام ظرفیت‌های لازم برای تحقق رشد و فعالیت‌های اقتصادی را در اختیار دارد، افزود: ایران دارای ذخایر عظیم نفت و گاز و معدنی و از همه مهمتر منابع نیروی انسانی متخصص است که با رقابتی کردن مناسب فضای اقتصادی می‌تواند ضمن استفاده از موقعیت جغرافیایی خود رشد و توسعه اقتصادی بیشتری را در کشور فراهم آورد.
وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه ایران امکان دسترسی به بازار چند میلیونی کشورهای همسایه را دارد، گفت: امروز ما در شرایط خاصی قرار گرفته‌ایم چرا که ایران بعد از چندین سال تحریم‌های مختلف توانسته است فضای لازم را برای تعاملات بیشتر با کشورهای خارجی به دست آورد.
طیب‌نیا گفت: کشورهای غربی تحریم‌ها را با هدف در هم شکستن اراده ملت ایران بر کشور تحمیل کردند البته ناگفته نماند که افزایش تورم و رشد کند اقتصاد کشور از اثرات اعمال تحریم‌های بین‌المللی بر علیه کشور است که توانست آسیب‌هایی را بر اقتصاد کشور وارد کند اما در مجموع نتوانست اراده خود را بر ملت ایران تحمیل نماید.
وی تورم بالای 45 درصدی را یکی از اثرات منفی تحریم‌ها در کشور دانست و افزود: خوشبختانه با برنامه‌ریزی و تدوین سیاستگذاری‌های مناسب توانسته‌ایم تا حدودی بر مشکلات اقتصادی فائق آییم به نحوی که هم‌اکنون نرخ تورم را به زیر 14 درصد رسانده‌ایم البته پیش‌بینی می‌کنیم روند نزولی نرخ تورم تا پایان سال ادامه یافته و در آینده شاهد تورم تک‌رقمی در کشور باشیم.
وزیر امور اقتصاد و دارایی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه اقتصاد کشور در دو سال متوالی رشد منفی را تجربه کرد، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های مناسب رشد اقتصادی در سال 93 مثبت شد. اگر چه این موضوع در چند صنعت خاص اتفاق افتاد اما روند رونق و رشد در بدنه اقتصاد کشور در حرکت است و همین موضوع باعث شده تا بتوانیم مشکلات کشور را سازماندهی کرده و اقدامات لازم را برای رفع آنها انجام دهیم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24