Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

کارشناس بورس گفت: بورس تهران با توجه به قابلیتهای خود می تواند از شرایط کنونی خارج شده و بازهم شاخص، صعودی شود.

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: افت شاخص در بورس تهران بزودی پایان می یابد و با توجه به فضای مثبت سیاسی به وجود آمده در کشور روزهای خوش به بورس تهران بر می گردد و بورس تهران که از ابتدای سال با رکود مواجه شده و روزانه با نوسانهای شاخص، سهامداران را نگران کرده است بزودی جان خواهد گرفت.
حسین مهدوی افزود: روند افت شاخص نمی تواند تداوم داشته باشد و بازار توان آن را دارد که به حالت تعادل بازگردد و هرچند که عوامل خارج از بورس سبب نوسان شاخص می شود، اما سهامداران نباید به نوسان شاخص دامن بزنند و باید در نظر داشت که عوامل گوناگونی بر افت شاخصها تاثیر دارد؛ اما بورس توان گذر از این شرایط را دارد و امکان بازگشت رونق به بازار سرمایه وجود دارد.
وی با تاکید بر این که سهامداران باید صبور باشند، تصریح کرد: خوشبختانه زیر ساختهای مناسبی در بورس وجود دارد و با فراهم شدن شرایط مورد نیاز بازار، می توان دوباره اعتماد را به سهامداران بازگرداند.
این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر این که بازار پول و سرمایه مکمل یکدیگر عمل می‌کنند، گفت: تقویت بازار سرمایه در نهایت به نفع بازار پول خواهد بود و باید همه ارکان اقتصادی کشور از بازار سرمایه حمایت کنند.
وی ادامه داد: روند منفی بورس در روزهای اخیر نشان می‌دهد که بورس تهران بیشتر تحت تاثیر تصمیمهای اقتصادی و ابهامهای موجود در صنایع مختلف قرار گرفته است و در صورتی که برنامه های حمایتی دولت اجرائی شود می توان به آینده بازار خوشبین بود.
مهدوی افزود: ادامه این روند طی روزهای گذشته سبب شد تا شرکتهای پالایشی، پتروشیمی، بانکی و خودرویی و صنایع بزرگ بیشترین نقش منفی را در ریزش شاخص بورس ایفا کنند و هفته گذشته را باید هفته ای نامطلوب برای بازار سرمایه ایران دانست.
وی با بیان این که دولت برنامه های جدیدی را برای رونق دوباره بورس تدارک دیده است، گفت: سهامداران باید نگاه بلندمدت به خرید خود داشته باشند، به دلیل این که در کوتاه مدت نمی‌توان انتظار سود دهی بالایی را برای آنان متصور بود.
کارشناس بورس افزود: از دولت تدبیر و امید انتظار داریم با توجه به این که چشم انداز مناسبی پیش روی وضع سیاسی و اقتصادی کشور قرار دارد، نگاه عمیق تری به بازار سرمایه داشته باشد و به قابلیتهای آن توجه ویژه ای داشته باشند تا مسیر توسعه اقتصادی کشور بیش از پیش هموار شود.
وی ادامه داد: بازار سرمایه ایران نیازمند حمایت جدی دولت و مجلس است و با حمایت از ارکان بازار سرمایه اقتصاد ایران در دوران پسا تحریم می تواند به اهداف پیش بینی شده در افق ١٤٠٤  برسد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24