Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

ایسنا / رسانه‌های داخلی شیلی اعلام کردند: تلفات اندک ناشی از زلزله 8.4 ریشتری این کشور و وقوع سونامی پس از آن حاکی از اقدامات موثر برای مقابله با این حادثه طبیعی بوده‌است.

طبق اعلام مقامات داخلی شیلی وقوع چنین زلزله‌ای با این میزان ریشتر بالا تاکنون تنها 11 قربانی بر جای گذاشته که دست کم سه تن از آنان به دلیل حمله قلبی جان خود را از دست داده‌اند.
همچنین در پی وقوع این زمین لرزه که چهارشنبه شب شیلی را به لرزه درآورد 9 نفر دچار مجروحیت شدند. این زمین لرزه با چندین پس لرزه همراه بوده که بزرگی برخی از آن‌ها به هفت ریشتر نیز می‌رسد و در کشورهای دیگری همچون برزیل، بولیوی و آرژانتین هم احساس شده است.
شیلی از جمله کشورهایی است که هر سال وقوع تعداد قابل توجهی زمین لرزه در آن گزارش می‌شود که همین امر مقامات این کشور را برای مقابله با آن‌ها آماده کرده است. همچنین تقویت سیستم پیشگیری از فاجعه، آگاهی‌بخشی گسترده عمومی و اقدامات واکنشی سریع نقش موثری جهت رویارویی با این حادثه طبیعی داشته‌است.
گفته شده است وقوع این زمین لرزه مهیب به تعدادی خانه آسیب رسانده و بیش از یک میلیون نفر به دلیل هشدار سونامی مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.
همچنین در پی وقوع زلزله 8.4 ریشتری در شیلی هشدار سونامی برای سواحل شرقی نیوزیلند اعلام شد که این وضعیت صبح امروز (جمعه) لغو گردید هرچند همچنان به ساکنان مناطق ساحلی توصیه شده موارد احتیاطی را رعایت کنند.
مرکز لرزه نگاری ژاپن نیز اعلام کرد به دنبال زمین لرزه شیلی، در «کوجی» واقع در شمال شرق استان ایواته امروز (جمعه) سونامی ایجاد شد که ارتفاع موج‌های ناشی از آن به 30 سانتی متر می‌رسد. هرچند تا کنون از خسارات و تلفات احتمالی این حادثه طبیعی در ژاپن گزارشی منتشر نشده‌است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24