Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

با اتمام 6 ماه ابتدایی سال جاری، این روزها باید منتظر انتشار گزارشات 6 ماهه شرکت های فعال در بازار بورس باشیم، که با توجه به رکود اقتصادی حاکم بر صنایع نمی توان عملکرد مناسبی از گزارشات انتظار داشت.

گروه خودرو:

به گزارش خبرنگار بورس24 به نقل از کارگزاری پارسیان،درحالی رسانه دولت در نشست گزینشی وزارت صنعت، از اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان یارانه به خودروسازان خبر داده بود که وزارت صنعت امروز اعلام کرد: رئیس سازمان مدیریت اعلام نموده، ۲۰۰ میلیارد تومان یارانه به بخش تولید پرداخت می‌شود نه فقط خودروسازان. مدیرعامل ایران خودرو گفت: خوشبختانه ظرفیت خوبی در ایران خودرو فراهم شده است تا در آینده‌ای نزدیک بتوانیم به عنوان خودرو ساز حداقل به عنوان خودرو ساز درجه دو در جهان مطرح شویم و طرح خوبی در مرکز تحقیقات ایران خودرو در حال اجراست.

مدیرعامل خودروسازی سایپا با اعلام اینکه قیمت صادراتی پراید به صورت سی کی دی به کشورهای همسایه ۵۸۰۰ دلار است، گفت: برخی تلاش می‌کردند با تولید داخلی مقابله کنند اما در سایپا با ارائه مدل‌های جدید ، فروش در سایپا عادی شده است. معاملات گروه در بازه مثبت آغاز شد اما شاهد حاکمیت روند نزولی بسیار کم شیبی بر گروه بودیم در پایان معاملات اکثر نمادها در حوالی قیمت صفر تابلو قرار دارند. معاملات گروه امروز بسیار کم حجم بود به طوری که با معامله تنها 10 میلیون سهم خپارس بیشترین حجم معاملات را داشت.

گروه بانک:

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تامین نظر شورای نگهبان، ماده 41 قانون پولی و بانکی کشور را اصلاح کردند و بر این اساس قوانین بانکی را به صندوق های قرض الحسنه و موسسات اعتباری تسری دادند.

بانک کار آفرین که در ۱۲۱ روز کاری سال جاری را با رشد قیمت سهام پشت سر گذاشته و ۴۵ درصد بازدهی سهام داده، برنامه افزایش سرمایه از محل سود انباشته در پیش گرفته است.

بانک دی که طی سال جاری دو دوره نوسان قیمتی داشته در تدارک افزایش سرمایه ۵۰۰ میلیارد تومانی از دو محل شده است. امروز هم معاملات گروه روندی متعادل، تقریبا ثابت و کم حجم داشت که با معامله 43.385 میلیون سهم وبصادر بیشترین حجم معاملات را داشت. دیروز و امروز حقیقی در گروه بانک خریدار بود.

گروه سیمان:

مدت هاست که سرمایه‌گذاران توجهی به این گروه ندارند و معاملات نمادهای آن مثبت و منفی و با حجم کم معامله می‌شوند. از ۲۰ روز پیش دولت عراق تعرفه‌های وارداتی سیمان را از ۵ درصد به ۴۰ درصد افزایش داد که همین موضوع باعث کاهش ۲۰ درصدی صادرات سیمان ایران به این کشور شد .دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد صادرات سیمان به کشور عراق صورت می‌گیرد افزود: اقدامات موثری برای صادرات سیمان به عراق با همکاری بورس کالای ایران و انجمن سیمان در دست اجراست.

گروه استخراج کانه های فلزی:

طبق آمار گمرک ایران از ابتدای فروردین تا پایان مرداد 94، به میزان 4 میلیون و 394 هزار تن سنگ آهن دانه‌بندی صادر شد که در مقایسه با میزان صادرات سنگ‌آهن دانه‌بندی در مدت مشابه سال گذشته (7 میلیون و 470 هزار تن)، از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب حدود 41 درصد و 67 درصد کاهش نشان می‌دهد که از دلایل آن افت شدید قیمت جهانی سنگ آهن ناشی از افت تقاضا و کاهش تولید فولاد جهانی به ویژه چین و توقف تولید برخی معادن داخلی سنگ آهن به دلیل عدم امکان رقابت در شرایط فعلی بازار جهانی بوده است. با توجه به برنامه‌های دولت و بخش خصوصی برای احداث واحدهای تولید فولاد در کشور و درنتیجه کاهش خام‌فروشی، پیش‌بینی می‌شود صادرات سنگ آهن در سال‌های آتی باز هم کاهش یابد و به حداقل برسد و با بهره برداری از واحدهای جدید فولادی، بیشتر سنگ آهن تولیدی در داخل کشور مصرف شود. در بازار معاملات امروز اکثر نمادهای گروه منفی معامله شدند برخی از آنها بازار را با صف فروش ترک کردند. از جمله نمادهای مثبت گروه کروی، کاما و ومعادن را می توان نام برد.

گروه مخابرات:

شنیده ها حاکی از آن است که مخابرات آمادگی دارد با دریافت 10 هزارتومان در هر ماه از مردم کل ارتباطات تلفنی ثابت را رایگان کند. همچنین در این طرح مخابرات آمادگی آن را دارد که با دریافت 3 هزار تومان از مشترکان روستایی ارتباطات روستایی و درون شبکه مخابرات را نیز بصورت رایگان ارائه دهد. در بازار معاملات امروز از دو نماد موجود در این گروه اخابر با قیمت مثبت و همراه در قیمت منفی مورد معامله قرار گرفتند.

گروه قند و شکر:

وزارت جهاد کشاورزی قیمت چغندر را برای سال آینده با 11%افزایش 2997 ریال اعلام نمود. این در حالیست که هنوز به درخواست افزایش 13% انجمن صنفی برای شکر تولیدی سال جاری از سوی سازمان تنظیم بازار پاسخ داده نشده است. یک منبع آگاه در وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: نرخ چغندر قند باید برای سال آینده افزایش پیدا کند تا کشاورزان رغبت به کشت این محصول داشته باشند.میزان افزایش نرخ پیشنهادی جهاد کشاورزی، حداکثر 7% است. در حال حاضر با در نظر گرفتن قیمت270 تومانی برای چغندر، بهای تمام شده هر کیلو شکر مبلغی به 2300 تا 2400 تومان است. در صورت افزایش نرخ چغندر باید نرخ فروش شکر متناسب با سایر محصولات کشاورزی افزایش یابد تا موجب زیان شرکت های تولید کننده قند و شکر نشود. در بازار معالات امروز اکثر نمادهای این گروه بازار را با صف فروش ترک کردند و تنها دو نماد قزوین و قصفها مثبت بودند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24