Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

 مدیر عامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با تفاهم‌نامه این شرکت با فروشگاه‌های الکترونیکی گفت: علاوه بر تفاهم با دیجی‌کالا و پیک بادپا، با فروشگاه‌های Ebay، آمازون و علی بابا نیز تفاهم‌نامه‌هایی را به شکل بین‌المللی داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، حسین مهری در نشست خبری به مناسبت "روز جهانی پست" با اشاره به اینکه اساسنامه شرکت پست در صف انتظار طرح در صحن علنی مجلس جهت تصویب است، اظهار کرد: با تصویب این اساسنامه که کار بررسی‌ آن در کمیسیون‌های اصلی و فرعی مجلس به اتمام رسیده، پست به "شرکت پست ملی جمهوری اسلامی ایران" تبدیل می‌شود.

وی افزود: در این صورت این شرکت نیز مانند یک اپراتور پستی، کار خدمات پایه پستی را انجام می‌دهد و در مباحث ارزش فزوده‌ای با یک یا دو اپراتور پستی بخش خصوصی که در آینده پروانه فعالیت می‌گیرند، رقابت خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت پست با بیان اینکه به سمت الزام اتحادیه جهانی پست رفته‌ایم، گفت: این اتحادیه کلیه پست‌های دنیا را موظف کرده تا به سمت سه وجه 1. فیزیکی، 2. الکترونیکی و 3. مالی حرکت کنند و به تلفیق این سه وجه با یکدیگر بپردازند که ما در این راستا مباحثی نظیر تجارت الکترونیکی، E-Box، پست لجستیک، TLS و USSD را در دستور کار قرار داده‌ایم.

او با اشاره به کاهش حجم پست‌نامه‌ها در دنیا گفت: این کاهش در سال‌های 2012 تا 2014 به ترتیب 1.5، 3 و 4 درصد بوده در حالیکه 50 درصد سهم درآمدهای پستی دنیا از پست نامه‌هاست. لذا باید به سمت تلفیق سه وجه مورد نظر اتحادیه جهانی پست و ارائه خدمات ارزش افزوده بیشتر برویم.

معاون وزیر ارتباطات اشاره‌ای به درآمدهای پست در بخش‌های مختلف داشت و گفت: در سرویس‌های پست سفارشی و امانات-تجارت الکترونیکی به ترتیب 3 و 2 درصد رشد داشته‌ایم؛ در سرویس‌های پست عادی و پیشتاز نیز به ترتیب با 22 و 2 درصد کاهش ترافیک مواجه شده‌ایم.

رئیس هیات مدیره پست با اشاره به قراردادهای این شرکت با فروشگاه‌های تجارت الکترونیکی در راستای توزیع کالاها گفت: با دیجی‌کالا تفاهم‌نامه‌ای را داشته‌ایم تا این کار را انجام دهیم و حتی قرار شد فضاهایی را در اختیار فعالان این فروشگاه اینترنتی نیز قرار دهیم تا کار توزیع راحت‌تر انجام شود.

او افزود: با پیک بادپا نیز چنین تفاهم‌نامه‌ای را به شکل مشابه داشته‌ایم.

مهری در ارتباط با تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی این شرکت نیز گفت: با فروشگاه‌های Ebay، آمازون و علی بابا تفاهم‌هایی را داشتیم ککه کار با Ebay تقریبا تمام شده و با دو فروشگاه دیگر نیز به زودی اجرایی می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه در هفته آینده افتتاح 21 سرویس و توسعه زیرساختی را با حجم مالی 2777 میلیارد ریال به مناسبت روز جهانی پست خواهیم داشت، درباره برخی از این سرویس‌ها گفت: 1. تجارت الکترونیکی بدون مرز نظیر قرارداد با Ebay و آمازون، 2. پست مستقیم الکترونیکی، 3. پست ترکیبی یا هیبریدی، 4. خدمات ویژه شهروندی، 5. رونمایی از تمبرهای طلا و نقره با تمثال حافظ و امام (ره)، 6. پست لجستیک، 7. پست رسانه و 8. سامانه من و پست بخشی از این طرح‌هاست که افتتاح می‌شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24