Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

رییس جمهور پیام عاشورا را از خودگذشتگی برای حرکت در مسیر رضای خدا، هدایت مردم و جامعه دانست و گفت: امروز باید فرهنگ عاشورا فرهنگ حرکت و انسجام ما باشد.

 به گزارش مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه هیأت دولت با بیان این که در ماه محرم و بویژه ایام تاسوعا و عاشورای حسینی آتش برافروخته‌ای در قلبها احساس می‌شود که نشان از عشق به خاندان رسالت و اباعبدالله الحسین(ع) و اصحاب آن حضرت است، خاطرنشان کرد: در این ایام شیعیان، مسلمانان و بسیاری از مردم جهان عزادار سرور آزادگان بوده و به خاندان اهل بیت (ع) عشق می ورزند.

رییس جمهور با بیان این که احترام و عشق به امام حسین (ع) اختصاص به شیعیان و ایرانیان ندارد و مخصوص همه انسان‌های آزادیخواه دنیا است، اظهار داشت: امروز فرهنگ عاشورا به فرهنگی بزرگ در جهان تبدیل شده که مسیر هدایت را نشان می‌دهد. همانگونه که در تمام وقایع ایران و نهضت اسلامی مردم ایران، اوج قیام‌های مردمی و حضور آنان در صحنه‌های سیاسی در ماه محرم و به نام امام حسین (ع) بوده است.

روحانی با اشاره به این که سرنوشت نهضت اسلامی مردم ایران را فرهنگ عاشورا تعیین کرد ، گفت: امروز باید عاشورا فرهنگ حرکت جمعی ما باشد چرا که پیام عاشورا از خودگذشتگی برای رضای خدا، هدایت مردم و عدم انحراف آنان در مسیر زندگی و جامعه است.

رییس جمهور با تأکید بر اینکه فرهنگ عاشورا باید باعث انسجام ما باشد، خاطرنشان کرد: نباید در اجتماعات و جلسات عزاداری که برای سیدالشهداء (ع) برپا می شود، سخنی گفته شود که از آن بوی تفرقه و جدایی بیاید.

روحانی ضمن ابراز امیدواری از این که همگان در مسیر فرهنگ امام حسین (ع)‌ رسالت خود را به خوبی انجام دهند،گفت: ملت ایران مطمئناً در تاسوعا و عاشورای امسال بیش از سال‌های گذشته حضرت اباعبدالله را تعظیم و تکریم کرده و دین خود را ادا خواهند کرد و خداوند در سایه عشق امام حسین (ع) ملت ایران را در قله سعادت و رفاه و تکامل مادی و معنوی قرار خواهد داد.

رییس جمهور همچنین در این جلسه دقایقی به ذکر مصیبت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پرداخت.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24