Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مراسم معارفه سبحان انکولوژی عصر امروز در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بورس24 ،محمد رضوانی فر مدیرعامل سرمایه گذاری البرز و سهامدار عمده سبحان انکولوژی درباره جذابیت های این شرکت در آستانه عرضه اولیه گفت:ارزش جایگزینی این شرکت از لحاظ سخت افزاری 300 تومان به ازای هر سهم است ،این در حالی است که سرمایه شرکت 38.1 میلیارد تومان می باشد.

سهامدار عمده «دسانکو» فروش این شرکت برای سال 95 را معادل 100 میلیارد تومان ذکر کرد که 48 میلیارد تومان آن سود ناخالص و 11 میلیارد تومان آن هم سود خالص پیش بینی شده که قطعا هم محقق خواهد شد.

مصطفوی مدیرعامل جدید سبحان انکولوژی در این مراسم از تولید 8 محصول جدید در سال 95 خبر داد که از این 8 محصول 6 قلم کلیدی است و برای اولین بار در کشور تولید می شود.

محمد علی شیرازی مدیر پرتفولیوی سرمایه گذاری البرز نیز درباره کشف قیمت روز سه شنبه پیش بینی کرد:سبحان انکلوژی پی بر ای بالاتری از متوسط صنعت داشته باشد،چرا که شرکت خاصی است و یکی از مهمترین داروهای مورد نیاز کشور یعنی داروهای شیمی درمانی را تولید می کند.

او در عین حال گفت:سرمایه گذاری البرز سهام «دسانکو» را با قیمتی منصفانه عرضه می کند تا جا برای رشد در کوتاه مدت و میان مدت داشته باشد.

خبر تکمیلی:
جلسه معارفه شرکت سبحان انکولوژی امروز در تهران برگزار شد. این شرکت به عنوان ششمین شرکت عرضه شده در فرابورس و یازدهمین در بورس، از گروه سرمایه گذاری البرز به حساب می آید.

در ابتدای جلسه محمد رضوانی فر مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری البرز از جذابیت های سبحان انکولوژی یاد کرد و گفت: اولین جذابیت این شرکت سبد محصولات و ویژگی های متمایز آن است که تعداد و ارزش این محصولات تمایز زیادی را ایجاد کرده است. ویژگی دوم این شرکت سطح تکنولوژی و روش فنی ماشین آلات مربوطه است که به جهت نوساز بودن و اقتضای محصولات شرکت از سطح بالای استعدادهای تولید برخوردار است و هنوز رقیب معناداری برای سبحان انکولوژی پیدا نشده است.

وی از ویژگی سوم و چهارم متمایز این شرکت اینگونه یاد کرد: مشارکت های گسترده بین المللی و همچنین مشارکت های بسیار خوب داخلی با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی خوشایند بوده به گونه ای که تعداد پروانه های تولید داروهای ضد سرطان تا به اکنون 23 عدد بوده است. ویژگی دیگر منثبت این شرکت آتیه بسیار روشن آن است که آن هم به علت وجود برنامه ای برای محصولات جدید و داروهای ضد سرطان می باشد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری البرز تصریح کرد: این شرکت توانمندی خاصی در حوزه صادرات دارد و سبحان انکولوژی به خاطر سطح کیفی خود در کشورهای همسایه موفقیت های خوبی را کسب کرده است. همچنین اقبال و تمایل گسترده ای در شرکت های جدید وارد شده به شرکت برای همکاری داریم.

وی افزود: جمیع این موارد منجر شده تا سبحان آینده ای روشن را داشته باشد و مسیر رو به پیشرفت را طی کند.

در ادامه جلسه سید حمید مصطفوی مدیرعامل شرکت سبحان انکولوژی بیان کرد: بیماری سرطان بازار دارویی بزرگی در دنیا دارد یه گونه ای که این بازار در دنیا 1200 میلیارد دلار مصرف دارد، که از این مقدار 8 درصد مربوط به داروهای ضد سرطانی است. بازار هدف سبحان انکولوژی بازارهای نوظهور می باشد. ماشین آلات ظرفیتی شرکت افزایش یافته و پس از تحریم ها تکنولوژی جدید وارد کشور و شرکت خواهد شدو تا کنون توانسته قراردادهای تحت لیسانس بسیار خوبی از کشورهایی مانند فرانسه، ژاپنو سوئیس بگیرد و داروهایی را وارد کشور کند.

وی ادامه داد: 8 پروانه جدید برای تهیه محصولات اخذ شده که در سال جدید به بازرا کشور عرضه خواهد شد، ضمن اینکه از این مقدار 6 محصول آن برای اولین بار در کشور توزیع می شود همچنین نسبت فروش ناشی از تولید در سه ماه گذشته افزایش را نشان داده است. این شرکت در نظر دارد با راه انداری خط 2 و 3 تولیدی خود در طی برنامه 2 یا 3 ساله آینده اقدام کند.

مصطفوی گفت: ما درنظر داریممحصولات خود را با صنعت دارویی جهان منطبق کنیم و محصولات جدید شرکت در طی یک یا دو سال آینده در حوزه نانو وارد بازار خواهد شد.

شیرازی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره عرضه شرکت همزمان با ساینا گفت: شرکت ساینا عرضه ای کوچک برای بازار سرمایه بود و عرضه دسانکو نیز در کنار آن جای گرفت.

وی درباره مقدار پی بر ای ( p/e ) شرکت بیان کرد: این سهم جزء سهم های ارزنده در گروه خود به حساب می آید اما قاعدتا به علت جدید بودن آن این شاخص از پی بر ای صنعت بالاتر خواهد بود و انتظار برابر و یا کمتر بودن آن را نباید داشت.

رضوانی فر مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری البرز به درخواست خبرنگاران از چالش های این شرکت این چنین یاد کرد: دوره وصول مطالبات طولانی شرکت های دارویی گریبانگیر این شرکت هم می باشد. این دوره 270 روز بوده که برابر با متوسط صنعت است.

وی افزود: چالش دیگر این شرکت قیمت گذاری آن و ایجاد فضا در بازار قیمت های بین المللی است، چرا که اگر شرکت 100 درصد هم توان پوشش بازار داخلی را داشته باشد، به درخواست وزارت بهداشت قسمتی از بازار کشور در دست داروهای خارجی است.

این مقام مسئول تاکید کرد: چالش بعدی ما هزینه های مالی بالای شرکت است به گونه ای که تاکنون تنها توانسته ایم 20 درصد از سود خود را تقسیم کنیم. البته که با اصلاح ساختار مالی و اصلاح خریدها و و اتفاقات درون بانک های کشور به لحاظ گشایش های بین المللی، این چالش کم خواهد شد.

او درباره بودجه سال آینده شرکت یاد کرد و گفت: برای سال آینده 100 میلیارد تومان فروش پیش بینی کرده ایم، که منجر به 48 میلیارد سود ناخالص و 11 میلیارد سود خالص خواهد شد. مقدار دلار در نظر گرفته شده 3300 تومان و برابر با دلار مبادله ای است.

مصطفوی درباره ارزش جایگزینی این شرکت تشریح کرد: ارزش روز دارایی های شرکت برابر با نظر کارشناس دادگستری بوده و به میزان 300 تومان برای هر سهم، از لحاظ سخت افزاری است.

وی در پایان بیان داشت: این شرکت تمام ویژگی های یک شرکت نوظهور و تازه به بهره برداری را داشته و وضعیت آن به مرور و با توجه به اخذ مجوزهای مختلف بهتر خواهد شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24