Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

او همچنین پذیرش، عرضه و واگذاری سهام شرکت‌های گروه در بازار بورس و فرابورس، مطالعه و ورود به بازارهای بالادستی، میان‌دستی و پایین‌دستی نفت، گاز و پتروشیمی، تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام‌فروشی به منظور بالا بردن ارزش افزوده را از دیگر برنامه‌های در دست شرکت دانست...

در «وصندوق» چه می گذرد...؟

جلوگیری از خام فروشی، حضور در بازارهای جهانی و صادرات کالا از جمله اهداف مهم سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار بورس24 ،علیرضا برادران، مدیرعامل شرکت سرمایه ­گذاری صندوق بازنشستگی کشوری در حاشیه بازدید از بیست­ و یکمین نمایشگاه بین ­المللی صنعت نفت با اعلام این مطلب گفت: حضور بیش از 1900 شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه امسال، نشانگر توانمندی بالای شرکت ­های ایرانی و علاقه ­مندی شرکت­ های خارجی برای فعالیت در حوزه پر از مزیت نفت و گاز کشورمان می باشد.

وی اظهار داشت: در سال اقدام و عمل و در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، برنامه افزایش تولید، تکمیل زنجیره ارزش، توسعه بازار و جلوگیری از خام‌فروشی به طور جدی در دستور کار شرکت های زیرمجموعه این هلدینگ قرار گرفته است.

برادران با بیان این که اقتصاد مقاومتی، الگوی علمی متناسب با نیازهای کشور و با ویژگی های برون گرا و مردم بنیاد بر پایه دانش و عدالت است، به برخی از برنامه های ملی مصوب شده در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: در این ارتباط «وصندوق» با خرید 51.76 درصد سهام شرکت پتروشمیران و 25 درصد سهام شرکت پلی‌پروپیلن جم در قالب کنسرسیوم نسبت به تکمیل زنجیره ارزش و افزایش بهره‌وری اقدام نموده است.

وی تکمیل و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را از دیگر اهداف این شرکت در سال گذشته و امسال دانست و اظهار داشت: در این راستا شاهد بهره‌برداری از پروژه صبافولاد خلیج‌فارس با ظرفیت 1.6 میلیون تن در نیمه اول سال جاری خواهیم بود.

وی بااشاره به ارتقای توان تولید ملی (درون‌زایی اقتصاد)، شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد را از دیگر محورهای این برنامه یادآور شد و افزود: ثبت بالاترین رکورد تولید در شرکت پتروشیمی جم و همچنین بهبود 131 مرتبه‌ای رتبه شفافیت «وصندوق» در بورس اوراق بهادار نشان­دهنده بلوغ سازمانی است.

مدیرعامل «وصندوق» اصلاح ساختار تولید، مالی و سرمایه‌های انسانی در شرکت‌های سرمایه پذیر، بهره گیری از تسهیلات ارزان قیمت، حل و فصل پرونده‌ها و دعاوی حقوقی له و علیه، افزایش سرمایه از 14.400 میلیارد ریال به 27.000 میلیارد ریال و بازپرداخت مطالبات معوق صندوق بازنشستگی کشوری را از جمله اقدامات سال 94 این شرکت ذکر کرد.

وی همچنین افزایش پرداخت‌های انجام شده به صندوق بازنشستگی کشوری جهت رفاه و تامین مستمری بازنشستگان، تحقق EPS پیش‌بینی شده و افزایش 14 درصدی آن، ایجاد زیرساخت‌های IT و اطلاع‌رسانی نظیر سایت و بولتن به زبان‌های اصلی و بین‌المللی و مذاکره با هیات‌های گوناگون اروپایی و آسیایی را از دیگر اقدامات انجام شده، عنوان کرد.

برادران با اشاره به برنامه‌های در دستور کار و استراتژی‌های شرکت گفت: ایجاد و توسعه طرح‌های نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی، بهره‌گیری از منابع، تکنولوژی و مشاوره‌های بین‌المللی، بهبود ساختار فعالیت‌های بازرگانی بین‌الملل و استقرار نظام یکپارچه BI از جمله این موارد می باشد.

او همچنین پذیرش، عرضه و واگذاری سهام شرکت‌های گروه در بازار بورس و فرابورس، مطالعه و ورود به بازارهای بالادستی، میان‌دستی و پایین‌دستی نفت، گاز و پتروشیمی، تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام‌فروشی به منظور بالا بردن ارزش افزوده را از دیگر برنامه‌های در دست شرکت دانست.

وی همچنین در پاسخ به خبرنگار ما درباره راهکارهای برون‌رفت صندوق‌های بازنشستگی از بحران مالی گفت: ادامه اصلاح ساختار اقتصادی، اصلاح ساختار بیمه‌ای و جذب اوراق خزانه اسلامی و صکوک در مقابل مطالبات صندوق‌ها از جمله راهکارهای برون‌رفت صندوق‌ها از شرایط بحران است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24