Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت کشت و صنعت هفت‌تپه در چارچوب قوانین دولتی به بخش خصوصی واگذار شده و هرگونه عدم شفافیت در صورت‌های مالی به خریدار واحد تولیدی مربوط است.باز هم از بانک صادرات به عنوان خریدار احتمالی این شرکت یا می شود...

خصوصی سازی هفته را چگونه گذراند...!؟

"انتظارات بخش خصوصی از مجلس جدید"؛ "واگذاری 1283 میلیارد ریال سهم دولتی" و "انتشار فهرست واگذاریهای امسال دولت" مهمترین عنوان های خبری هفته گذشته پیرامون حوزه خصوصی سازی هستند.

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ مهمترین خبرهای حوزه خصوصی سازی در هفته ای که گذشت بدین شرح است:

انتظارات بخش خصوصی از مجلس جدید

در هفته ای که گذشت عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: امیدوارم مجلس جدید با تلاش برای بهبود فضای کسب و کار و کاهش دخالت های بی از حد دولت در اقتصاد، به بهبود وضعیت اقتصادی در کلیه صنایع از جمله معدن و فولاد کمک کند.

سید بهادر احرامیان گفت: امیدوارم مجلس جدید با تلاش برای بهبود فضای کسب و کار و کاهش دخالت های بی از حد دولت در اقتصاد، به بهبود وضعیت اقتصادی در کلیه صنایع از جمله معدن و فولاد کمک کند و آزادسازی اقتصاد و خصوصی سازی را به عنوان دو فرایند مهم در مصوبات اقتصادی در نظر بگیرد.

246 میلیارد تومان سهم دولتی بدون خریدار ماند

سهام دو شرکت دولتی شامل 615 میلیون و 448 هزار و 935 سهم در مجموع به ارزش کل پایه 2 هزار و 467 میلیارد و 866 میلیون ریال هفته گذشته روی میز مزایده رفت که خریدار نداشت.

بخشی از این میزان سهام 100 درصد سهام شرکت پرورش کرم ابریشم ایران را شامل می شود که به قیمت پایه هر سهم 5 میلیون و 68 هزار و 532 ریال روی میز فروش رفته بود. از سوی دیگر بلوک 96.5 درصد سهام شرکت توسعه خدمات بازرگانی نورد ایران هم در این مزایده به قیمت پایه هر سهم 1333 ریال روی میز فروش رفت که بدون خریدار باقی ماند.

واگذاری 1283 میلیارد ریال سهم دولتی

خبر دیگر این که از ابتدای امسال تا به امروز بالغ بر 1283 میلیارد ریال سهم دولتی توسط سازمان خصوصی سازی در بورس اوراق بهادار واگذار شده است. از این میزان واگذاری یک هزار و 95 میلیارد ریال به صورت بلوکی و 188 میلیارد ریال به صورت تدریجی واگذار شده است.

فهرست واگذاریهای امسال دولت منتشر شد

در هفته گذشته فهرست شرکت‌های قابل واگذاری در سال 95 توسط سازمان خصوصی‌سازی‌ منتشر شد که در آن نام 201 شرکت دیده می شود. همچنین از این تعداد، 93 شرکت مربوط به "گروه یک" واگذاریها و 108 شرکت مربوط به "گروه دو" واگذاریهاست.

بر اساس این گزارش در این فهرست نام شرکت هایی همچون حمل ونقل بین المللی خلیج فارس؛ مجتمع صنعتی اسفراین؛ نساجی قائم شهر؛ توسعه ایرانگردی و جهانگردی؛ کلیه شرکتهای قابل واگذاری تابعه و وابسته به هر یک از سازمانهای مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی؛ پتروشیمی تبریز؛ پتروشیمی دماوند؛ پتروشیمی دهلران سپهر؛ پتروشیمی فیروزآباد؛ پتروشیمی هگمتانه؛ صنایع پتروشیمی ابن سینا همدان؛ انتشارات سروش؛ نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران؛ آلومینای ایران؛ کاغذ و اسکناس پاکستان؛ هواپیمایی کیش؛ ملی حفاری ایران؛ پست جمهوری اسلامی ایران؛ بانک رفاه کارگران؛ دخانیات ایران؛ مهندسین مشاور مهاب قدس دیده می شود.

کشت‌وصنعت هفت‌تپه با شرایط قانونی به مزایده گذاشته شد

و خبر پایانی این که؛ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت کشت و صنعت هفت‌تپه در چارچوب قوانین دولتی به بخش خصوصی واگذار شده و هرگونه عدم شفافیت در صورت‌های مالی به خریدار واحد تولیدی مربوط است.باز هم از بانک صادرات به عنوان خریدار احتمالی این شرکت یا می شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24