Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

استراتژی شرکت کاغذ سازی پارس مشخص شد.

تشریح دلیل توقف چکاپا و برنامه های آینده این سهم

این شرکت که نزدیک به دو ماه است وراد بازار سرمایه شده، افت چندانی از زمان عرضه نداشته است. با وجود اینکه این صنعت و در کل بازار سرمایه شاهد افت زیادی بوده است. محمد جواد مقدم عضو هیات مدیره چکاپا در خصوص برنامه های این شرکت و استراتژی خود گپ و گفتی با بورس24 داشت و گفت: بهبود شرایط یک سهم در بازار سرمایه متاثر از بهبود شرایط درونی یک شرکت است و ما قویا اعتقاد داریم اگر شرایط کسب و کار یک شرکت بهبود پیدا کند خود اصلی ترین عامل حمایت از سهم می باشد.

خلاصه ای از روند وضعیت عرضه سهام کاغذ پارس از ابتدای عرضه را اعلام کنید.

حدود دو ماه است که از عرضه عمومی سهام گروه صنایع کاغذ پارس در بورس می گذرد. قیمت اولیه عرضه سهم این شرکت 1500 ریال بود که بنابر اذعان کلیه کارشناسان قیمت بسیار مناسبی برای عرضه اولیه این سهم بود و با عنایت به متغیرهای بنیادین این شرکت، قیمت واقعی این سهم بسیار ارزنده تر از قیمت های اولیه می باشد. متاسفانه در خرداد ماه امسال شرایط کل بازار سرمایه، شرایط مناسبی نبود. کمبود نقدینگی در بازار سرمایه و عدم وجود محرک های قدرتمند باعث شده است که قیمت سهام اکثر شرکت ها با افت شدیدی مواجه شوند ولی قیمت سهام شرکت کاغذ پارس علیرغم اینکه شرکت تازه واردی در فرابورس بود چندان دستخوش این شرایط قرار نگرفت و توانست در مقابل کاهش قیمت ها مقاومت مناسبی را نشان دهد.

-شما چه مکانیزمی را برای حمایت از سهم خود اتخاذ کرده اید؟

بهبود شرایط یک سهم در بازار سرمایه متاثر از بهبود شرایط درونی یک شرکت است و ما قویا اعتقاد داریم اگر شرایط کسب و کار یک شرکت بهبود پیدا کند خود اصلی ترین عامل حمایت از سهم می باشد. در این راستا اتفاقات مناسبی در شرکت رخ داده است که پیش بینی می شود همزمان با بهبود مناسب شرایط بنیادی شرکت، شرایط عرضه و تقاضای سهام شرکت وضعیت مناسب و پیشرو را داشته باشد. کاهش هزینه های تولید، تبدیل دارائی های ثابت غیر مولد به دارائی جاری و بهبود جریان وجوه نقد در شرکت، گسترش بازارهای صادراتی از جمله صادرات به کشور کلمبیا، عواملی بود که بر سود عملیاتی شرکت و نهایتا توان بنیادی شرکت تاثیر بسزائی داشته و لذا مجددا تاکید دارم که این شرکت و به تبع آن سهام این شرکت آینده روشنی خواهد داشت.

از سوی دیگر نیز معتقد بودیم که با توجه به فضای حاکم بر بازار سرمایه استفاده از سایر عوامل نیز بسیار تاثیر گذار است و لذا توان خود را برای حمایت از سهام در این بازار بکار بستیم و تمام تلاشمان این بود که سهامداران این شرکت در موج کاهشی شدید بازار سرمایه متضرر نشوند و سهامداران عمده را در کنار خود ببینند و طبیعتا در اینده نیز هرجا نیاز به حمایت باشد اینکار را با قدرت انجام خواهیم داد.

-در هفته گذشته فروش حدودا 5 درصدی سهام این شرکت به شرکت سرمایه گذاری تامین آتیه مسکن رخ داد. دلیل این واگذاری چه بود؟

همانطور که استحضار دارید حضور سهامداران متنوع در ترکیب سهامداری یک شرکت خصوصا سهامداران حقوقی و بالاخص سهامداران خوشنام و خوش سابقه می تواند مایه دلگرمی و قوت قلب سرمایه گذاران و صاحبان سرمایه باشد. در این راستا با شرکت مذکور وارد مذاکره شدیم و حدود 5 درصد از سهام چکاپا را واگذار نمودیم. حضور سهامدار حقوقی با رفتار حرفه ای قطعا می تواند منافع کلیه سهامداران بویژه سهامداران خرد را در پی داشته باشد، کما اینکه در چند روز گذشته شاهد حمایت های جدی از این سهم توسط سهامدار ان عمده شرکت اعم از حقیقی وحقوقی بوده ایم که به اذعان فعالین بازار سرمایه باعث شده است که نگاه به این سهم که متعلق به بخش واقعا خصوصی است، نگاه مثبتی باشد. بنده همانطور که قبلا هم اعلام نموده ام به هیچ عنوان سهام خود را بصورت خرد در بازار عرضه نخواهیم کرد و هرجا نیز لازم باشد با تمام توان از اعتبار سهام خود که در واقع اعتبار و شخصیت این مجموعه می باشد حمایت خواهیم کرد.

-آیا عدم عرضه خرد در بازار سهام به معنی عدم فروش بلوکی نیز می باشد؟

مجددا تاکید می کنم که اینجانب عرضه خرد نخواهم داشت ولی در صورتی که سهامدار حقوقی خوب و خوش نامی برای حضور در این شرکت متقاضی باشد و بر این باور باشیم که می تواند باعث اعتلای شرکت و وضعیت بازار سهام شود ، علیرغم میل باطنی موضوع را بررسی خواهم کرد ولی قویا مصر هستیم که در صورت وقوع چنین موردی نیز اصلی ترین موضوع اعتبار و آینده سازمان و سهام است که برای آن از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

-نماد شرکت کاغذ پارس در آخرین روز خرداد ماه بسته شد. دلیل آن چه بود؟

همانطور که قبلا عرض شد، کاهش هزینه های تولید و فروش بخشی از منازل مسکونی موجب شده است که ان شاء الله سود شرکت در سال مالی منتهی به 30/8/95 افزایش پیدا کند که طبق قانون مکلف به بستن نماد بودیم و در راستای حفظ منافع سهامداران تمام تلاش خود را جهت ارائه هرچه سریع تر اطلاعات به سازمان بورس جهت بازگشایی هرچه سریع تر نماد سهام شرکت بکار خواهیم بست.

-برنامه و استراتژی های آتی شرکت چیست؟

سیاست ها آتی شرکت را در دو حوزه تقسیم بندی می نماییم. در حوزه بازار سرمایه تاسیس هلدینگ سرمایه گذاری یکی از اولویت های مجموعه می باشد .از سوی دیگر پیدا کردن شریک مناسب حقوقی به منظور افزایش توان صاحبان سرمایه در ارتقاء توان مدیریتی شرکت ، ورود سایر شرکت های مجموعه گروه صنعتی گلریز به بازار سرمایه از برنامه های آتی شرکت می باشد.

اما در خصوص فعالیت جاری شرکت کاغذ پارس نیز برنامه های مهمی در دست اقدام داریم که برنامه های میان مدت شامل کاهش هرچه بیشتر هزینه های تولید و توسعه زنجیره ی تولید شرکت می باشند.از سوی دیگر با عنایت به اهمیت صادرات محصولات و نقشی که در سود آوری و بهیود جریان نقدینگی شرکت دارد توسعه بازار های صادراتی در دستور کار قراردارد که بخشی از آن محقق نیز شده است و امروز محصول کاغذ پارس به 14 کشور و سه قاره ی آسیا ، اروپا و آمریکا صادر می شود.

ضمنا با عنایت به شکاف شدید بین عرضه و تقاضای کاغذ در بازار داخل و واردات بیش از یک میلیون تن کاغذ و حدود 180 هزار تن خمیر به کشور ، افزایش ظرفیت تولید از دیگر برنامه های بلند مدت شرکت می باشد.

-در آخر اگر صحبتی باقی مانده است بفرمائید.

در اینجا لازم است به تمام سهامداران عزیز اعلام نمایم که اینجانب خود را در قبال آنان مسئول می بینم و سعی می نمایم امانت دار خوبی برای آنان باشم. بدیهی است شفافیت، صداقت و امانت داری بزرگترین سرمایه یک شرکت است که می تواند باعث تعالی سازمان چه در بازار کسب و کار و چه در بازار سهام باشد. همانطور که در جریان بسته شدن نماد این شرکت و در راستای تعدیل مثبت مشاهده شد تمام سعی اینجانب و گروه مدیریتی حفظ اطلاعات و عدم درز آن به بازار بود و حتی با حمایت سهامداران عمده حقیقی و حقوقی جلوگیری از حرکت های هیجانی در بازار بود که بنابر گفته سهامداران این شرکت بسیار مناسب و حرفه ای ارزیابی شده است و تماس هایی که از سهامداران با این شرکت گرفته می شد همگی حاکی از رضایت آنان بود و خوشبختانه با حفظ اطلاعات از پیش خور شدن این خبر خوب جلوگیری شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24