Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

نشست تحلیلی صنعت خودرو ظهر امروز به همت کارگزاری بانک کشاورزی در محل این کارگزاری برگزار شد. قرهی قائم مقام برنامه ریزی استراتژیک گروه سایپا...

آخرین خبر درباره مشارکت و همکاری سایپا با کمپانی سیتروئن

بورس24 : نشست تحلیلی صنعت خودرو ظهر امروز به همت کارگزاری بانک کشاورزی در تالار دکتر غلامرضا اسلامی بیدگلی برگزار شد.

قرهی قائم مقام برنامه ریزی استراتژیک گروه سایپا در این نشست با اشاره به اینکه برای سال 97 سایپا یک محصول جدید به بازارعرضه خواهد کرد، در ادامه گفت: تا پایان سال جاری نیز 4 محصول جدید خود را تجاری خواهیم کرد.

وی افزود: ساندرو جدید، سی.اس 35، خودرو 212 و پادرا محصولات جدید ما خواهند بود. همچنین با سرمایه گذاران خارجی در حال مذاکره ایم، که مذاکره با سیتروئن به اخذ قرارداد نزدیک شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بر روی دو پلت فرم، اس.پی. 100 و اس.پی. 0 کار می کنیم و بازارهای هدف ما نیز کشورهای برزیل، روسیه، ترکیه و برخی کشورهای خاورمیانه خواهند بود.

قائم مقام برنامه ریزی و مطالعات استراتژیک گروه سایپا، در ارتباط با صنعت و این گروه توضیحاتی را ارائه کرد و به سوالات حاضرین در نشست در ادامه پاسخ داد.

قرهی گفت: در تولید ملی پتانسیل افزایش سهم خودرو از 3.2 درصد به 5 درصد را داریم. پیش بینی می شود، سرعت رشد فروش خودرو ادامه داشته باشد و با توجه به این وضعیت امکان رسیدن به فروش بودجه شده را داریم. هم چنین ظرفیت تولید داخلی کشور از 1 میلیون عدد به 15 میلیون عدد قابل افزایش است.

وی به روند تولید گروه سایپا اشاره کرد و گفت: در مهر ماه سال گذشته روند تولید گروه سایپا به کمترین میزان خود رسید. ولی از آن زمان تا تیر ماه امسال 161 درصد رشد روزانه داشته است. چون بخش فروش و پیش فروش هم به همین نسبت رشد داشته است.

قائم مقام برنامه ریزی و مطالعات استراتژیک گروه سایپا گفت: از سال 1393 تا خرداد ماه سال جاری سهم بازار گروه سایپا 4.7 درصد رشد کرده و برنامه داریم امسال سهم بازار را از 38 درصد به 42 درصد برسانیم. تا کنون نیز 20 درصد از 42 درصد را محقق کرده ایم و رسیدن به 42 درصد رشد چندان دور از ذهن نیست. پیش فروش محصولات نیز نسبت به میانگین سال گذشته166 درصد رشد داشته است.

وی افزود: گروه سایپا در سال جاری فروش صادراتی 180 میلیون دلار را هدف گذاری کرده است. مذاکره با خودرو سازان برتر جهانی همچنان ادامه دارد. همکاری ها با شرکت رنو در آینده ای نزدیک منجر به تولید خودرو رنو پارس خواهد شد. پیش بینی می شود در سال جاری 80 هزار دستگاه از این محصول تولید و روانه بازار شود.

قرهی همچنین به پلتفورم های جدید گروه اشاره کرد و گفت: SP100در سال 1397 تجاری شده و به مشتری تحویل داده خواهد شد. تولید SP0 نیز از سال 1398 شروع خواهد شد. نوع 4 درب و 5 درب هاچبک این دو پلتفورم در مرحله اجراست که پیش بینی می شود قابلیت صادراتی داشته باشند. برزیل در امریکای لاتین، روسیه، ترکیه در شرق اروپا و منطقه خورمیانه از جمله بازار های هدف صادراتی آن هستند.

وی همچنین در ارتباط با مذاکرات در جهت سرمایه گذاری خارجی تصریح کرد: شرکت مزبور محصولات روز خود را به ایران آورده که دامنه قیمتی آنها بین 45 میلیون تا 120 میلیون تومان است. همچنین با شرکت نیسان و کیا مذاکراتی برای برگشت به ایران انجام شده است. بخشی از سهام شرکت های گروه توسط طرف خارجی خریداری شده که این موضوع برای شرکت آورده نقدی به همراه خواهد داشت.

قرهی در مورد بودجه سال 1395 شرکت نیز توضیح داد: ما برنامه تولید 530 هزار و صادرات 34 هزار دستگاه برای کسب سود 309 میلیارد تومانی را داریم. همچنین تولید 4 محصول ساندرو جدید، CS35، 212 و پادرا تا آخر سال جاری تجاری می شود. گفتنی است از 530 هزار دستگاه تولیدی 43 درصد آن خودرو پراید است که تولید آن سالانه رو به کاهش است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا در صنعت اضافه عرضه داریم و یا کمبود تقاضابه دلیل عدم توانایی خرید گفت: در خرداد و تیر ماه امسال ثبت نام به حدود 70 هزار دستگاه رسیده که عدد قابل قبولی محسوب می گردد. به نظر ما در صنعت تقاضای نهفته وجود دارد اما به دلیل بالا بودن نرخ بهره بانکی مردم قدرت خرید ندارند. در سال جاری با تداوم روند کاهش نرخ سود سپرده بانکی این مشکل بر طرف خواهد شد.

قرهی در پایان به مطالعات گسترده در زمینه بازاریابی بین المللی در گروه سایپا اشاره کرد و از احداث سایت 20 هزار دستگاهی در الجزایر خبر داد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24