Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در مواردی که هیئت مدیره شرکت در نظر دارد نسبت به پیشنهاد افزایش سرمایه به مجمع عمومی فوق العاده اقدام نماید، می بایست در دو مقطع افشای لازم از طریق سامانۀ کدال صورت پذیرد و تأیید گزارش توجیهی هیئت مدیره درخصوص افزایش سرمایه در جلسۀ هیئت مدیره اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه باید انجام گردد...

آخرین وضعیت پرونده افزایش سرمایه «خکاوه» در نهاد نظارتی بازار سرمایه

درخواست افزایش سرمایه شرکت سایپا دیزل از محل تجدید ارزیابی دارایی ها تاکنون به این سازمان ارسال نشده ؛ ولی اظهار نظر بازرس به سازمان ارسال شده است.

غلامرضا ابوترابی رئیس ادارۀ نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه ای سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد آخرین وضعیت افزایش سرمایه شرکت سایپا دیزل (سهامی عام) با نماد خکاوه به خبرنگار بورس24 گفت:درخواست افزایش سرمایه شرکت مذکور تاکنون به این سازمان ارسال نشده است،ولی اظهار نظر بازرس و پیشنهاد هیات مدیره شرکت به سازمان ارسال شده است.

وی گفت: در این خصوص پیشنهاد هیئت مدیره این شرکت به مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر لزوم انجام افزایش سرمایه در تاریخ 30اردیبهشت 95 در سامانه کدال افشا شده که البته تاریخ دقیق تایید آن توسط هیئت مدیره در متن گزارش بارگذاری شده در سامانه کدال قید نشده، هرچند در فرم الکترونیکی تکمیل شده تحت همین عنوان در سامانه کدال، تاریخ تصویب گزارش توجیهی توسط هیئت مدیره 15اسفند 94 درج شده است.

وی گفت: شرکت مجددا گزارش توجیهی جدید تهیه نموده و نسبت به اخذ اظهار نظر بازرس هم اقام نموده و در تاریخ 26 مرداد 95 در سامانه کدال افشانموده است.

وی تاکید کرد: براساس جزء "ب" مادۀ 13 "دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان" ناشران اوراق بهادار موظف به افشای فوری اطلاعات مهم درخصوص تصمیمات و شرایط موثر بر ساختار سرمایه و تأمین منابع از جمله افزایش یا کاهش سرمایه ناشر یا شرکت های تحت کنترل می باشند. به استناد همین ماده این سازمان در تاریخ 7خرداد 94 طی ابلاغیه شمارۀ 001-I 94، کلیه ناشران ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار را به ترتیب مکلف به افشای اطلاعات در خصوص تغییرات سرمایه از طریق سامانه کدال نمود.

به گفته وی، در مواردی که هیئت مدیره شرکت در نظر دارد نسبت به پیشنهاد افزایش سرمایه به مجمع عمومی فوق العاده اقدام نماید، می بایست در دو مقطع افشای لازم از طریق سامانۀ کدال صورت پذیرد و تأیید گزارش توجیهی هیئت مدیره درخصوص افزایش سرمایه در جلسۀ هیئت مدیره اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه باید انجام گردد.

ابوترابی افزود: همچنین در مواردی که هیئت مدیره درنظر دارد نسبت به انجام افزایش سرمایه تفویض شده براساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده اقدام نماید می بایست تصمیم هیئت مدیره مبنی بر انجام افزایش سرمایه یاد شده می بایست از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی گردد.

به گفته وی، در مورد بند (الف) فوق الذکر باید اشاره کرد زمانی که گزارش توجیهی توسط خود شرکت یا مشاور عرضه تهیه می شود بایستی به تایید هیئت مدیره شرکت متقاضی افزایش سرمایه رسیده و پس از تایید در سامانه کدال بارگذاری شود. گزارش تایید شده توسط هیئت مدیره می بایست توسط بازرس قانونی نیز بررسی شده و پس از اخذ نظر بازرس قانونی در سامانه کدال بارگذاری شود.

وی افزود: مفاد بند (ب) نیز در مورد شرکت هایی مصداق پیدا می کند که هیئت مدیره آن ها قصد دارند از اختیار تفویض شده توسط مجمع عمومی فوق العاده جهت عملی نمودن مرحله دوم یا سوم افزایش سرمایه اقدام نمایند. در این گونه موارد تصمیم هیئت مدیره مبنی برای انجام افزایش سرمایه می بایست از طریق سامانۀ کدال اطلاع رسانی گردد.

ابوترابی درخصوص رویه صدور مجوز افزایش سرمایه شرکتهای ثبت شده نزد سازمان گفت: بررسی پروندۀ افزایش سرمایۀ ناشران اوراق بهادار با ارسال مدارک و مستندات مربوط به افزایش سرمایه از طریق سامانۀ کدال به این سازمان آغاز می شود که از اهم این مدارک و مستندات می توان به گزارش توجیهی هیئت مدیره مبنی بر لزوم انجام افزایش سرمایه به همراه اظهارنظر بازرس قانونی، بیانیه ثبت افزایش سرمایه، فیش واریز کارمزد رسیدگی به درخواست افزایش سرمایه و فرم تقاضای ثبت اشاره نمود. در صورتی که افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی باشد نامه قبولی سمت متعهد پذیره نویسی هم بایستی علاوه بر مدارک فوق ارسال شود. این سازمان نیز پس از بررسی مدارک و مستندات یاد شده و رفع تمامی نواقص موجود و ابهامات، نسبت به درخواست افزایش سرمایه شرکت ها اظهارنظر می نماید.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24