Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

استاندار تهران با بیان این که همه طرح های نیمه تمام در سطح استان تهران واگذار خواهند شد، گفت: ۱۶۱ طرح را برای واگذاری مشخص کرده ایم و به مردم واگذار خواهیم کرد.

همه طرح‌های نیمه تمام در استان تهران به مردم واگذار می‌شود

به گزارش بورس24 ؛ سید حسین هاشمی استاندار تهران با اشاره به وضعیت توسعه از حیث شاخص های ملی بیان کرد: در اوایل انتصابم به عنوان استاندار تهران، متوجه شدم که در تهران کمبودهایی وجود دارد که کاملا از آنها غفلت داشته ایم. همیشه تهران را از هر حیث کامل می دیدم و این استان را حتی در مجلس با نگاه دیگری می دیدیم. ولی با بررسی های بیشتر، متوجه شدم که غفلت هایی در تهران شده که نظیر آن را در هیچ جای کشور نداریم، مثلا جمعیت بعضی از شهرستان های ما در استان تهران از برخی از استان ها بیشتر است ولی می بینیم همان شهرستان بیمارستان ندارد.

استاندار تهران ادامه داد: در شهرستانی تراکم جمعیت بیش از 9 هزار نفر در کیلومتر مربع است و نزدیک به 20 برابر کشور تراکم جمعیت است ولی یک بیمارستان در آنجا وجود ندارد. علاوه بر کمبود بیمارستان، مشکلات آب شرب را نیز داشتیم که یکی از مشکلات جدی مان بود.

وی به مشکلات شهر تهران در اوایل انتصابش به استانداری اشاره کرد و گفت: در خود شهر تهران در برخی از مناطق گرفتاری وجود داشت. در شرق تهران برآورد کارشناسی داشتیم که 50 میلیون لیتر مکعب کسری آب شرب در یک سال داریم، علاوه بر آن در زمینه کیفیت آب هم مشکل داشتیم. در جنوب و در شرق تهران و در شهر ری مشکل کیفیت آب را داشتیم.

استاندار تهران افزود: خشکسالی هم بحث جدی بود، از یک سو کاهش نزولات آسمانی و از سوی دیگر کمبود و بدی کیفیت آب را داشتیم. کار بزرگی شروع شد و مردم هم در مدیریت مصرف به ما کمک کردند و هم در استان تهران کیفیت آب و کمیت آب را انجام دادیم.

وی خاطر نشان کرد: در کل تهران در حدود 210 هزار هکتار زمین زیر کشت می رود، 30 هزار هکتار آبیاری تحت فشار داریم و در دولت یازدهم تا آخر امثال این رقم به 50 هزار هکتار افزایش پیدا می کند و در نتیجه کاهش مصرف آب را خواهیم داشت و از سوی دیگر بهره وری را بالا می بریم.

وی در زمینه فاضلاب تهران بیان داشت: یکی از سیاست های ما در دولت یازدهم، احداث تصفیه خانه در تمام شهر بود و در هر شهرستان یکی از اولویت های اصلی فاضلاب است و با این کار دو کار انجام می دهیم اول اینکه از آلودگی محیط زیست جلوگیری می کنیم و دوم اینکه از پساب می توانیم مجددا استفاده کنیم.

هاشمی به آلودگی هوای تهران پرداخت و گفت: یکی از معضلات ما در شروع دولت یازدهم، آلودگی هوای تهران بود. وزیر نفت در همان روزهای اول، پذیرفت تا تمام پمپ بنزین های تهران یورو 4 مصرف کنند و این باعث شد کیفیت هوا به سمت بهبودی پیش برود و از سویی مصرف سوخت تمام واحدهای بزرگ صنعتی ما که سوخت اول شان گازوئیل یا مازوت بود به گاز تبدیل شد و این نیز تاثیرگذار بود.

وی به ارائه آماری در زمینه آلودگی هوا در تهران پرداخت و عنوان کرد: در سال 91 در پنج ماهه اول سال در تهران نزدیک به 57 روز هوای ناسالم و بسیار ناسالم داشتیم و امسال این عدد به 17 روز رسیده است.

استاندار تهران به انتقادات شهرداری ها در خصوص عدم پرداخت بودجه توسط دولت اشاره کرد و افزود: درآمدهای دولت از نفت، مالیات و سایر درآمدها است. مالیات بر ارزش افزوده بین شهرداری ها و دهیاری ها تقسیم می شود. پولی که از این محل به همراه درآمدهای مربوط به آلاینده ها و همچنین جرایم که مبلغی بیش از 3500 میلیارد تومان است، به شهرداری ها پرداخت می شود. جالب است که دولت نیز هیچ نظارتی ندارد.

هاشمی با اشاره به اینکه در تهران 500 میلیارد تومان بودجه عمرانی داریم، عنوان داشت: برای این مقدار باید به چندین نهاد جواب بدهیم و دائما برای هر کاری فرم پر کنیم و دیوان محاسبات بر آن نظارت دارد ولی برای این 3500 میلیارد تومان هیچ نظارتی وجود ندارد.

وی در خصوص علت عدم پرداخت به شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل عمومی عنوان داشت: یکی از دلایل این مسئله کاهش بودجه دولت به واسطه کاهش قیمت نفت است. اما با این حال باید اولویت بندی می کردیم و در همین راستا یکسری از ماشین آلات که نیاز کل شهرهای کوچک و دهیاری ها بود را توزیع کردیم. البته دولت می توانست از بانک مرکزی استقراض کند ولی رئیس جمهور با این کار به شدت مخالف بود، زیرا این کار باعث تورم می شود. در گذشته از بانک خصوصی نیز پول بر می داشتند ولی دولت این کار را نکرد.

هاشمی به طرح های اجرا شده در سه سال گذشته اشاره داشت و بیان کرد: در سه سال گذشته 4256 طرح در استان تهران اجرا شده است که 11 هزار و 730 میلیارد تومان برای آن بودجه در نظر گرفته شده است. از این میزان 645 طرح برای امسال است که اعتباری نزدیک به 1550 میلیارد تومان دارد.

وی ادامه: علاوه بر اینها 1850 میلیارد تومان نیز بودجه مصوب رئیس جمهور به سه منطقه از تهران است. این بودجه کاملا تخصیص یافته است و بخشی از این پروژه ها امسال و بخشی دیگر سال آینده افتتاح می شود. در این سه سال 450 هزار اشتغال ایجاد شده است که بالاترین میزان آن مربوط به خدمات است. 35 درصد نیز مربوط به صنایع بوده است و بقیه آن نیز مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

وی درباره این مسئله که چرا بخش خدمات بیشترین آمار اشتغال زایی را خود اختصاص داده است، گفت: در تهران محدودیت ایجاد صنایع وجود دارد. این قانون از قبل از انقلاب وجود داشته است و بعد از انقلاب نیز ادامه پیدا کرد بنابراین صنایع جدید را نمی توانید در تهران مگر در بخش های کشاورزی و هایتک ایجاد کنید. اما در بخش های دیگر مانند صنایع غذایی، الکترونیک، تبدیلی کشاورزی، گلخانه ها و امثال آن اشتغال ایجاد شده است.

هاشمی ادامه داد: در هفته دولت در بخش فاضلاب قرار است طرح هایی از جمله دو تصفیه خانه افتتاح شود. انتقال فاضلاب از سطح تهران به خارج از شهر است که رقمی که برای این کار هزینه شده است، بالای هزار میلیارد تومان است.

وی به افزایش قیمت ها و نظارت بر آنها اشاره کرد و گفت: تقریبا بر تمام قیمت هایی که در میادین میوه و تره بارعرضه می شود، بنده نظارت دارم و برقراری نمایشگاه ها و نظارت ها سبب شده است که در مدیریت افزایش قیمت ها بهتر عمل کنیم.

استاندار تهران به شرکت های دانش بنیان اشاره و حمایت از آنها را یکی از کارهای اساسی در تهران بیان کرد و گفت: نزدیک به 78 درصد صادرات خدمات فنی و مهندسی از تهران به کشور است و این نشان دهنده این است که دارای پتانسیل خیلی قوی هستیم. هر صنعتی هم که جدید تشکیل می شود و از صنایع دانش بنیان باشد به طور ویژه به آن توجه خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه در تهران، مدیریت استانی در بانک ها نداشته ایم و برای اولین بار این مدیریت انجام شده است، افزود: تا سی و چند سال اخیر این مدیریت را نداشتیم و توانسته ایم نماینده تام الاختیار بانک ها را داشته باشیم تا جلسه شورای عمومی بانک ها را برای اولین تشکیل دهیم.

هاشمی با اظهار به اینکه همه طرح های نیمه تمام در سطح استان تهران به راحت ترین شکل ممکن واگذار خواهند شد، گفت: 161 طرح را برای واگذاری مشخص کرده ایم و به مردم واگذار خواهیم کرد. این طرح ها در زمینه گردشگری، ورزشی و کشاورزی هستند و از طریق اطلاع رسانی این واگذاری ها صورت خواهد گرفت.

منبع:تسنیم

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24