Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

بانک مرکزی به بانک‌ ها و موسسات اعتباری مجاز هشدار داده که به موسسه غیر مجاز آرمان خدماتی ارائه نکنند...

هشدار بانک مرکزی به بانک‌ ها و موسسات اعتباری مجاز: به موسسه غیر مجاز آرمان خدماتی ارائه نکنید

بورس24 : بانک مرکزی به بانک‌ ها و موسسات اعتباری مجاز هشدار داده که به موسسه غیر مجاز آرمان خدماتی ارائه نکنند.

به گزارش ایسنا، به دنبال سیاست گذاری برای سامان‌ دهی بازار غیرمتشکل پولی یکی از برنامه ‌هایی که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت، عدم خدمات دهی به موسسات غیر مجاز از سوی بانک‌ ها و موسسات تحت نظارت بانک مرکزی بود. به طوری که طی بخش‌ نامه‌ ای هر گونه ارائه خدمات مالی به این موسسات ممنوع شد.

چرا که غیر مجازها با توجه به اینکه در چارچوب ضوابط بانک‌ مرکزی قرار ندارند از خدماتی همچون حضور در شبکه شتاب و یا صدور دسته چک محروم هستند. از این رو چنین خدماتی را از طریق بانک‌ ها و مجازهای بانکی دریافت و به مشتریان خود ارائه می‌ کند.

در حالی با وجود این دستورالعمل باز هم برخی بانک ها با بی اعتنایی به روال خود ادامه داده و همچنان به غیر مجازها خدمات ارائه و به عبارتی به بقای آنها کمک می کنند که اخیرا بانک مرکزی طی بخشنامه‌ ای از حوزه نظارت به بانک‌ ها و موسسات اعتباری توسعه، عسکریه، کوثر، نور و کاسپین موضوع عدم ارائه خدمات بانکی به موسسات فاقد مجوز بازار پول را به منظور برقراری انضباط در بازار و پیشگیری از فعالیت غیر مجاز را یادآوری کرده و موسسه ای خاص را توجه قرار داده است.

در این دستور اعلام شده که بانک‌ ها و موسسات مجاز باید از ارائه هر گونه خدمات به شعب موسسه اعتباری آرمان که تعاونی البرز ایرانیان نیز جزئی از آن است،خودداری کنند.

در این دستورالعمل دلیل اینکه چرا در بین چند هزار موسسه غیر مجاز آرمان مورد توجه قرار گرفته اعلام نشده است ولی به هر صورت در حال حاضر هستند غیر مجازهایی که از طریق بانک‌ ها و موسسات مجاز خدمات لازم را به مشتریان خود ارائه کرده و به عبارتی مجازها عاملی برای پایداری و باقی ماندن غیر مجازها شده‌ اند.

باید یادآور شد که این موسسه آرمان که مورد توجه بانک مرکزی قرار گرفته ظاهرا با موسسه آرمان ایرانیان که پیش تر فعالیت می کرد و در ادامه با تعاونی‌ های زیر مجموعه خود ادغام و اکنون با دریافت مجوز بانک مرکزی در قالب موسسه اعتباری کاسپین فعالیت می‌ کند، متفاوت است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24