Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

چندی پیش مدیر عامل سازمان اموال تملیکی از عرضه برخی از کالاهای این سازمان در بورس کالا خبر داد تا معاملات این کالاها به صورت شفاف تر انجام شود. از این رو...

مدیر عامل سازمان اموال تملیکی: شرایط و بسترهای لازم عرضه کالاهای این سازمان در بورس کالا فراهم شد / محدویتی در عرضه نخواهیم داشت

بورس24 : چندی پیش مدیر عامل سازمان اموال تملیکی از عرضه برخی از کالاهای این سازمان در بورس کالا خبر داد تا معاملات این کالاها به صورت شفاف تر انجام شود. از این رو این سوال مطرح می شود که ساز و کار عرضه کالا در بورس کالا از سوی این سازمان چگونه خواهد بود؟

در همین ارتباط، مدیر عامل سازمان اموال تملیکی در گفتگو با بورس نیوز عنوان کرد: با توجه به جلسات متعددی که طی سال 94 میان مدیر عامل شرکت بورس کالا، برخی از مدیران ارشد سازمان بورس و شرکت های کارگزاری برگزار شد، مقرر گردید تا یکی از راه های عرضه اموال منقول و غیر منقول از طریق بورس کالا انجام شود که خوشبختانه شرایط و بسترهای لازم در این راستا فراهم گردید.

امین دلیری افزود: تاکنون دو تا سه مرتبه برخی از کالاهای متروکه در بورس کالا عرضه گردیده که فرآیند واگذاری در این بازار به دلیل اعاده اظهار نامه از سوی گمرک توسط صاحبان کالا موفقیت آمیز نبوه است.

وی با بیان اینکه محدودیتی از سوی سازمان اموال تملیکی در نوع کالای عرضه شده در بورس کالا وجود ندارد، در این خصوص گفت: فلزات اساسی، انواع غلات و در برخی از موارد شکر جزو کالاهایی هستند که از سوی این سازمان در بورس کالا عرضه می شود و سعی می شود تا کالاهایی که مصرف کننده عام و متقاضی کافی دارند از طریق بورس کالا عرضه شوند.

علاوه بر این، سازمان اموال تملیکی برنامه هایی جهت واگذاری شمش طلا و جواهرات در بورس کالا در نظر داشت که این امر طبق مصوبه اخیر دولت به منظور جلوگیری از قاچاق کالا به بانک مرکزی واگذار شد.

مدیر عامل سازمان اموال تملیکی افزود: اراده سازمان بر این امر بنا نهاده شده که برنامه واگذاری کالاها و اموال در بورس کالا انجام بپذیرد و همانطور که عنوان شد تفاهم نامه های لازم جهت انجام این امر به امضاء رسیده تا بسترهای لازم جهت حضور اموال تملیکی در بورس کالا فراهم شود.

دلیری در خصوص مزایای واگذاری کالاها در بورس کالا اظهار داشت: افزایش رقابت پذیری و شفافیت معاملات موجب افزایش تقاضا برای خرید کالا می شود که این امر خود سبب گسترش طیف عرضه خواهد شد.

علاوه بر این، می توان تعیین قیمت عادلانه و کاهش هزینه ها را از جمله مزیت های عرضه کالا در بورس کالا برشمرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24