Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

پس از اعلام پیروزی بی سابقه حزب حاکم روسیه واحد در انتخابات دوما که توانست سهم خود را در مجلس از ۵٣ درصد دوره هفتم به بیش از ٧۶ درصد ۴۵٠ کرسی برساند، آمریکا و اتحادیه اروپا انتقادهای خود را از مسکو آغاز کردند.

ایرنا /اتحادیه اروپا اعلام کرده که انتخابات دوما را به رسمیت نمی شناسد و یکی از علل آن برگزاری رای گیری در کریمه است که آن را جزء روسیه نمی داند.

روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس چاپ مسکو روز سه شنبه در این باره نوشت: فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده که با توجه به گزارش مراکز مراجع حقوق بشر و دمکراسی سازمان امنیت و همکاری اروپا انتخابات دوما هر چند شفاف برگزار شده است، اما عدول از تعهدهای دمکراتیک بود.

مقام اروپایی ادامه داده است: از کرملین انتظار داریم تمامی اقدام های ممکن را بکار گیرد تا به تذکرهای مراجع دمکراتیک و حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا توجه شود و از دولت روسیه نیز می خواهیم در این راستا گام های اساسی بردارد.
موگرینی همچنین تاکید کرد که اتحادیه اروپا انتخابات در منطقه کریمه را به رسمیت نمی شناسد، زیرا این شبه جزیره را بخشی از خاک روسیه نمی داند.

تام مالینوسکی دستیار حقوق بشر وزیر خارجه آمریکا نیز در این باره اعلام کرد: درانتخابات اخیر روسیه، نبود آزادی بیان و وجود محدودیت های انتخاباتی برای احزاب مخالف مشهود بود.

رویترز نوشت: مقام آمریکایی با اشاره به اینکه انتخابات روسیه خوب اجرا شد، گفت، برای احزاب مخالف و فاقد تشکیلات حزبی، رقابت با حزب حاکم روسیه بسیار دشوار بود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز شامگاه دوشنبه یکی از دلایل پیروزی بی سابقه حزب حاکم این کشور در انتخابات روز یکشنبه را واکنش منفی مردم به فشارهای خارجی و تحریم های ضد روسی اعلام کرد.

وی تاکید کرد: نتیجه انتخابات دوما پاسخی به تلاش ها برای اعمال فشار بر روسیه، تهدیدها، تحریم ها و تلاش برای متزلزل کردن اوضاع از داخل است.

دوما یا مجلس سفلی با 450 کرسی مسئولیت تصویب قوانین، نظارت بر کار دولت، گزارش گیری از برنامه های وزیران را بر عهده دارد و مصوبات این مجلس به شورای فدراسیون روسیه به عنوان سنا یا علیا با 178 نماینده فرستاده می شود که در صورت تائید و سپس امضای رئیس جمهوری اعتبار اجرایی می یابد و ترکیب این دو مجلس عنوان پارلمان فدراسیون روسیه را دارد.

مارس سال 2014 پس از برگزاری یک همه پرسی در کریمه (کناره دریای سیاه) که نتیجه آن جدایی این شبه جزیره از اوکراین و پیوستن به روسیه بود، روابط مسکو و غرب بسیار تیره شده است.

این منطقه 25 هزار و 500 کیلومتری که اکنون دو میلیون و 413 هزار نفر شامل یک میلیون و 450 هزار روس، 576 هزار اوکراینی و 245 هزار تاتار جمعیت دارد، سال 1954 بنا به دستور نیکیتا خروشچف رییس جمهوری وقت شوروی که زادگاهش اوکراین بود در قالب تغییرات نقشه ای به این کشور تعلق گرفت.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24