Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

کارشناسان دیدگاه های متفاوتی در خصوص صادرات سیمان دارند عده ای صادرات سیمان به خارج ازکشور را به معنای فروش سوخت می دانند و برخی دیگر ار ناتوانی کارخانه های...

 صادرات سیمان آری با خیر؟ / پاسخ به این سوال را از زبان کارشناسان این صنعت اینجا بخوانید...

بورس24 : کارشناسان دیدگاه های متفاوتی در خصوص صادرات سیمان دارند عده ای صادرات سیمان به خارج ازکشور را به معنای فروش سوخت می دانند و برخی دیگر ار ناتوانی کارخانه های بتن سازی در خرید تولیدات داخل می گویند.

محسن تدین رییس هیات مدیره انجمن بتن ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: کارخانه های سیمان سازی به ازای محصول تولیدی خود از یارانه سوخت بهره می برند در نتیجه صادرات سیمان به خارج ازکشور به معنای فروش سوخت است.

وی ادامه داد: سود حاصل از این صادرات در ازای استفاده از سوخت یارانه ای به جیب کارخانه سیمان سازی می رود.

تدین با اشاره به اینکه یارانه سوخت به صنایع دیگر پرداخت نمی شود، تاکید کرد: تولیدکنندگان سیمان در صورتی که علاقه به صادرات دارند باید نرخ واقعی سوخت را بپردازند و در محیطی عادلانه با صنایع دیگر رقابت کنند.

رییس هییت مدیره انجمن بتن ایران تصریح کرد:به جای صادرات سیمان میزان مصرف داخلی آن را بویژه در محصولات بتنی می توان افزایش داد به عنوان مثال از رویه های بتنی به جای آسفالت در جاده‌ ها، خیابان‌ ها و شهرک‌ ها بهره برد.

تدین افزود: این موضوع موجب می شود تا 10 میلیون تن سیمان مازاد در داخل مورد استفاده و بهره برداری مطلوب قرار گیرد.

تعطیلی کارخانه های سیمان بحران ساز است

عبدالرضا شیخان دبیر انجمن سیمان در گفتگویی گفت: تولید سیمان در سال های گذشته از حدود 29 میلیون تن به 80 میلیون تن در سال رسیده است و این افزایش تولید در کنار رکود ساخت و ساز موجب کاهش مصرف سیمان و مازاد تولید شده است.

وی تصریح کرد: در نتیجه برای سر پا نگه داشتن این صنعت مجبور به صادرات بخشی از تولیدات داخل شدیم.

دبیر انجمن سیمان با اشاره به یکسان بودن قیمت سیمان صادراتی و داخلی افزود: کارخانه‌ های بتن سازی قادر به خرید تولیدات ما نیستند و اگر این توانایی را داشته باشند دیگر ما نیاز به صادرات نخواهیم داشت.

شیخان با انتقاد از اظهار نظرهای بدون پایه و اساس دراین زمینه تصریح کرد: استراتژی تولید کنندگان سیمان حفظ این صنعت ملی وجلوگیری از بیکاری کارگران کارخانه ها و تعطیلی آنها است.

وی تاکید کرد: هزینه تاسیس هر کارخانه سیمان 500 میلیارد تومان است و در صورت تعطیلی در زمان رکود باید هزینه های هنگفتی درآینده بابت راه اندازی مجدد آنها صرف شود که این امر به هیچ وجه به نفع منافع ملی کشور نیست.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24