Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در بین گزارشات ارسالی به صنایع و گروه های مختلف بورس می توان گفت که گروه روی بهترین و غیر قابل انتظارترین گزارشات را روانه کدال کرد که...

بورس تهران در مسیر رشد مورد انتظار...

بورس24 : در بین گزارشات ارسالی به صنایع و گروه های مختلف بورس می توان گفت که گروه روی بهترین و غیر قابل انتظارترین گزارشات را روانه کدال کرد که همین موضوع سبب توقف نماد معاملاتی برخی از شرکت های فعال در این گروه شد، از سوی دیگر معدنی ها و فلزی ها هم گزارشات قابل قبولی را ارایه کردند که این گروه نیز می توان گفت علی رغم روند حرکتی متعادل و نزولی اما فراتر از انتظارات ظاهر شد.

با اتمام ساعات معاملات روز شنبه 95.08.01 شاخص بازار اول ( تالار اصلی ) با 230 واحد افزایش به رقم 54907 واحد رسید. همین وضعیت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعی) شاهد هستیم بطوریکه شاخص تالار فرعی در این روز با ثبت 508 واحد افزایش عدد 171089 واحد را تجربه کرد. شاخص قیمت (وزنی – ارزشی) بورس نیز در روز جاری با 104 واحد افزایش به رقم 27809 واحد رسید.

همچنین در این روز "شبندر" با 62 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "پترول" با 19 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 6 واحد افزایش به رقم 831 واحد رسید.

گفتنی است، ارزش کل معاملات در بازار بورس به رقم 3084 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 9717 میلیارد ریال رسید.

اولین روز از معاملات بورس تهران در نخستین روز از فصل آبان ماه با رشد قابل قبول شاخص کل بورس و قمت برخی سهام شرکت ها مواجه شد و این در حالی بود که در معاملات روز جاری بسیاری از نماد شرکت های فعال در بازار سرمایه بعد از اعلام گزارشات 6 ماهه خود با توقف نماد مواجه شدند که اغلب این توقف نمادها به دلیل اعلام تعدیل مثبت سود بوده.

در بین گزارشات ارسالی به صنایع و گروه های مختلف بورس می توان گفت که گروه روی بهترین و غیر قابل انتظارترین گزارشات را روانه کدال کرد که همین موضوع سبب توقف نماد معاملاتی برخی از شرکت های فعال در این گروه شد، از سوی دیگر معدنی ها و فلزی ها هم گزارشات قابل قبولی را ارایه کردند که این گروه نیز می توان گفت علی رغم روند حرکتی متعادل و نزولی اما فراتر از انتظارات ظاهر شد.

اما در گروه خودرویی خصوصاً سایپا که انتظارات بیشتری از آنها می رفت شاهد اتفاق قابل توجه و مورد انتظار نبودیم البته خود سایپا هنوز گزارشی به کدال اعلام نکرده اما بنظر می رسد وضعیت 6 ماهه این شرکت هم تفاوت چندانی با بقیه نداشته باشد، اهالی تالار معتقدند خودرویی ها برای زمان بین گزارشات 6 ماهه تا 9 ماهه برنامه های زیادی دارند که می تواند جبران گزارشات فعلی را بکند.

اما در بازار امروز پالایشی ها توانستند نظر اهالی تالار را به خود جلب کنند و روند سراسر صعودی را پشت سر گذارند، امروز "َشپنا" به همراه دیگر شرکت های همگروهی توانست روند قابل قبول و تأمل برانگیزی را شکل دهد.

گفته می شود "شپنا" بزودی با ارسال گزارش شفاف سازی به کدال در خصوص عقد قراردادی جدید اطلاع رسانی خواهد کرد هر چند که علت صف خرید شدن امروز این نماد صحبت های معاون وزیر نفت در خصوص افتتاح طرح بنزین سازی یورو4 این شرکت بود.

شبندرنیز علی رغم روند مثبت گروه اما نتوانست امروز خود را به حداکثر نوسان مثبت روزانه و تشکیل صف خرید برساند، اهالی تالار معتقدند اصل حرکت روند پالایشی بعد از استارت "شبندر" رغم خواهد خود. حال باید دید این نماد دلیلی برای آغاز یک روند صعودی دارد یا خیر؟

در گروه خودرویی امروز، اگرچه شاهد روند نزولی همراه با افت قیمت محسوس بودیم اما "خاور" گزارشی را روانه کدال کرد که حرف های زیادی برای گفتن داشت، امروز شرکت ایران خودرو دیزل در گزارشی که به سایت کدال ارسال کرد خبر از فرورش سهام بانک پارسیان برخی از شرکت های زیر گروه خود داد.

خبری که اگر این بار فقط در حد حرف و سخن نباشد و اجرایی شود می تواند تمام عقل ماندگی های سهامی و ازش بازاری "خودرو" نسبت به "خساپا" را جبران کند. می توان گفت در صورت وجود مشتری برای بانک پارسیان فصل جدیدی از روند بورسی "خودرو" آغاز خواهد شد.

در گروه فلزی که امروز غایب های زیادی را به خود به جهت اعلام تعدیل سود می دید شایعاتی در خصوص سهام "ذوب" مطرح بود، این شایعات که از بازدید اواخر هفته گذشته یکی از اقدامات فرابورس بود تا احتمال حل و فصل افزایش سرمایه این شرکت نتوانست روند این سهم را به مدار صعودی بکشاند اما بنظر می رسد بزودی اخباری از این نماد به گوش برسد.

اما در گروه شیرین بورس، توقف دو نماد "قچار" و "قزوین" طی روز جاری باعث بازگشت امید به گروه شد بطوریکه اهالی تالار مجدداً به این گروه روی خوش نشان دادند ولی در اواسط ساعات معاملات بود که خبری از صنعت شکر منتشر شد که سرآغاز اتفاقات مثبت و واقعی تر شدن پیش بینی های گذشته اهالی تالار بود.

خبر آمد که قرار است چغندر تضمینی با نرخ 300تومان و نرخ شکر مصرفی 2720 تومان تعیین شده است و این افزایش نرخ هنوز بدون احتساب احتمال تک نرخی شدن ارز و رشد قیمت جهانی شکر می باشد. بر این اساس باید منتظر توقف برخی نمادهای قندی و اعلام سودهای جدید از سوی آنها باشیم.

از سوی دیگر لبنیاتی ها بورس امروز هم توانستند در درصدهای حداکثری مثبت و همراه صف خرید به کار خود پایان دهند، این گروه دو روزی است که مورد وثوق اهالی تالار قرارر گرفته و انصافاً هم از لحاظ بنیادی حرف برای گفتن دارند.

در پایان بنظر می رسد آنچه که اهالی تالار از بازار سرمایه پسا برجامی انتظار داشتند مقدماتشان آماده شده و بزودی بورس تهران در مسیر رشد مورد انتظار قرار خواهد گرفت.

منبع: بورس نیوز

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24