Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

فرابورس به زودی در بازار بالاتر قابل معامله می شود. بومی سازی نرم افزار هسته معاملاتی فرابورس در آینده انجام خواهد شد. این شرکت پایگاه داده مجهز و سریع و منحصر به فرد را در اختیار خواهد گرفت.

روش جدید معاملات در نماد فرابورس

امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس ایران در حاشیه نمایشگاه مطبوعات در خصوص ورود فرابورس به بازار بالاتر به خبرنگار بورس24 گفت: شرایط ورود به بازار بالاتر هم برای فرابورس و هم برای بورس تهران فراهم شده است. فرابورس نیز در بازار پایه الف پذیرش شده است.

وی افزود: در حال حاضر باید پیش بینی بودجه خود را ارائه دهیم. چرا که از دو سال پیش تا کنون به دلیل بازار پایه بودن امکان ارسال بودجه در کدال وجود نداشت. به هر حال پس از ارسال بودجه و امیدنامه، نماد بازگشایی خواهد شد.

این مقام مسئول در فرابورس گفت: در بازار فرابورس الف تمام دامنه نوسانات با محدودیت کمتر نسبت به بورس کنترل می شود. در کل حقیقی ها می توانند به صورت آنلاین لحظه ای و پیوسته معامله کنند ولی حقوقی ها یا کارگزاران معاملات توافقی خواهند داشت.

وی در پاسخ به این سوال که معامله شرکت بورس با توجه به سه نماد معاملاتی چگونه انجام می شود؟ گفت: فقط یک نماد می تواند معامله شود. سایر نمادها قائدتا با تایید سازمان و بورس قابل معامله است. همه بورس ها باید در آینده بزرگتر از این میزان که هستند باشند. در کل ما ارتباط تنگاتنگی با بورس های کالایی و انرژی داریم و هر چه این بورس ها تقویت شوند روی فرابورس و بورس تاثیر می گذارند. چرا که آن ها سکاندار هستند و اگر چرخ آنها خوب بچرخد، چرخ بورس اوراق بهادار بهتر می چرخد.

هامونی در خصوص خرید نرم افزار برای این شرکت نیز توضیح داد: فرابورس برای ارتقاء نرم افزاری در حال بررسی است و با تکنولوژی پرو وایدرها در دنیا و ایران ارتباط گرفته است. نگاه بلند مدت ما این است که سیستم بومی ایرانی خود را داشته باشیم. اما لازم است برای اینکه دانش بین المللی را کسب کنیم برخی از نرم افزارهایی که در دنیا در حال فعالیت هستند را ببینیم و بعضا بپسندیم و یا خریداری نماییم و در نهایت به سمت توسعه تکنولوژی داخلی برویم.

وی گفت: در حال حاضر با 8 کشور مذاکره کرده ایم و این ما هستیم که در بازار تکنولوژی بورس انتخاب کننده ایم و شرکت های خارجی و داخلی به ما پیشنهادات خوبی می دهند. ما نیز در حال بررسی هستیم و اینطور نیست که فقط با یک تکنولوژی پرو وایدر همه محصولات را تهیه کنیم. شاید محصولات مختلف را از تکنولوژی پرو وایدرهای مختلف خریداری نماییم که طی پروتکل های مختلف قابلیت اتصال به یکدیگر را دارند.

هامونی در پاسخ به اینکه هسته معاملات فرابورس و بورس چگونه جدا شده اند گفت: این موضوع فرصتی برای رشد فرابورس است چرا که در محدودیت هایی که در عرضه های اولیه به وجود می آمد دغدغه مخابرات و سرعت اینترنت و پهنای باند و .. وجود داشت. در نتیجه جداسازی سامانه ما از سایر سامانه بازار با توجه به ابزارها و بازارهای فرابورس لازم بود. اما این یک برنامه کوتاه مدت است و نهایتا به دنبال تکنولوژی بومی ایرانی برای فرابورس هستیم و قطعا طی چند سال آینده نرم افزار خاص فرابورس طراحی خواهد شد. در کل پایگاه داده موجود برای بورس ها کفایت نمی کند و نیاز به پایگاه داده مخصوص به خود است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24