Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مجمع بانک اقتصاد نوین روز چهارشنبه در تهران برگزار شد.

جزئیات افزایش سرمایه بانک اقتصاد نوین/تقسیم سود محدود شد/یک پست جدید برای مدیرعامل بانک

به گزارش بورس24 ؛ این مجمع به ازای هر سهم 22 ریال سود نقدی تقسیم کرد و مابقی برای افزایش سرمایه به حساب ذخیره رفت. این مجمع افزایش سرمایه به میزان ۱۸ هزار و ۱۹ میلیارد ریال از محل سود انباشته یعنی حدود ۱۶.۷ درصد را به تصویب رسند.

افزایش سرمایه موجب بهبود نسبت کفایت سرمایه از ۷.۷۵ درصد به ۸.۱۱ درصد، افزایش ظرفیت جذب سپرده ها، افزایش سرمایه اعطای تسهیلات، افزایش سقف سرمایه گذاری در اوراق بهادار، افزایش سقف دارایی های ثابت و حضور در بازارهای بین المللی خواهد شد.

همچنین مجمع اعلام کرد که سفری مدیرعامل بانک اقتصاد نوین به عنوان نایب رییس هیات مدیره انجمن بانکداران آسیا منصوب شده است.

خبر تکمیلی:

مجمع عمومی عادی فوق العاده و فوق العاده بانک اقتصاد نوین با حضور 90.72 درصدی سهامداران، اعضای هیات مدیره، مدیرعامل، بازرس قانونی و نماینده سازمان بورس تشکیل شد.

به گزارش بورس24 ،در ابتدای این جلسه سفری مدیرعامل بانک اقتصاد نوین خطاب به سهامداران گفت: بانک اقتصاد نوین توانست متناسب با خواسته های سهامداران گام بردارد و مقدمات افزایش سرمایه را برای خود اعمال نماید. این بانک توانسته مجوز افزایش سرمایه را از بانک مرکزی دریافت کرده و امروز سهامداران را دور هم جمع نماید.

وی ادامه داد: این افزایش سرمایه از محل سود تقسیم نشده مابین سهامداران خواهد بود و به همین علت در این جلسه از سهامداران تقاضا داریم تا با تقسیم سود حداقلی یعنی 10 درصدی موافقت نمایند.

در ادامه جلسه سهامداران نیز به تقسیم این میزان سود موافقت کردند و 10 درصد از سود بین سهامداران تقسیم شد به گونه ای که تقسیم 22 ریال DPS بین آن ها تصویب شد.

در ادامه این جلسه مجمع فوق العاده بانک برای تصویب افزایش سرمایه 16.7 درصدی تشکیل شد.

در ابتدا سفری مدیرعامل بانک گزارش توجیهی افزایش سرمایه را قرائت کرد و گفت:گزارش افزایش سرمایه بانک اقتصاد نوین به بانک مرکزی ارسال شده و این بانک این موضوع موافقت کرده است بر همین اساس بانک اقتصاد نوین مجمع فوق العاده خود را تشکیل داد. عدم افزایش سرمایه بانک موجب از دست رفتن توان رقابتی بانک و از دست رفتن جایگاه فعلی می شود. سرمایه مناسب شرایط لازم برای حفظ سلامت نظام بانکی بوده و با شاخص سرمایه بانک ها همخوانی دارد.

وی افزود: از مزیت های افزایش سرمایه می توان به بهبود نسبت کفایت سرمایه، افزایش ظرفیت جذب سپرده ها، افزایش سطح اعطای تسهیلات، افزایش سقف سرمایه گذاری در اوراق بهادار، حضور در بازارهای بین المللی، و افزایش حجم خدمات بانک بانکی اشاره کرد.

سفری تاکید کرد: از سهامداران درخواست داریم تا با افزایش سرمایه بانک از محل سود انباشته و تقسیم نشده سهامداران به اندازه 18 هزار و 19 میلیارد ریال موافقت نمایند.

در پایان جلسه نیز با این میزان افزایش سرمایه موافقت شد و افزایش سرمایه 16.7 درصدی بانک اقتصاد نوین به تصویب مجمع فوق العاده بانک رسید.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24