Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا ابراز امیدواری کرد دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب این کشور بتواند در عرصه روابط خارجی با دیگر...

 اوباما: امیدوارم ترامپ فقط به فکر زد و بند نباشد...

بورس24 : باراک اوباما رییس جمهور آمریکا ابراز امیدواری کرد دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب این کشور بتواند در عرصه روابط خارجی با دیگر کشورهای جهان، بین منافع و ارزش های مورد قبول آمریکا تعادلی منطقی برقرار کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت رادیو ملی آمریکا (NPR) اوباما که در کنفرانس خبری پنج شنبه شب و پس از دیدار با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در برلین سخن می گفت با اشاره به این موضوع گفت که امیدوار است خَلَف او در مقام ریاست جمهوری آمریکا تنها نگاهش به منافع نباشد بلکه به ارزش های آمریکا نیز توجه کند.

او گفت امیدوار است ترامپ در عرصه روابط خارجی تنها به فکر زدو بندهایی که به ضرر مردم یا عرف بین المللی، ارزش های آمریکایی و یا منافع کشورهای کوچکتر است، نباشد.

اوباما همچنین ابراز امیدواری کرد: همکاری احتمالی دولت ترامپ با روسیه به قیمت چشم پوشی او از انحرافات مسکو نباشد و در مواقعی که دولت روسیه منافع و یا ارزش های آمریکایی را نقض می کند، او بتواند محکم در مقابل روسیه بایستد.

دونالد ترامپ از سوی مخالفان دموکرات خود در آمریکا متهم شده است که تحت حمایت ولادیمیر پوتین قرار دارد و دولت روسیه از کارزار انتخاباتی او حمایت کرده است . این اتهام از سوی ترامپ رد شده اما در عین حال رییس جمهور منتخب آمریکا در جریان کارزار انتخاباتی خود بارها در تجلیل از پوتین سخن گفته است.

ترامپ پس از پیروزی در انتخابات نیز در گفت و گوی تلفنی با ولادیمیر پوتین با او درباره مسایل مختلف جهانی و آینده روابط دوجانبه واشنپگتن – مسکو گفت و گو کرده و ابراز امیدواری کرده در نزدیک ترین زمان ممکن با رهبر روسیه ملاقات کند.

اوباما که در جریان ششمین و آخرین سفر خود به آلمان - از سال 2008 - سخن می گفت با تکیه و تاکید بر تداوم و اهمیت راهبردی همکاری و همپیمانی آمریکا با متحدان ناتویی و اروپایی ، تاکید کرد که شواهد بسیار روشنی وجود دارد که دولت روسیه علیه آمریکا حملات سایبری می کند.

او به طور غیر مستقیم بار دیگر شائبه دخالت روسیه در جریان انتخابات اخیر آمریکا به نفع دونالد ترامپ را به پیش کشید و گفت : در بحث مربوط به حملات سایبری (روسیه) به آمریکا موضوع گردآوری اطلاعات با دخالت در روند انتخابات و یا توجه نشان دادن به اطلاعات سازمان های خصوصی و نهادهای مالی فرق دارد.

اوباما تاکید کرد: او به طور صریح به روسیه درباره عواقب این رفتارش هشدار داده است.

او در عین حال تصریح کرد که انتخابات اخیردر آمریکا یک دست انداز جدی در مسیر سیاست این کشور است. اوباما همچنین عدم شرکت 43 درصد از آمریکایی ها در انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور را نیز به باد انتقاد گرفت و گفت وقتی حدود نیمی از مردم آمریکا از شرکت در انتخابات سر باز می زنند ، دموکراسی تضعیف می شود.

او همچنین به نسل جوان در سراسر جهان توصیه کرد که نظام های سیاسی و شیوه زندگی در کشورهای غربی از جمله آمریکا را امری بدیهی فرض نکنند، چون به گفته اوباما ایجاد و حفظ یک نظام کارآمد و دموکراتیک بسیار مشکل است و حفظ بنیان های دموکراسی تمرین و مراقبت دایم می طلبد.

اوباما به منظور اطمینان دادن به متحدان اروپایی آمریکا درباره تداوم حمایت های واشنگتن از آنها پس از پیروزی ترامپ، به چند کشور اروپایی سفر کرده است و این سفر آخرین سفر رسمی او در مقام ریاست جمهوری آمریکا خوهد بود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24