Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

قیمت‌های جهانی فلزات از هفته گذشته با رشد همراه شدند؛ اما اینکه تا کجا رشد خواهند داشت مشخص نیست.

پیش بینی های سه تکنیکالیست از قیمت های مس، سرب و روی

در هفته ای که گذشت طبق برخی پیش بینی‌ها، بعد از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، بازارهای جهانی اغلب قفل شدند؛ همانطور که در بازار سرمایه نیز مشاهده می‌شود، واکنش سهامداران به این مهم، چندان خوش بینانه نبوده و همگان منتظر تصمیم‌های ترامپ درخصوص رابطه ایران با آمریکا هستند.

از طرف دیگر قیمت‌های جهانی فلزات از هفته گذشته با رشد همراه شدند؛ اما اینکه تا کجا فلزاتی همچون مس، روی، سرب و سنگ آهن و از طرف دیگر طلا و دلار به روند صعودی خود ادامه خواهند داد را چند تحلیلگر تکنیکالی بررسی کردند که تحلیل آنها را از نظر می‌گذرانید:

محدباقر خادمی، تحلیلگر تکنیکال:

اونس طلا با نزدیک شدن به محدوده حمایتی معتبر 1205 دلار در هر اونس، روند نزولی خود را تغییر داده و در چند روز اخیر با افزایش قیمت روبه‌رو شده است. در صورت عبور قیمت اونس از محدوده 1250 دلار می‌توان به رشد آن تا محدوده 1300-1310 دلار امیدوار بود. همچنین در حالت بدبینانه در صورت شکست حمایت 1205 دلار، نرخ اونس تا 1150 می‌تواند افت داشته باشد.

طلای جهانی تا ۱۱۸۰ ریزش بسیار خوبی داشته داشته است. این دو چارت سریالی با ریزشی که از حوالی ۱۳۷۵ تا ۱۱۸۰ داشته تا اینجا نزدیک به ۲۰۰ دلار سود نصیب فروشنده های طلا کرده، تا اینجا حرکت طلا دقیقا روی همین شمارش صورت گرفته و باید دید قسمت انتهایی شمارش که برگشت و اتمام کارکشن از روی یکی از سطوح مشخص شده هست تا چقدر مطابق انتظار پیش می رود.

مس جهانی با محدوده مقاومت استاتیک و خط روند نزولی خود درگیر است و در صوت تثبیت بالای این محدوده می‌تواند در میان مدت رشد 30 درصدی را به خود ببیند.

از طرفی با توجه به اخبار سیاسی در حوزه کلان می‌توان به رشد قیمت مس امیدوار بود. این درحالی است که همچنان ابهاماتی با محوریت سیاست‌های دولت جدید ایالات متحده وجود دارد که می‌تواند موجب ریسک نه تنها در قیمت مس بلکه در تمام کامودیتی‌ها شود.

سرب جهانی پس از افت فرسایشی بلندمدت خود که از سال 2011 به دلیل رکود جهانی شروع شده و تا اواخر 2015 ادامه داشته، رشد خود را در اوایل 2016 شروع کرد و تاکنون روندی صعودی داشته اما بر مبنای امواج الیوت در محدوده 2279 دلار نیاز به اصلاح دارد و به نظر می‌رسد پتانسیل اصلاح تا 2135 دلار را دارد؛ اما روند کلی قیمت سرب صعودی است و توانایی رشد در میان مدت تا 2500 دلار را دارد.

روی جهانی درحال پیش روی در یک کانال صعودی است که با رفتاری الیوتی و منظم نیز همراه است. به نظر می‌رسد روی موج اصلاحی خود را به پاین رسانده که عبور از مقاومت 2612 می‌تواند تایید اتمام موج اصلاحی باشد و در صورت تثبیت قیمت بالای این قیمت می‌توان شاهد رشد قیمت روی در میان مدت تا 2675 دلار بود.

حسین مهر، تحلیلگر تکنیکال:

شاخص گروه فلزات، یک ۵موجی ایمپالس را در قالب موج ۳ تکمیل کرده و باتوجه به واگرایی منفی شکل گرفته در اسیلاتور، شاهد ریزش شاخص این گروه در قالب موج ۴ تا فیبوهای معتبر مشخص شده خواهیم بود.

با توجه به رد کردن قیمت روی از منطقه مقاومتی مشخص شده که در مسیر موج ۱ مشخص شده است و رسیدن آن به مرز ۲۸۰۰دلار، رشد آن را تا ۳۰۰۰ دلار که سطح فیبوی معتبر ۱.۶۱۸ است، محتمل می‌دانیم؛ باتوجه به افزایش مجدد قیمت‌های جهانی مس و رسیدن آن به مرز مجدد 5860 دلار و روی به محدوده ۲۸۰۰ دلار، تاثیر آن بر گروه سرب و سهم‌های آن من جمله فملی و از گروه روی، کروی و فاسمین، همچنان مناسب ارزیابی می‌شود و موجب سودزایی و تعدیل سود این گروه می‌شود و از این شرکت‌ها باید در گزارشات 9 ماهه افزایش سود را شاهد باشیم.

محمد هنرمند قالیباف، تحلیلگر تکنیکال:

قیمت مس از ابتدای سال 2011 و با شروع ریزش قیمت، در دل کانالی نزولی به روند خود ادامه داده و با برخورد به سقف کانال روند نزولی خود را پی گرفته است. با این حال بعد از انتخابات آمریکا در یک روز قیمت به صورت هیجانی از کانال خارج شد اما برگشت قیمت و کاهش هیجانات موجب عدم تثبیت قیمت و شکسته شدن کانال شد. پیش بینی می شود قیمت مس در ادامه روند نزولی خود تا باند میانی کانال معادل 2 دلار/پوند (معادل 4,409 دلار/تن) کاهش داشته باشد. با این حال اولین حمایت فلز سرخ محدوده 2.3 دلار/پوند خواهد بود.

 

سرب بر خلاف مس توانسته خط روند نزولی بلندمدت خود را بشکند و نشانه هایی از تغییر روند را بر جای بگذارد. قیمت جهانی سرب بعد از شکستن خط روند به این خط پول بک زده و روند صعودی خود را آغاز کرده است. در نتیجه انتظار می رود قیمت سرب تا 2500 دلار مقاومتی مهم پیش رو نداشته و به این محدوده برسد. 

حرکت دلار از دی ماه 92 را می توان در یک کانال صعودی الگوسازی کرد که هر بار با برخورد به سقف میل به اصلاح داشته است. روند افزایشی کم شیب و نرم بوده و در آخرین گام حرکتی خود از ابتدای تیر ماه 95 حرکت صعودی بسیار نرمی را شروع کرده است. در مورد حرکت دلار باید به قدرت کم قیمت در حرکت صعودی اشاره کرد که با وجود صرف زمان زیاد نتوانسته از سقف قبلی عبور کند. در این شرایط پیش بینی می شود حرکت صعودی دلار برای مدتی قابل توجه با سد 37500 ریال برخورد کرده و برای گذر از این خط مقاومت استراحت کند. در گام بعدی با گذر از این خط مقاومت می توان اهداف 39000 ریال را برای دلار متصور بود. در نتیجه در کوتاه مدت می توان شاهد اصلاح قیمت بوده و در میان مدت رسیدن به سقف تاریخی را پیش بینی کرد.

 

اونس طلا از سال 2011 در حرکتی نزولی در دل یک کانال معتبر به کار خود ادامه داده است که آخرین تلاش آن نیز منجر به شکستن سقف کانال نشد. با این حال طلا توانست با شکستن خط مقاومتی مهم 1187 دلار و تبدیل سطح مناسب، به باند بالایی کانال راه یافته و در طول ماه های اخیر نوسانات خود را بالای این خط شکل دهد. در حال حاضر اونس طلا دقیقا روی همین خط حمایتی قرار داشته اما شیب تند ریزش بیانگر آن است که پس از مدتی امکان شکستن این خط به پایین خواهد بود. در این صورت انتظار می رود اونس جهانی تا محدوده 1000 دلار نیز ریزش داشته باشد. به طور کلی روند میان مدت طلا در بازار جهانی نزولی خواهد بود و تا زمانی که موفق به شکست این کانال به بالا نشده نمی توان انتظار روندی صعودی داشت. در بعد تحلیل زمانی باید گفت اصلاح قیمت طلا تنها به 50 درصد زمانی خود رسیده و راه طولانی اصلاح ادامه خواهد داشت.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24