Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

رشد چراغ خاموش نقدینگی در کشور موضوعی است که چندان مورد توجه قرار نگرفته و شاید بتواند تمام رشته های کنترل تورم را پنبه کند، موضوعی که به زعم برخی تحلیل گران و فعالان بازار کم کم خود را با رشد قیمت دلار نمایان خواهد کرد...

تحلیل حمید اعرابی از حرکت دلار/۴۵٠٠ تومان در دسترس است و اگر کنترل نشود...

یک فعال حقیقی شناخته شده بازار سهام از احتمال حرکت جدید دلار خبر داد.

حمید اعرابی تحلیل گر بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره آخرین وضعیت بازار ارز گفت:رشد نقدینگی و شرایط حاکم تاثیر تورمی بر قیمت دلار خواهد داشت و عملا متغیر رشد نقدینگی با توجه به آمارها دلار را برای تیک آف مهیا کرده است.

وی افزود:رشد چراغ خاموش نقدینگی در کشور موضوعی است که چندان مورد توجه قرار نگرفته و شاید بتواند تمام رشته های کنترل تورم را پنبه کند، موضوعی که به زعم برخی تحلیل گران و فعالان بازار کم کم خود را با رشد قیمت دلار نمایان خواهد کرد.

اعرابی گفت: دلار در سال 96 در محدوده 4500 تومان خواهد بود آن هم به شرط برنامه ریزی های صحیح . این امر بیشتر به دلیل رشد نقدینگی است.

وی ادامه داد: حجم نقدینگی کشور تا شهریور ماه به حدود 1.1 میلیون میلیارد تومان (بیلیارد)رسیده است . در حالی که در ابتدای دوره دولت تدبیر و امید این میزان در محدوه 560هزار میلیارد تومان بوده است.این رقم حاکی از رشد دوبرابری نقدینگی در کشور بوده است.

این تحلیل گر مسائل اقتصادی تصریح کرد:در یک سال اخیر حدود 28 درصد رشد نقدینگی را شاهد بوده ایم که در صورت ادامه این روند نقدینگی کشور در سال آتی به حدود 1.7 میلیون میلیارد (بیلیارد) افزایش خواهد داشت.مساله دیگری که وجود دارد این است که با توجه به این که منابع دلاری کشور ثابت است و عملا از محل فروش نفت ،مواد پتروشیمی و معدنی و سایر خدماتی که صادر می شود ایجاد می شود و توجه به این موضوع که رشد اقتصادی واقعی هم در عمل آن طور که باید وجود نداشته است و روند افزایش سرسام آور نقدینگی در چند سال اخیر منجر به آن خواهد شد که پتانسیل رشد قیمت دلار به شدت تقویت خواهد گردد. به طوری که دلار توانایی یک جهش قیمتی بزرگ را خواهد داشت و اگر برنامه ریزی های درستی صورت نگیرد.دلار امکان رشد تا 6هزار تومان را هم خواهد داشت و بورس هم به تبع این رخدادها تاثیر پذیر خواهد بود.

وی در خصوص پیش بینی قیمت نرخ دلار تا پایان سال هم گفت:قیمت دلار تا پایان سال، با توجه به شرایط در محدوده3800 تومان در نوسان خواهد بود.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24