Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: توفیق در نشست اخیر اوپک سبب رونق اقتصادی کشور شود و افزایش قیمت نفت اقتصاد ایران را تقویت می کند...

 عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران: توفیق در نشست اخیر اوپک به اقتصاد ایران رونق می ‎بخشد

بورس24 : عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: توفیق در نشست اخیر اوپک سبب رونق اقتصادی کشور شود و افزایش قیمت نفت اقتصاد ایران را تقویت می کند..

فریال مستوفی، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران عنوان کرد: روز چهارشنبه (١٠ آذر ماه) یکی از بهترین خبرهای اقتصادی، موفقیت ایران در یکصد و هفتاد و یکمین نشست عادی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و صدور مجوز برای افزایش تولید نفت کشور بود؛ موفقیتی که در آن نه تنها از کاهش تولید نفت مستثنی شدیم بلکه با افزایش ٩٠ هزار بشکه ای توانستیم توافق نشست الجزیره را در وین اجرایی کنیم. 

وی اظهار کرد: همین مسئله سبب شد قیمت نفت در بازارهای جهانی تکانی بخورد و افزایش یابد، حال امیدوارم این گام مثبت برای کشور تداوم داشته باشد و پابرجا بماند. 

مستوفی گفت: موفقیت در اوپک گام بسیار مثبتی برای اقتصاد ایران است و می تواند به رونق تولید در کشور کمک شایانی کند. وی در پایان افزود: از آن جا که بخشی از درآمدهای ایران از محل فروش نفت خام تامین می شود، بنابراین هر چه در آمد نفتی بهتری داشته باشیم، اقتصاد نیروی بیشتری خواهد گرفت. 

یکصد و هفتاد و یکمین نشست کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با توافق اعضا برای کاهش تولید تا سقف ٣٢ میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه در روز همراه بود و به دنبال آن روسیه نیز به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت جهان اعلام کرد که برای همراهی با اوپک ٣٠٠ هزار بشکه از تولید خود می‌ کاهد. 

ایران تنها کشوری است که نه تنها تولید آن در ٦ ماه نخست سال آینده میلادی کاهش نمی‌یابد، بلکه مجاز به افزایش تولید تا ٩٠ هزار بشکه در روز است. 

تحلیلگران بازار انرژی امیدوارند با اجرای تصمیم اوپک و همراهی غیراوپکی‌ها، قیمت نفت به حدود ٥٠ تا ٥٥ دلار در هر بشکه افزایش یابد. 

منبع: شانا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24