Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

​مدیرعامل سابق هلدینگ مالی سینا و سهامدار ١٠ درصدی شرکت توسعه اعتماد مبین گفت: خصوصی سازی فقط به خاطر عقب افتادن یک قسط معامله حدود ٨٠٠٠ میلیارد تومانی مخابرات ایران را فسخ کرده است!

تعبیر بهزاد گلکار از فسخ معامله مخابرات/ برای یک دستمال قیصریه ای را آتش زدند!

بهزاد گلکار در اظهار نظری در خصوص جزئیات فسخ معامله مخابرات و شرکت توسعه اعتماد مبین به خبرنگار بورس24 گفت: شرکت توسعه اعتماد مبین از زمان خرید سهام مخابرات باید سالیانه دو قسط پرداخت می کرد که در سال 95 قسط نخست را پرداخت نموده و فقط قسط آبان ماه پرداخت نشده بود. همچنین به غیر از قسط ماه آبان توسعه اعتماد مبین دو قسط دیگر نیز برای پرداخت تا پایان قرارداد داشته است. در کل این معامله بزرگترین معامله بازار سرمایه بوده است.

گلکار ادامه داد: اگراین معامله فسخ شود نه تنها اطمینان را در بخش دولتی و خصوصی از بین می برد و باعث کاهش اطمینان سرمایه گذاران فعلی و آینده نسبت به سرمایه گذاری در سهام دولتی خواهد شد، بلکه عکس العمل خارجی این موضوع هم خوب نخواهد بود. در تاریخ بازار سرمایه سراغ نداریم که به خاطر چند قسط کل معامله فسخ شود و کل سهام برگردد.

این خبره بازار سرمایه در برابر این سوال که خصوصی سازی اگر معامله را فسخ نمی کرد پس چه ابزاری برای احقاق حقوق دولت داشت، تصریح کرد: در معامله ها معمولا به میزان اقساطی که پرداخت نشده، وثایق دیگر ضبط و تحویل مالک اصلی داده می شود یا این که بخشی از سهامی که اقساط آن سررسید شده و باز پرداخت نشده، به مالکیت بخش دولتی درمی آید نه این که کل معامله فسخ شود. در واقع در ماجرای مخابرات، دولت «برای یک دستمال قیصریه ای را آتش زد.»

وی گفت: این خبر به زودی در رسانه های خارجی منتشر می شود و فعالان بازار سرمایه در خارج از کشور این اخبار را بررسی می کنند و چندان مناسب نیست.

او افزود: تا آنجایی که می دانم این معامله طبق نظر دولت از گذشته قرار بوده برگردد، البته چرایی آن را نمی دانم. ولی در هر حال جدا از بحث های سیاسی، بین هر خریدار و فروشنده ای ممکن است تقابل به وجود آید، حتی اگر فروشنده و خریدار غیر دولتی باشند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24