Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

فولاد مبارکه سنگ آهن را با قیمت ۴٠ دلار از تولید کنندگان سنگ آهن دریافت می کند و همین موضوع سبب شده تا اتحادیه آهن اروپا موسوم به یوروفر ادعا کند تا فولاد مبارکه به دلیل بهره مندی از سنگ آهن نصف قیمت در اروپا دامپینگ قیمتی کرده و ارزان فروشی فولاد را براه انداخته است...

فولاد مبارکه شائبه دامپینگ قیمتی در اروپا را قویا رد کرد/کاهش صادرات برای ابراز حسن نیت!؟

در پی ادعای کره ای ها مبنی بر دامپینگ قیمتی فولاد مبارکه در بازارهای جهانی، این شرکت فولادساز به دفاع از خود پرداخته است.

امیرحسین نادری معاون اقتصادی شرکت فولاد مبارکه اصفهان در گفت و گو با بورس24 در خصوص فعالیت فولاد مبارکه در کاهش صادرات این شرکت گفت:شرکت فولاد مبارکه در نظر دارد تا برای تامین نیاز داخل اقدام به کاهش صادرات کند.البته این کاهش اتفاق افتاده و ما شاهد افت صادرات نسبت به سال گذشته بوده ایم،ولی بازهم فولاد مبارکه برای حمایت از تولید داخل صادرات خود را کاهش می دهد.

وی تاکید کرد: ما نمی توانیم صادرات خود را حذف یا از یک میزان مشخص کمتر کنیم، شرکت فولاد مبارکه به صادرات برای نقدینگی ریالی و ارزی نیاز دارد، تامین ارز و ارتباط با کشورهای خارجی برای این مهم نیاز است و شرکت فولاد مبارکه برای بالا بردن اعتبار شرکت نیاز به انجام صادرات دارد.

این مقام اجرایی در فولاد مبارکه در عین حال تصریح کرد: ما صادرات خود را انجام خواهیم داد و برای تامین نقدینگی بر این موضوع نیز تکیه داریم چرا که بازار جهانی نیاز به محصولات فولاد مبارکه دارد.

نادری در خصوص ادعای کره ای ها برای دامپینگ قیمتی در بازار جهانی گفت:رقبای اروپایی نگران حضور فولاد مبارکه در بازارهای جهانی هستند. این رقبا احساس نگرانی می کنند و به همین دلیل چنین ادعاهایی زیاد می شود.این در حالی است که فولاد مبارکه دفاعیه های خود را انجام داده و پاسخ مناسب به همه آن ها داده شده است. قیمت های ما در بازار جهانی براساس قیمت های مشخص جهانی بوده و هیچ گونه مشکلی در خصوص قیمت ها وجود ندارد و ما قیمت هایمان را تغییر نخواهیم داد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در تعیین قیمت ها فولاد مبارکه می تواند روی طرف خریدار هم تاثیر بگذارد، گفت: قیمت ها از طرف عرضه و تقاضا کننده و از طریق بورس کالا تعیین می شود. این که قیمت ها از طریق مناقصه تعیین شود، هنوز صحبتی در این خصوص نشده و هنوز براساس همان سیستم قبلی در بورس کالا قیمت ها تعیین می شود و عرضه و تقاضا براساس مکانیزم بازار مشخص می شود.

وی بیان داشت: شرکت فولاد مبارکه کارهای خود را به درستی و براساس برنامه ها جلو می برد. این برنامه ها طبق سیاست ها جلو می رود و شرکت فولاد مبارکه سال خود را به خوبی به پایان خواهد برد.نادری افزود: طرح های توسعه نیز در مسیر خود حرکت می کنند و مشکلی در اجرا شدن آن ها نیست.

شایان ذکر است،فولاد مبارکه سنگ آهن را با قیمت 40 دلار از تولید کنندگان سنگ آهن دریافت می کند و همین موضوع سبب شده تا اتحادیه آهن اروپا موسوم به یوروفر ادعا کند تا فولاد مبارکه به دلیل بهره مندی از سنگ آهن نصف قیمت در اروپا دامپینگ قیمتی کرده و ارزان فروشی فولاد را براه انداخته است.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24