Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

نشست خبری علی سعیدی معاون سازمان بورس درخصوص نمایشگاه بورس، بانک و بیمه صبح امروز برگزار شد.

نشست خبری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه/ راهی برای آشنایی بیشتر مردم با بورس و سایر نهادهای مالی

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ علی سعیدی معاونت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در این نشست خبری گفت: نمایشگاه بورس بانک و بیمه راهی برای آشنایی بیشتر مردم و آحاد جامعه برای آشنایی با بازار بورس و سایر نهادهای مالی است.

وی افزود: هدف از برگزاری نمایشگاه خدمات مالی، توسعه فرهنگ استفاده از خدمات مالی در تمامی سطوح جامعه است. ما در تمامی سطوح نیاز به مدیریت مالی داریم. روز به روز بازار خدمات مالی توسعه می یابد و چه بسا باید شرایطی ایجاد شود رفاه اقتصادی با استفاده از خدمات مالی بیشتر شود.

او گفت: افراد می توانند از بخش های مختلف خدمات مالی و بازار سرمایه استفاده کنند. این ابزارها می توانند با درآمد متنوع یا ثابت باشند. بنابراین سازمان بورس خودش را به کانونی برای افزایش بازدهی سرمایه گذاران تبدیل کرد.

این مقام مسئول بیان داشت: این نمایشگاه از تاریخ ۲۶ فروردین تا ۲۹ فروردین برگزار خواهد شد. تلاش کرده ایم تا از کمترین فضا بیشترین استفاده را ببریم. کل متراژ نمایشگاه امسال ۱۴۱۵۶ متر مربع بوده که تا کنون ۳۵۱ شرکت کننده ثبت نام کرده اند. ۴۰ درصد از  مشارکت کنندگان شامل ارائه دهندگان خدمات مالی و اعتبار سنجی است.

سعیدی ادامه داد: کارگزاران و شرکت های سرمایه گذاری در غرفه های خودشان قسمت های آموزشی و فرهنگ سازی را دایر خواهند کرد.

سعیدی افزود: در این نمایشگاه ما شاهد عرضه کتب تخصصی در حوزه های مختلف بازار سرمایه، مالی، بیمه، اقتصاد، ارز و... خواهیم بود. همچنین فرهنگ سازی در حوزه نوجوان و کودک نیز صورت خواهد گرفت. صندوق های نیکوکاری و NGO ها نیز در این نمایشگاه حضور خواهند یافت چرا که این بخش نیاز به فرهنگ سازی بیشتری دارد تا همکان بدانند مبالغ سرمایه گذاری در این صندوق ها به کجا می رود. ضمن اینکه کارگاه بین المللی اسلامی نز برگزار می شود که از کشورهای مختلف برای این موضوع دعوت به عمل آمده است.

او گفت: ما مشارکت کننده های زیادی مانند دانشگاه ها، آموزش و پرورش، اتاق مشترک ایران، ان جی او ها، انجمن مدیریت مالی، وزارت خانه های مرتبط و... برای حضور داشته ایم.

همچنین یاسر فلاح مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس گفت: ما در این نمایشگاه نشست های تخصصی بازار سرمایه و پرسش و پاسخ را خواهیم داشت.

فلاح تاکید کرد: مدیران بازار سرمایه گزارش عملکرد خود را در طی یک ساله به اطلاع اصحاب رسانه خواهند رساند و ما نشست های خبری را در این نمایشگاه خواهیم داشت.

در ادامه این نشست خبری علی سعیدی گفت: صندوق های سرمایه گذاری و سبد گردان ها در این نمایشگاه توسعه یافته است. سیاست گذاران بازار سرمایه در تلاشند تا مردم را از خرید مستقیم سهام به سمت خرید غیر مستقیم سوق دهند.

او گفت: وضعیت کنونی اقتصاد هم فرصت های سرمایه گذاری دارد. هنوز هم بسیاری از صنایع سودآورند. ما باید با نگاه سرمایه گذار خارجی به اقتصاد کشور نگاه کنیم. صنایع زیادی برای سرمایه گذاری و کسب بازده وجود دارد.

معاون سازمان بورس خبر داد؛ تا به الان شرکت هایی از سه کشور خارجی برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند.

سعیدی گفت: استارتاپ ها و شرکت های خدمات فین تک نیز در این نمایشگاه حضور خواهند یافت که می تواند فرصت مناسبی برای توسعه این فعالیت ها خواهد بود. ما باید به این حوزه از خدمات مالی توجه زیادی کنیم چرا که می تواند موجب رشد بازار مالی شود و ما در این حوزه در میان کشورهای منطقه بسیار موفق عمل کرده ایم به گونه ای که این حوزه یعنی حوزه استارتاپ ها و فین تک ها نقطه توجه سرمایه گذاران خارجی است. ما در بازار سرمایه به دنبال صندوق های جسورانه هستیم تا بتوانیم فعالیت آن ها را گسترش دهیم. مدیران سرمایه گذاری قبلا با این نوع سرمایه گذاری ها آشنا نبودند و به همین دلیل ما شاهد حرکات توده ای در سرمایه گذاری و در صنایع خاص بودیم.

وی تصریح کرد: استارتاپ ها و خدمات مالی باید به حوزه ای تبدیل شوند که منجر به جذب سرمایه گذار خارجی شود. ما باید خدمات تامین مالی خود را به این حوزه تمرکز دهیم. خواسته یا ناخواسته در آینده ما با خیل عظیمی از افراد رو به رو خواهیم بود که اطلاعات مختلفی در سهام داشته باشند و ما باید زمینه را برای آن ها فراهم آوریم. ما از شرکت فرابورس گزارش عملکرد صندوق های جسورانه را خواستاریم و به چنین حوزه هایی توجه زیادی خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که خدمات فین تک و استارتاپ ها چقدر می تواند به رشد و توسعه بازار مالی کمک کند گفت: در حوزه استارتاپ ها ما جایگاه خوبی در میان کشورهای منطقه داریم و توجه به این حوزه می تواند کمک بسزایی به توسعه بازار مالی کند اما در وهله اول نیاز به اطلاع رسانی، آموزش و توسعه داریم. تصور نهادهای مالی بر این است که VC ها کمک بسزایی به بازار سرمایه و رشد آن خواهند کرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24