Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

معاملات الگوریتمی و خودکار سهم بزرگی در آینده بازار دارند و بازار سرمایه ایران در حال حاضر در ابتدای راه قرار دارد و بزودی معاملات اتوماتیک جز لاینفک بازار خواهد معاملات خودکار یک راه حل معاملاتی است و در صورت رواج یافتن و با توجه به استراتژی های آن می تواند حجم معاملات را افزایش چشمگیری دهد...

تحقق رویای عملیاتی شدن معاملات شرطی و الگوریتمی در بازار سرمایه ایران

مدیر عامل شرکت ره پویان گسترش صحرا گفت:معاملات شرطی و الگوریتمی از طریق بستر و زیر ساخت OMS صحرا عملیاتی شده و مدتی است که فعالیت آن آغاز و تمام تست های لازم در مورد آن صورت گرفته است.

مهرداد روحانیدر گفت و گو با بورس24 افزود: معاملات الگوریتمی تا پیش از این در بازار داخلی در حد حرف بود و نمونه ای عملیاتی نداشت اما با ایجاد زیر ساخت عملیاتی توسط شرکت صحرا و اجرایی شدن آن توسط تامین سرمایه آرمان این طرح ماه ها قبل در بازار کلید خورده است.

روحانی در تشریح روند معاملات خودکار با بیان اینکه این نوع معاملات به 2 بخش معاملات شرطی و الگوریتمی تقسیم می شوند افزود:معاملات شرطی معاملاتی است که معامله گر بر اساس اطلاعات و محاسبات و تنظیمات خود به صورت کاملا خودکار اقدام به خرید و فروش می کند.

به گفته روحانی استفاده از این امکان به معامله گر امکان می دهد که بدون نیاز به پیگیری وقایع و نوسانات بازار و بخصوص در بازار پر تلاطم بتواند بر اساس استراتژی های خودش اقدام به خرید و فروش نماید.

وی افزود: در حال حاضر این امکان در سامانه معاملات آنلاین شرکت صحرا عملیاتی شده است و محدودیتی از لحاظ تعداد شروط تعریف شده و استراتژی های معامله گر ندارد

مدیر عامل شرکت ره پویان گسترش صحرا با اشاره به اینکه معاملات الگوریتمی پیچیده تر است و بر مبنای محاسبات پیچیده و فانکشن های تحلیلگران مالی؛ اقدام به خرید و فروش خودکار می کند گفت: از جمله مزایای معاملات الگوریتمی سرعت بالای معاملاتی این سامانه است. در شرایطی که حجم معاملات و سفارشات در بازار بالاست خطای انسانی بالا می رود و همچنین سرعت معاملاتی کاهش می یابد که معاملات الگوریتمی این موضوع را حل کرده است.

وی افزود: این بستر نیز توسط شرکت صحرا آماده شده است و در ماه های گذشته توسط تامین سرمایه آرمان عملیاتی شده برای معاملات با حجم و سرعت بالا بر روی انواع اوراق بهادارو مدیریت صندوق های بازارگردان مورد استفاده قرار گرفته است و در حال حاضر این قابلیت را دارد که هر شرکت تامین سرمایه یا کارگزاری یا بازار گردان بتواند از آن استفاده کند وشرکت صحرا نیز آمادگی دارد زیر ساخت معاملات الگوریتمی را در اختیار سایرفعالان بازار قرار می دهد.

روحانی همچنین با اشاره به راه اندازی کلوپ معامله گران الگوریتمی و مشتقه توسط تامین سرمایه آرمان گفت: در راستای توسعه فرهنگ استفاده از معاملات الگوریتمی تامین سرمایه آرمان اقدام به راه اندازی این کلوپ کرده و پیرو راه اندازی این کلوپ افرادی که دانش کافی در خصوص معاملات الگوریتمی داشته باشند اززیر ساخت و امکانات ویژه دراین زمینه بهره مند شوند.

به گفته وی،این امر در جهت توسعه معاملات الگوریتم وعمق بخشیدن به بازار ابزار های مشتقه صورت پذیرفته و تامین سرمایه آرمان با در اختیار قراردادن امکانات ویژه به افرادی که دانش کافی در این حوزه دارند سعی دارد تا به این هدف دست یابد.

روحانی در پایان افزود : معاملات الگوریتمی و خودکار سهم بزرگی در آینده بازار دارند و بازار سرمایه ایران در حال حاضر در ابتدای راه قرار دارد و بزودی معاملات اتوماتیک جز لاینفک بازار خواهد معاملات خودکار یک راه حل معاملاتی است و در صورت رواج یافتن و با توجه به استراتژی های آن می تواند حجم معاملات را افزایش چشمگیری دهد.

گفتنی است از شهریور ماه سال۹۵، شرکت صحرا به مالکیت شرکت تامین سرمایه آرمان درآمده و با مدیریت آن در حال فعالیت است.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24