Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مدیرعامل فرآوری مواد معدنی : رشد قیمت روی بر روند سود آوری شرکت های فعال در این حوزه تاثیر گذار است. برای مثال بودجه شرکت های گروه توسعه معادن روی بر مبنای میانگین قیمت روی در سال ٢٠١۶در محدود ٢۴٠٠دلار در نظر گرفته شده است و وقتی LME،٢٨٠٠ دلار می شود قطعا شرایط متفاوت خواهد بود.از طرفی نرخ دلار در پیش بینی بودجه ٣٧٠٠ تومان در نظر گرفته شده است و رشد قیمت دلار بر تعدیل بودجه موثر خواهد بود. با توجه به شرایط فعلی و پیش بینی های صورت گرفته قیمت روی روبه بالا خواهدبود و این روند تاثیر خوب و معناداری بر سود شرکت های فعال در این صنعت خواهد داشت....

روی ٣٠٠٠ دلار را تاچ می کند / تغییرات معنادار در بودجه های سرب و روی کاران...؟

بورس24 : هفته گذشته فلز روی قیمت 2800دلار را در نوردید، گمانه زنی ها این انتظار را تقویت می کند که روند صعودی قیمت روی ادامه دار باشد و قیمت های بالای 3000دلار برای این فلز دور از انتظار نخواهد بود. رشد قیمت روی از جمله عواملی است که تاثیر قابل توجهی بر رشد ارزش سهام شرکت های فعال در این حوزه خواهد داشت، بسیاری از شرکت ها قیمت روی را بر مبنای متوسط سال گذشته در نظر گرفته اند قیمتی در محدوده 2400 تا 2700 دلار که قیمت های بالای 2800 و 3000 دلاری تاثیر قابل توجه بر سود آوری آن ها خواهد داشت. از طرفی با توجه به شرایط رکودی حاکم بر بازار و احتمال تغییر در تیم اقتصادی کابینه دولت می توان احتمال رشد قیمت دلار را هم به رشد قیمت روی اضافه کرد و منتظر شرایط بهتری برای بازده بیشتر این صنعت بود.

موجودی روی در بازار های جهانی کاهشی است

حمید علاماتی مدیر عامل شرکت فرآوری مواد معدنی ایران در خصوص آینده قیمت روی شرایط تاثیر گذار بر قیمت این کالا و تاثیر رشد قیمت روی بر شرکت های داخلی به بورس24 گفت: با توجه به کاهش موجودی LME و ادامه این روند انتظار افزایش قیمت روی تا حدی قابل پیش بینی بود. موجودی LME روی در حداقل قرار دارد، این موضوع طبیعی است که با کاهش موجودی LME افزایش قیمت روی را خواهیم داشت مگر در صورتی که اتفاقات خاص و پیش بینی نشده ای برای جلوگیری از افزایش قیمت رخ دهد. در حال حاضر کمبود موجودی  LME وجود دارد،  شاهد کاهش هفتگی موجودی LME هستیم، این امر احتمال ادامه رشد قیمت روی را تقویت می کند.

روی 3000دلاری حقیقت یا رویا؟

وی در خصوص این که روی 3000دلار در دسترس است یا خیر گفت:  پارامتر های  تاثیر گذار بر افزایش یا کاهش قیمت روی متعدند، پارامتر اصلی در شرایط فعلی موجودی LME است که روز به روز در حال کاهش است،موردی تاثیر گذار در افزایش قیمت، از موارد تاثیر گذار دیگر می توان به نرخ بهره آمریکا، نرخ تورم، نرخ PMI چین، برنامه ساخت و ساز چین، وضعیت امنیتی، شرایط موجود بر کره شمالی را نام برد. در شرایط فعلی موضوعی که افزایش قیمت را به طور جدی مورد تهدید قرار دهد ، دیده نمی شود.

شرکت های فعال در حوزه روی تعدیل دارند؟

علاماتی ادامه داد: رشد قیمت روی بر روند سود آوری شرکت های فعال در این حوزه تاثیر گذار است. برای مثال بودجه شرکت های گروه توسعه معادن روی بر مبنای میانگین قیمت روی در سال 2016در محدود 2400دلار در نظر گرفته شده است و وقتی LME،2800 دلار می شود قطعا شرایط متفاوت خواهد بود.از طرفی نرخ دلار در پیش بینی بودجه 3700 تومان در نظر گرفته شده است و رشد قیمت دلار بر تعدیل بودجه موثر خواهد بود. با توجه به شرایط فعلی و پیش بینی های صورت گرفته قیمت روی روبه بالا خواهدبود و این روند تاثیر خوب و معناداری بر سود شرکت های فعال در این صنعت خواهد داشت.

حال «فرآور» خوب است ...

علاماتی در خصوص تامین خوراک شرکت «فرآور» هم گفت: خوشبختانه مشکلی برای تامین خوراک نداریم همچنین «فرآور» با استفاده از تکنولوژی جدید و بکارگیری باطله ها در فرآیند تولید و با توجه به گزارش های منتشر شده، تولید در وضعیت خوبی قرار دارد و در سه ماهه نخست بیش از 2200تن تولید شده است.

وی در خصوص میزان صادرات مجموعه هم گفت: تقریبا 65تا 70 درصد محصولات مجموعه صادر می شود و برنامه فروش صادراتی با استفاده از بازاریابی های صور ت گرفته دنبال می شود.

علاماتی در پایان گفت: فرآوری جزو سهم های پر بازده و خوب بازار بوده و عملکرد مجموعه هم نشان دهنده علت اقبال بازار است با توجه به بودجه و شرایط حاکم بر بازار روی باید منتظر اتفاقات خوب بود فرآوری پتانسیل های خوبی دارد و با توجه به اقدامات صورت گرفته در شرایط نرمالی قرار داریم.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24