Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

روز گذشته اخبار متعددی در خصوص ورود رنو و نهایی شدن این قرارداد منتشر شد که محرمانه بودن این قرار داد بیشتر مورد توجه قرار گرفت. با واگذاری «بن رو» عملا سازمان گسترش (ایدرو) مالک این شرکت خواهد بود و مقدمات قرارداد هم آماده شده و سناریو چینی ایدرو موفق خواهد شد.

جزییاتی جدید از ظهور خودروساز جدید و قرارداد مهمی که به ایران خودرو و سایپا نرسید

بورس24 : «بورسی ها را از نمد قرارداد رنو کلاهی نیست»، ایدرو سناریوی دقیق و حساب شده ای را چیده است و این ارگان دولتی ظاهرا سودای بنگاه داری دارد.

قرارداد محرمانه مثلث رنو با ایدرو و وزرات صمت آخرین تحرکات نعمت زاده در دولت یازدهم است.

این بار دولتی ها که همواره و در تمام دوران شعار خصوصی سازی داشتند رقیب خصولتی ها می شوند، همواره تنازع دو خوردرو ساز بزرگ داخلی که با تغییرات وزارت صمت به احتمال زیاد با تغییرات مدیریتی روبرو خواهند بود، هر یک با به رخ کشیدن ارزش بازار، میزان سرمایه و قرارداد با خودرو سازهای خارجی و طراحی پلتفرم های جدید تلاش می کردند تا گوی بزرگترین خودرو ساز داخل را از آن خود کنند، با اتفاقی جدید روبرو هستند. این بار پدر خانواده در مقام رقیب فرزندان را کنار می زند و خود از مقام حمایتی خارج شده و در مقام رقابتی ظاهر می شود. شرکت هایی که همواره با مشکلات نقدینگی روبرو بودند و دست نیاز به سمت دولت دراز می کردند این بار باید کمک های دولتی را به نسبتی نامشخص تقسیم کنند و سهمشان از سفره گسترده شده کم می شود.

داستان از چه قرار است؟ بازهم دولت می خواهد آغاز گر یک بنگاه داری جدید و اعمال قدرت مضاعف در صنعت خودرو باشد.

خبر نهایی شدن قرارداد رنو با ایدرو و وزارت صمت در فضای مجازی و فعالان بازار سرمایه مانند بمب صدا کرده، قراردادی که از آن به عنوان یک قرارداد محرمانه یاد می شود. سکان دار وزارت صمت در آخرین روزهای حضور خود در این سمت تصمیم دارد برنامه جدید خود را عملیاتی کند.

«بن رو»؛ این شرکت یکی از زیر مجموعه های غیر بورسی و زیان ده سایپا است که سناریو چینی های قرارداد رنو حول این شرکت زیان ده با پتانسیل های خاص می چرخد. اما وزارت صمت چه برنامه ای برای قرارداد با رنو دارد؟

پاییز سال 95 واگذاری «بن رو» به رنو تیتر اخبار خودرویی شد و خبرگزاری ها از واگذاری «بن رو» توسط سایپا خبر دادند.(طبق توافقنامه‌ای که سازمان گسترش و رنو در مهرماه سال 95 با یکدیگر امضا کردند، قرار شده سایت «بن‌رو» به این خودروساز فرانسوی واگذار شود تا محصولات جدید این شرکت در آن به تولید برسد. طبق اعلام سازمان گسترش، شرکت «بن‌رو» به‌ازای طلبی که این سازمان از سایپا دارد، به رنو واگذار شده و به اصطلاح دو طرف با یکدیگر تهاتر کرده‌اند.) اما در آن دوران سایپا چندان با این واگذاری موافق نبود و ظاهرا هنوز واگذاری «بن رو» به ایدورنهایی نشده است و سایپا ازخط رنگ سایت بن رو به منظور رنگ خودروهای پراید استفاده می کند.

روز گذشته اخبار متعددی در خصوص ورود رنو و نهایی شدن این قرارداد منتشر شد که محرمانه بودن این قرار داد بیشتر مورد توجه قرار گرفت. با واگذاری «بن رو» عملا سازمان گسترش (ایدرو) مالک این شرکت خواهد بود و مقدمات قرارداد هم آماده شده و سناریو چینی ایدرو موفق خواهد شد.

اما تولیدات رنو با مشارکت کدام شرکت ها عملیاتی خواهد شد،ایران خودرو و سایپا بازی نیستند؟! ایدور سودای بنگاه داری در سر دارد، پس از واگذاری خودروسازها و کاهش نسبی نفوذ ایدرو در صنعت خودرو سازی. در واقع این بار ایدرو می خواهد خودروسازان بزرگ کشور را به نوعی دور بزند و با تملک «بن رو» و مشارکت رنو و رنو پارس اقدام به تولید محصولات رنو از جمله رنو سیمبل در داخل کند. بر اساس برخی تحقیقات ایدرو با این کار برنامه اعمال فشار بر خودرو سازهای مطرح را دارد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24