Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

محمود شکری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در سخنانی گفت: در حال حاضر وضعیت گزارشگری صورت های مالی موسسات و بانک های کشور مطلوب نیست، که این موضوع، یک نقطه ضعف محسوب می شود...

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: برای جذب سرمایه گذار خارجی باید میزان شفافیت صورت های مالی ارتقا یابد / وضعیت گزارشگری صورت های مالی موسسات و بانک های کشور مطلوب نیست

بورس24 : محمود شکری در گفت و گویی با در خصوص بکارگیری استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) گفت: باید توجه داشت، برخی از استانداردهای حسابداری در دنیا هر چند مدت یک بار به روز می شوند و باید به این مهم در کشور و تهیه صورت های مالی توجه شود. 

نماینده مردم ماسال و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:استانداردهای مالی در کشورهای پیشرفته به نحوی به روز رسانی می شوند که شفافیت صورت های مالی ارتقا یابد، بنابراین باید در کشور بکارگیری استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) در اولویت باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود:سازمان حسابرسی، بانک مرکزی و سایر نهادهای مالی کشور باید با همراهی کمیسیون اقتصادی موضوع بروزرسانی استانداردهای حسابداری و ضرورت بکارگیری استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) را در تمامی صورت های مالی شرکت ها و بانک ها به سرانجام برسانند.

شکری در ادامه افزود: باید پذیرفت میزان بکارگیری استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) در ارائه صورت های مالی شرکت ها کم بوده که این موضوع، ضعف محسوب می شود.

وی تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری این موضوع است که صورت های مالی جامعی در کشور توسط شرکت ها و موسسات تهیه و ارائه شود، به دلیل اینکه در حال حاضر وضعیت گزارشگری صورت های مالی موسسات و بانک های کشور مطلوب نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برای جذب سرمایه گذار خارجی باید میزان شفافیت صورت های مالی ارتقا یابد و بدیهی است بکارگیری استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) نقش مهمی در موضوع جذب سرمایه گذاری دارد.

منبع: خانه ملت 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24