Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش سود بانکی موجب توسعه فرصت های سرمایه گذاری در کشور می شود.

خدمتی که کاهش سود بانکی به توسعه سرمایه گذاری در کشور می کند

به گزارش بورس24 ، غلامرضا تاجگردون ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: دولت بر حسب وظایف تکلیفی بایستی سودهای تسهیلات و سپرده های بانکی را متناسب با نرخ تورم کاهش دهد.

تاجگردون تصریح کرد: نرخ سود تسهیلات بایستی سالیانه ۱۰ درصد کاهش یابد و این کاهش سود ها در بخش تسهیلات و سرمایه گذاری در صورت استفاده از فضای الکترونیکی در سیستم بانکداری می تواند موجب رونق بخش تولید و سرمایه گذاری شود.

وی با بیان اینکه افزایش نرخ ارز همزمان با کاهش سود سپرده های بانکی امری طبیعی است افزود: بسیاری از مردم با کاهش سود سپرده ها سرمایه خود را وارد بازار ارز کرده و این موضوع تاثیر بسزایی در افزایش قیمت ارز داشته است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با تایید این موضوع که کاهش سود سپرده ها موجب افزایش تورم در جامعه می شود، گفت : در صورتیکه تیم اقتصادی دولت نتواند بازارهای ثانویه برای جذب سرمایه های مردم ایجاد کند بی شک تورم به شدت بالا خواهد رفت.

تاجگردون همچنین یکی از راهکارهای جلوگیری از افزایش قیمت دلار را تزریق دلار به بازار عنوان کرد و افزود: افزایش قیمت طلا نیز که متاثر از افزایش قیمت جهانی و کاهش سود سپرده ها است نیز یکی از بازارهای خوب برای جذب سرمایه های در گردش شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای تاکید کرد: در صورتیکه دولت نتواند برای جذب سرمایه های مردم راهکاری ایجاد نماید به زودی شاهد شتاب بالای تورم در سطح جامعه خواهیم بود.

وی همچنین اظهارنظر کردن درخصوص عملکرد تیم اقتصادی دولت را در شرایط کنونی غیرمنطقی دانست و افزود: برای بررسی عملکرد تیم اقتصادی دولت نیاز به زمان بیشتری داریم .

منبع: مهر

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24