Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

روزانه مقدار ۵۵٠ تا ۶٠٠ تن شکر خام تصفیه کنیم مجمع امروز شرکت شکر شاهرود با حضور ۶٠ درصد از سهامداران برگزار شد. به گزارش خبرنگار بورس ٢۴، مجمع شرکت شاهرود به دلیل زیاد انباشته، سودی تقسیم نکرد و...

برگزاری مجمع شکر شاهرود / مدیر عامل: در صورت رفع محدودیت واردات شکر خام به کشور می توانیم...

بورس24 : مجمع امروز شرکت شکر شاهرود با حضور 60 درصد از سهامداران برگزار شد. به گزارش خبرنگار بورس24 ، مجمع شرکت شاهرود به دلیل زیان انباشته، سودی تقسیم نکرد. 

هیات رئیسه: 

رئیس مجمع : آقای آیت الهی
ناظر اول: آقای سنگینیان
ناظر دوم: آقای امیر شفیعی

حسین نوری، مدیر عامل شرکت شکر شاهرود در خصوص وضعیت این شرکت گفت: از سال 93 ستاد تنظیم بازار نسبت به دو بخشی کردن قیمت شکر سفید کارخانه های قند و شکر اقدام نمود که با توجه به اشباع بازار از شکر های وارداتی سال های قبل و کاهش شدید قیمت شکر در زمان بهره برداری سال گذشته و عدم پرداخت ما به التفاوت مصوب در موعد مقرر به دلیل مشکلات نقدینگی دولت،شرکت های قند و از جمله شکر در سه سال اخیر ناگزیر به اخذ تسهیلات اضافی از بانک ها شده و مبالغ زیادی در قالب سود تسهیلات بانکی به هزینه های شرکت تحمیل گردید.

وی گفت: در سال گذشته با پیگیری های انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر ایران مقرر گردید که بخشی از مطالبات کارخانه ها از محل تخصیص شکر خام وارداتی و مابقی نیز به صورت نقدی پرداخت گردد.

وی ادامه داد: ولی در نهایت مقرر شد عواید اضافی شکر خام وارداتی به عنوان پیش پرداخت سال 94 منظور و مطالبات سال 93کارخانه ها به طور کامل پرداخت شود که در این خصوص در سال گذشته حدود 40 درصد از مطالبات کارخانه های قند و ازجمله کارخانه قند شاهرود پرداخت و قرار است در آینده نزدیک بقیه آن واریز گردد، ولی تاکنون پیگیری های انجمن منتج به نتیجه نشده است.

نوری ادامه داد: از سال 94 ستاد تنظیم بازار شکر و کنترل واردات شکر خام به انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر ایران محول گردیده و در این رابطه انجمن مذکور با سهیمه بندی شکر خام مورد نیاز مورد نیاز کشور بر اساس تولید هر کارخانه، سهمیه ای برای کارخانه ها در نظر گرفته و سعی نموده از اشباع بازار به منظور حمایت از تولید داخلی جلوگیری نماید.

به گفته وی، این شرکت در سال 96، اقدام به جذب 78 هزار و 392 تن شکر خام جهت تصفیه به صورت کارمزدی نموده است وهیات مدیره در نظر دارد، در سال مالی آتی نیز در جهت جذب شکر خام اقدامات لازم را انجام دهد که بدین منظور در حال حاضر مقدار 15000 تن قرارداد تصفیه شکر خام با شکر توسعه نیشکر و صنایع جانبی منعقد شده است که با این روش و روند می توانیم به سود آوری رسیده و از زیان خارج شویم. 

نوری در خصوص استراتژی شرکت گفت: با توجه به روند چغندر قند تحویلیبه کارخانه قند شاهرود در طی سنوات قبل، میزان چغندر مصرفی حدود 90الی 100روز کاری مواد اولیه مورد نیاز خط تولید کارخانه را تامین می نماید. وی ادامه داد: لذا در صورت رفع محدودیت واردات شکر خام به کشور، این شرکت قادر خواهد بود روزانه مقدار 550 تا 600 تن شکر خام تصفیه نماید. 

گفتنی است، به این ترتیب می توان در سال جاری در صورت تامین شکر خام، حداقل برای 200 روز کاری مقدار 120 هزار تن شکر خام تصفیه نماید. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24