Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

امیر حسین نادری معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه اصفهان درباره طرح های توسعه این شرکت به خبرنگار بورس ٢۴ گفت: شرکت فولاد مبارکه اصفهان سرمایه گذاری زیادی در بخش کنسانتره و گندله سازی سنگان انجام داده که بر مبنای برنامه ریزی های انجام شده در سال ٩٧ طرح توسعه کنسانتره سنگان به بهره برداری خواهد رسید...

بهره برداری از دو طرح مهم فولاد مبارکه در سال ٩٧ / دلیل افت و درجا زدن سهم بررسی شد

بورس24 : سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان معاملات سال 96 را در محدوده 1300 ریال آغاز کرد و سه ماهه ابتدایی امسال در همین محدوده باقی ماند. در تیر ماه با نزدیک شدن به برگزاری مجمع روند افزایشی این سهم کلید خورد و فولاد با قیمتی در محدوده 1500 ریال به مجمع رفت و 100 ریال سود نقدی به ازای هر سهم تقسیم کرد.

پس از مجمع نیز روند افزایشی این سهم ادامه یافت و رشد قیمت های جهانی به افزایش سودآوری و اعلام تعدیل های مثبت در سال 96 کمک بسزایی کرد و قیمت این سهم در عرض 5 ماه از مرز 3000 ریال عبور کرد. اما با آغاز سه ماهه پایانی سال جاری خروج برخی از حقوقی ها موجب توقف روند افزایشی قیمت این سهم شد و این سهم را بین کف قیمتی 2800 ریال و سقف قیمتی 3100 ریال با نوسان همراه ساخت.

بهره برداری از دو طرح مهم در سال 97

امیر حسین نادری معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه اصفهان درباره طرح های توسعه این شرکت به خبرنگار بورس24 گفت: شرکت فولاد مبارکه اصفهان سرمایه گذاری زیادی در بخش کنسانتره و گندله سازی سنگان انجام داده که بر مبنای برنامه ریزی های انجام شده در سال 97 طرح توسعه کنسانتره سنگان به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: پروژه فولاد سنگان از مهمترین پروژه های فولاد مبارکه است که زنجیره ارزش فولاد مبارکه را تکمیل می کند و بر همین اساس نیز تامین مالی مناسبی در بخش گندله سازی و کنسانتره صورت گرفته است.

او در ادامه با اشاره به یکی دیگر از طرح های توسعه ای فولاد مبارکه ابراز داشت:طرح توسعه ای مجتمع فولاد سبا از دیگر پروژه های مهم این شرکت است که پیش بینی می شود طرح افزایش ظرفیت این پروژه در سال 97 به بهره برداری برسد. این طرح ظرفیت تولید شرکت را از 750 هزار تن به یک میلیون و 600 هزار تن افزایش خواهد داد.همچنین برخی دیگر از طرح های توسعه ای فولاد مبارکه که قبلا راه اندازی شده در سال آینده برنامه های افزایش ظرفیت آن ها اجرایی خواهد شد. مانند طرح افزایش ظرفیت گندله سازی سنگان.

فولاد به دنبال کنترل هزینه هاست

او در برابر این پرسش که با وجود طرح های توسعه ای مهم و چشم انداز روشن فولاد مبارکه چرا سهام فولاد در روزهای اخیر با فروش سنگین سهامداران حقوقی مواجه شده؟ تصریح کرد: این فروش ها عموما از سوی صندوق ها بوده که با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال 96 اقدام به شناسایی سود کرده اند.

در ادامه از نادری پرسیدیم که پیش بینی شما از وضعیت قیمت جهانی فولاد در سال 97 چگونه است؟ وی پاسخ داد: در سال 96 شاهد افزایش قیمت مناسب فولاد در بازارهای جهانی بودیم که به تبع بر وضعیت فروش فولاد مبارکه نیز اثر گذاشت. به رغم این که ممکن است قیمت های جهانی در سال آینده نسبت به سال جاری کاهش داشته باشد ، اما در بازار داخلی متغیرهای مهم دیگری مانند قیمت ارز بر قیمت فولاد اثرگذار هستند.

او درباره پیش بینی وضعیت هزینه های شرکت فولاد مبارکه در سال 97 اظهار داشت: در هر سال هزینه های تولید عموما افزایش می یابد اما شرکت فولاد مبارکه به دنبال راه های مناسب برای کنترل هزینه های سربار و کاهش هزینه های ثابت است که می توان از طریق افزایش تولید این هزینه ها را جبران کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24