Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

قاسم فدائی مدیرمالی شرکت کاغذ پارس در خصوص دلیل اقبال بازار از سهم چکاپا طی بازار روز گذشته به بورس ٢۴ گفت: یکی از دلایلی که می تواند موجب اقبال بازار از سهم طی روز گذشته شده باشد، موضوع صادرات و اثر نرخ تسعیر ارز روی قیمت محصولات این مجموعه است، کاغذ پارس با قدرت و مقدار بیشتری صادرات خود را انجام می دهد، همین موضوع منجر شده تا میزان فروش شرکت بهتر و بیشتر از گذشته باشد...

دلیل تقاضای خرید در «چکاپا» / صادرات و اثر نرخ تسعیر ارز روی قیمت محصولات

بورس24 : شرکت کاغذ پارس از روز گذشته با صف خرید قابل اعتنایی رو به رو شده است، این شرکت طرح توسعه ای دارد که می تواند این مجموعه را متحول می نماید، مجموعه کاغذ پارس بهره برداری از این طرح توسعه را در سال مالی جاری خود پیش بینی کرده بود که به دلیل اتفاقات اخیر بین المللی کمی به تاخیر افتاد اما به نظر می رسد این طرح تا قبل از پایان سال مالی شرکت به بهره برداری برسد و نگرانی ای از این بابت وجود ندارد، در این صورت با توجه به این که شرکت کاغذ پارس بدون طرح توسعه خود متناسب با فروش پیش بینی شده، جلو می رود، می تواند شاهد تعدیل مثبت باشد. از دلایل صف خرید این سهم بشنوید.

قاسم فدائی مدیرمالی شرکت کاغذ پارس در خصوص دلیل اقبال بازار از سهم چکاپا طی بازار روز گذشته به بورس24 گفت: یکی از دلایلی که می تواند موجب اقبال بازار از سهم طی روز گذشته شده باشد، موضوع صادرات و اثر نرخ تسعیر ارز روی قیمت محصولات این مجموعه است، کاغذ پارس با قدرت و مقدار بیشتری صادرات خود را انجام می دهد، همین موضوع منجر شده تا میزان فروش شرکت بهتر و بیشتر از گذشته باشد.

وی ادامه داد: صادرات موفق ما باعث شد تا از پیش بینی های خود جلوتر باشیم، علاوه بر صادرات موفق این مجموعه طی ماه های اخیر نرخ رشد فروش محصولات مجموعه بوده که این موضوع نیز به نوبه خود سودآوری شرکت را تحت تاثیر قرار داده است.

از طرح توسعه چه خبر؟

این مقام مسئول در خصوص طرح توسعه این مجموعه و میزان راه اندازی آن بیان داشت: این طرح طبق برنامه زمان بندی شدی جلو می رود و امیدواریم تا مطابق با پیش بینی های شرکت در موعد مقرر به بهره برداری برسد. تلاش ما بهره برداری از این طرح تا قبل از پایان سال مالی است.

فدائی در مورد فروش ارز ناشی از صادرات این مجموعه هم گفت: مجموعه کاغذ پارس الزامی به فروش ارز خود در سامانه نیما ندارد و ما می توانیم ارز خود را در بازار توافقی به فروش برسانیم.

تاثیر پذیری محدود از تحریم ها

مدیر مالی شرکت کاغذ پارس با اشاره به تاثیر تحریم ها بر این مجموعه خاطر نشان کرد: تحریم ها تاثیرگذاری بسیار محدودی بر مجموعه کاغذ پارس می گذارد که آن را هم به واسطه خصوصی بودن و قدرت انعطاف زیاد مجموعه، کاملا مدیریت خواهیم کرد چرا که ما توانسته ایم بازارهای توسعه ای برای صادرات داشته باشیم و شاهد رشد صادرات طی ماه های اخیر هم بودیم. با این حال خوشبختانه مجموعه کاغذ پارس تمام مسیرهای جایگزین را طراحی کرده و استراتژی خود را بر تنوع مشتری، جذب بازارهای جدید و ورود به بازارهای منطقه تدوین کرده است.

وی تاکید کرد: برای استفاده از خطوط کشتی رانی جدید نیز رایزنی ها انجام و نتیجه گیری های خوبی حاصل شده است. در نتیجه تحریم ها بر ما تاثیر نمی گذارد و چنانچه تحت تاثیر هم قرار بگیریم سناریوهای از پیش تعیین شده ای را داریم که نگرانی سهامداران را رفع می نماید.

فدائی تصریح کرد: از آنجایی که ما به تعهدات خود به مشتریان خارجی عمل کرده ایم، صادرات بسیار موفقی داشته ایم، به همین دلیل انتظار می رود این رویه طی ماه های آتی نیز قدرتمندتر ادامه یابد و مجموعه کاغذ پارس جلوتر از پیش بینی ها گام بردارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24