Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

فرهاد رمضان عضو هیات مدیره شرکت لبنیات پاک در خصوص افزایش نرخ ٣٢درصدی لبنیات به خبرنگار بورس ٢۴گفت: با توجه به این که در گذشته قیمت نهاده های دامی افزایش داشته متعاقب با آن قیمت شیر خام هم با رشد قیمت همراه شد. وی گفت: نکته مهمتر این بوده که فروش شیر خام به صورت نقدی انجام می شد و ما نمی توانستیم به صورت پیش خرید مواد اولیه را تهیه نماییم یا با فاصله یک ماه یا دوماهه شیر به کارخانجات فروخته شود. به همین دلیل به نهاد های نظارتی اعلام کردیم که خروجی و ورودی کارخانجات با هم ، همخوانی ندارد و ما از این بابت به زودی زیان ده خواهیم شد.

تاثیر افزایش نرخ لبنیات تا ٣٢ درصد / عضو هیئت مدیره پاک : عملیات لبنیاتی ها تازه از زیان فاصله می گیرد ؛ فقط همین!

بورس24 : قیمت انواع لبنیات و شیر خام رسما افزایش یافت و انجمن صنایع لبنی نرخ های جدید این محصولات را که افزایش چشمگیری نیز دارد به کارخانه های زیر مجموعه خود اعلام کرد.

با توجه به این که قیمت لبنیات 32درصد افزایش داشته، تنها شرکت ها از زیان خارج می شوند و یا به نقطه سر به سر خود می رسند اما، باز هم به هر حال دردی از تولید کنندگان دوا نمی شود، از سویی ممکن است به دلیل افزایش قیمت محصولات و کاهش قدرت خرید خانوار میزان خرید هم کاهش یابد و این معضل هم جای تامل دارد . چراکه هم می تواند پیامد های اجتماعی و هم اقتصادی به همراه بیاورد.

فرهاد رمضان عضو هیات مدیره شرکت لبنیات پاک در خصوص افزایش نرخ 32درصدی لبنیات به خبرنگار بورس24 گفت: با توجه به این که در گذشته قیمت نهاده های دامی افزایش داشته متعاقب با آن قیمت شیر خام هم با رشد قیمت همراه شد.

وی گفت: نکته مهمتر این بوده که فروش شیر خام به صورت نقدی انجام می شد و ما نمی توانستیم  به صورت پیش خرید مواد اولیه را تهیه نماییم  یا با فاصله یک ماه یا دوماهه شیر به کارخانجات فروخته شود. به همین دلیل به نهاد های نظارتی اعلام کردیم که خروجی و ورودی  کارخانجات با هم ، همخوانی ندارد و ما از این بابت به زودی زیان ده خواهیم شد.

رشد32درصدی هم دردی را دوا نکرد...

عضو هیات مدیره شرکت لبنیات پاک گفت: این افزایش نرخ برای جبران افزایش قیمت شیر خامی است که به شرکت ها تحمیل شده،  حال آن که علاوه بر قیمت شیر خام  ، بهای انرژی ، دستمزد و سایر اقلام نیز با رشد قیمت همراه شده است.

وی افزود: به هر حال 60تا 70درصد مواد اولیه ما را شیر خام تشکیل می دهد. در نتیجه رشد قیمت لبنیات ، بیشتر زیان شرکت ها  را کاهش می دهد یا شرکت ها به واسطه این افزایش نرخ از زیان خارج می شوند.

رمضان با بیان این که قیمت نهاده ها و افزایش قیمت لبنیات سرانه مصرف خانوار را کاهش می دهد ، گفت: اثر دومی که در افزایش نرخ لبنیات  وجود دارد کاهش سرانه مصرف است چرا که  قدرت خرید کاهش می یابد و جامعه اولین چیزی که از سبد کالا خارج می کند،  لبنیات است.

وی ادامه داد: شرکت ها با افزایش مصرف غیر مستقیم از جمله تولید فرآورده های جدید ، مردم را به سمت این محصولات سوق بدهند و به نوعی با تنوع بیشتر محصول خانوار ها را به سمت مصرف لبنیات تشویق نمایند.  

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24