Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس ٢۴ : خبرهای رسیده حاکی از آن است که روز گذشته دولت با قطعه سازان توافقی کرده تا رقم با اهمیتی اعتبار ارزی به آن ها تخصیص دهد. تا کلیه ٢٠٠ هزار خودرویی که به دلیل نبودن قطعات به انتهای خط تولید نرسیده و در انبارها قرار گرفته، تکمیل و آماده تحویل شوند... محمدرضا نجفی منش رئیس و عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو در گفت و گو با خبرنگار بورس ٢۴ درباره اخباری که اخیرا پیرامون توافقات دولت با قطعه سازان برای دریافت اعتبارات ارزی و ریالی منتشر شده ابراز داشت: این موضوع مساله تازه ای نیست و مربوط به بهمن ماه ٩٧ است. قرار بود بهمن ماه ۴ هزار میلیارد تومان وجه ریالی و ٨۴۴ میلیون یورو اعتبار ارزی به خودروسازان اعطا کنند اما از آن زمان تا کنون تنها بخشی از وجه ریالی پرداخت شده و از بخش ارزی آن خبری نشده است...

ماجرای توافق دولت با قطعه سازان چیست؟

بورس24 : خبرهای رسیده حاکی از آن است که روز گذشته دولت با قطعه سازان توافقی کرده تا رقم با اهمیتی اعتبار ارزی به آن ها تخصیص دهد. تا کلیه 200 هزار خودرویی که به دلیل نبودن قطعات به انتهای خط تولید نرسیده و در انبارها قرار گرفته، تکمیل و آماده تحویل شوند.

محمدرضا نجفی منش رئیس و عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره اخباری که اخیرا پیرامون توافقات دولت با قطعه سازان برای دریافت اعتبارات ارزی و ریالی منتشر شده ابراز داشت: این موضوع مساله تازه ای نیست و مربوط به بهمن ماه 97 است. قرار بود بهمن ماه 4 هزار میلیارد تومان وجه ریالی و 844 میلیون یورو اعتبار ارزی به خودروسازان اعطا کنند اما از آن زمان تا کنون تنها بخشی از وجه ریالی پرداخت شده و از بخش ارزی آن خبری نشده است.

وی افزود: تا پایان اسفند ماه 3،850 میلیارد تومان از مطالبات صنعت خودروسازی پرداخت شده اما هیچ مبلغی از بخش ارزی مقرر شده ، پرداخت نشده است. البته وزارت خانه ها بر سر موضوع پرداخت این مطالبات با یکدیگر توافق دارند اما این امر باید توسط بانک مرکزی انجام شود که تاکنون صورت نگرفته است.

او اشاره داشت: مساله مهمی که اکنون مطرح است این است که ارزی که قرار است به صنعت خودرو و قطعه سازی پرداخت شود بر اساس چه نرخی خواهد بود؟ پیشنهاد ما در این خصوص این است که یا معادل ریالی وجه ارزی به ما پرداخت شود یا چنانچه قرار است به صورت ارزی باشد بر اساس نرخ امروز و سود آن محاسبه و پرداخت شود. فعلا نتیجه این موضوع مشخص نیست.

نجفی منش اضافه کرد: از بهمن ماه تاکنون مطالبات قطعه سازها همچنان افزایش یافته و به مطالبات قبلی افزوده شده است. ضمن این که اگر مطالبات این صنعت در زمان مقرر شده پرداخت می شد صنعت خودروسازی با کمبود قطعه مواجه نمی شد و اکنون این میزان خودروی ناقص تولید نشده بود.

وی تاکید کرد: اگر 844 میلیون یورویی که طلب صنعت خودروسازی بود در بهمن ماه پرداخت می شد شاهد تولید ناقص خودروها و انبار شدن آن ها نبودیم. از سوی دیگر قطعه سازان نیز 22 هزار میلیارد تومان طلب دارند که اگر پرداخت شود یقینا قطعات کسری خط تامین خواهد شد و خط تولید تا مرحله نهایی به حرکت خواهد افتاد.

این عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو در پایان اذعان داشت: خبرهایی که اخیرا در خصوص توافق دولت با قطعه سازان و خودروسازان بر سر موضوع پرداخت مطالبات این صنایع مطرح شده قول و قرارهایی است که از بهمن ماه مطرح شده بود و قرار بود در آن زمان انجام شود و حالا پس از گذشت 5 ماه مجددا تکرار شده و بر سر زبان ها افتاده است. در خصوص پرداخت مطالبات خودروسازان و قطعه سازان هنوز گام عملی مثبتی برداشته نشده اما ما امیدواریم که انجام شود.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24