Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس ٢۴ : بانک ها در برداشت خود از نیاز بساز و بفروش ها به وام مسکن دچار اشتباه اساسی شده اند! بانک ها تصور می کنند سازنده های مسکن در تهران به وام ساخت نیاز دارند از همین رو سقف تسهیلات ساخت مسکن را افزایش داده اند. این در حالی است که روند پرداخت تسهیلات ساخت مسکن طی دو سال گذشته نشان می دهد میزان دریافت تسهیلات ساخت نه تنها افزایش پیدا نکرده که کاهش نیز پیدا کرده است!

بساز و بفروش ها چه وامی از بانک می خواهند؟!

بورس24 : بانک ها در برداشت خود از نیاز بساز و بفروش ها به وام مسکن دچار اشتباه اساسی شده اند!

بانک ها تصور می کنند سازنده های مسکن در تهران به وام ساخت نیاز دارند از همین رو سقف تسهیلات ساخت مسکن را افزایش داده اند. این در حالی است که روند پرداخت تسهیلات ساخت مسکن طی دو سال گذشته نشان می دهد میزان دریافت تسهیلات ساخت نه تنها افزایش پیدا نکرده که کاهش نیز پیدا کرده است!

علت این موضوع به نیاز واقعی بساز و بفروش ها مربوط می شود.تحقیقات نشان می دهد بساز و بفروش ها در این مقطع دنبال تقویت وام خرید مسکن هستند تا به شکل غیرمستقیم از آثار مثبت آن نفع ببرند.

سازنده ها از نظام بانکی می خواهند سقف وام خرید مسکن حداقل 50 درصد افزایش پیدا کند تا بخشی از افت شدید قدرت خرید تحت تاثیر رشد 110 درصدی قیمت ها جبران شود.

در ماه های گذشته تعداد تسهیلات پرداختی خرید مسکن در شهرها بیش از 30 درصد افزایش پیدا کرد در حالی که تعداد تسهیلات ساخت پرداختی به سازنده های مسکن حدود 3 تا 4 درصد افت کرد.بنابراین تقاضا برای دریافت تسهیلات خرید مسکن همچنان وجود دارد و اگر سقف تسهیلات افزایش پیدا کند فروش سازنده ها نیز بیشتر خواهد شد و آنها می توانند با درآمد حاصل از فروش،‌ ساخت و ساز جدید انجام دهند.

سازنده ها در فروش گیر کرده اند و در نتیجه نمی توانند بسازند.در ماه های گذشته ساخت و ساز در تهران بیش از 30 درصد نسبت به بهار پارسال کاهش پیدا کرد.ماهانه در تهران باید حداقل 8 تا 9 هزار واحد مسکونی ساخته شود در حالی که وضعیت کنونی حدود 6 هزار واحد است و قابل قبول بازار نیست.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24