Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

باید خودروهایمان CNG مصرف شود بیژن نامدار زنگنه در حاشیه آیین نکوداشت و تجلیل از محمود حجتی وزیر سابق جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران با اشاره به سهمیه‌ بندی بنزین و نتایج این طرح گفت...

وزیر نفت: سوخت ملی کشور گاز طبیعی است

بورس24 : وزیر نفت با بیان اینکه سازمان محیط زیست قبلاً هم اعلام کرده که تاثیر کیفیت بنزین بر آلودگی هوا بسیار ناچیز است، گفت: در شهرهای بزرگ بنزین و گازوئیل یورو توزیع می‌ شود.

بیژن نامدار زنگنه در حاشیه آیین نکوداشت و تجلیل از محمود حجتی وزیر سابق جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران با اشاره به سهمیه‌ بندی بنزین و نتایج این طرح گفت: سهمیه‌ بندی بنزین باعث شد حدود ۲۰ میلیون کاهش مصرف داشته باشیم، که این عدد هنوز تثبیت نشده است.

وزیر نفت ادامه داد: عمده‌ ای از این کالا صادر می‌ شود و رغبتی نیز از نظر اقتصادی در مصرف سوخت جایگزین یعنی ایجاد شده است که این برای ما ارزشمند است،چرا که فکر می‌ کنم سوخت ملی کشور گاز طبیعی است و باید خودروهایمان به صورتCNGمصرف شود.

وزیر نفت افزود: طرح ۶۵۰۰ میلیارد تومان وام برای CNG سوز کردن خودروهای عمومی در حال عملیاتی شدن است که قراردادهای این طرح بسته شده و همچنین حال انجام تمهیدات وام برای خودروهای غیر عمومی از جمله شخصی هستیم.

به گفته زنگنه، برای خودروهای غیر شخصی پرداخت وام ۶۵۰۰ میلیارد تومانی باید دولت بر عهده بگیرد اما برای خودروهای شخصی وام فراهم می‌ کنیم، که افراد خودشان آن را دریافت و سپس بازپرداخت کنند.

وی گفت: برای این جایگاه‌ ها تدابیری اندیشیده شده و جایگاه‌ ها فعلا تا دو برابر این مقدار مصرف را پاسخگو هستند اما اگر لازم باشد امکان توسعه آنها نیز فراهم شده که یا جایگاه‌ های فعلی توسعه داده شود یا جایگاه‌ های جدیدی در نظر گرفته شود. 

وزیر نفت اضافه کرد: مشکل LPGرا طی ۸ روز برای خانوارها حل خواهیم کرد اما بخشی ازLPG مصرف سوخت خودروها می‌ شود و کاری که ما در این مرحله انجام می‌ دهیم این است که اطمینان حاصل کنیم تعدادی از کپسول‌ ها هر ماه به دست خانوارهایی می‌ رسد که از گاز طبیعی استفاده نمی کنند و اگر خیال مان از این بابت راحت شود، باقی مسائل را حل می‌ کنیم.

منبع: فردا نیوز 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24