Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس ٢۴ : مردم این روزها بسیار می شنوند که بازار سرمایه روزهای خوبی را می گذراند و هر سهمی بخرند فارغ از عملکرد و وضعیت شرکت سود خواهند برد. تورمی که دست های خود را بر گردن اقتصاد کشور انداخته و انگار حالا حالاها هم قصد رها کردنش را ندارد ، به سبز بودن بورس کمک قابل توجهی کرده است. در واقع تورم باعث شده که فعالان بازار سرمایه از معاملاتی که دارند دست خالی باز نگردند. این که اصلاح بازار چه زمانی انجام خواهد شد و به طور کلی این روزها چه نوع سهامی رشد قابل توجهی داشته اند و چه سهامی همگام با بازار ما نبوده اند؟ مسائلی است که مهرداد خسروی تحلیل گر بازار سرمایه به آن ها پاسخ داده است...

پیش بینی شاخص ۵٧٠ هزار واحدی

بورس24 : مردم این روزها بسیار می شنوند که بازار سرمایه روزهای خوبی را می گذراند و هر سهمی بخرند فارغ از عملکرد و وضعیت شرکت سود خواهند برد. تورمی که دست های خود را بر گردن اقتصاد کشور انداخته و انگار حالا حالاها هم قصد رها کردنش را ندارد ، به سبز بودن بورس کمک قابل توجهی کرده است.

در واقع تورم باعث شده که فعالان بازار سرمایه از معاملاتی که دارند دست خالی باز نگردند. این که اصلاح بازار چه زمانی انجام خواهد شد و به طور کلی این روزها چه نوع سهامی رشد قابل توجهی داشته اند و چه سهامی همگام با بازار ما نبوده اند؟ مسائلی است که مهرداد خسروی تحلیل گر بازار سرمایه به آن ها پاسخ داده است.

خسروی در گفت وگو با بورس24 در خصوص رفتار و چشم انداز بورس در روزها و ماه های آتی گفت: شاخص کل از اواسط مهرماه سال جاری پس از یک رالی صددرصدی ، وارد یک موج نزولی شد که البته چندان عمیق نبود و بعد از ۴۰ هزار واحد ریزش نهایتاً از ابتدای آذر تا به امروز بیش از ۲۰ درصد(۶۰ هزار واحد) رشد را تجربه کرده است و از سقف قبلی که ۳۳۰ هزار واحد بود نیز عبور کرده است.

وی افزود : نکته قابل توجه در رشد اخیر شاخص این است که نمادهای بزرگ و شاخص ساز همراه شاخص نبودند و اکثراً شرکت‌های کوچک‌تر هستند که با رشدشان شاخص را بالا کشیدند.لذا از دید تکنیکال دو سناریو برای شاخص کل می توان متصور بود.

این کارشناس بورس تصریح کرد: در سناریو اول که می توان بیان کرد تصور بر این است که اصلاح در همان حوالی ۲۹۹ هزار واحد و اواخر آبان ماه به پایان رسید و موج صعودی جدید از همان جا شروع شده است که در این حالت هدف ۴۲۰ هزار واحد به زودی برای شاخص قابل دستیابی خواهد بود. در رابطه با سناریو دوم می توان گفت که در این حالت که به نظر احتمال وقوع بیشتری نسبت به سناریوهای قبلی دارد و از دیدگاه تحلیل زمانی و شمارش الیوتی هم قابل قبول تر است تصور بر این است که صعود اخیر نیز بخشی از الگوی اصلاحی بوده و موج جدید افزایشی هنوز آغاز نشده است. در این حالت انتظار می رود که رشد شاخص کل قبل از رسیدن به سطح ۳۸۰ هزار واحد، یک موج کوتاه نزولی دیگر را تجربه کند موجی که در حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد ریزش را ظرف یک ماه تا ۴۵ روز برای شاخص کل می تواند رقم بزند و الگوی اصلاحی را تکمیل کند. در این حالت اهداف شاخص کل برای موج صعودی بعدی ۵۰۰ و ۵۷۰ هزار واحد خواهد بود که از سناریوی اول بسیار جذاب تر است .

این کارشناس و فعال بازار سرمایه با بیان این که این سناریو با تقویم انتخاباتی و هچنین سیکل های زمانی سال گذشته همخوانی قابل توجهی دارد، افزود: از طرفی اهداف ۵۰۰ و ۵۷۰ هزار با توجه به احتمال تقویت موج تجدید ارزیابی در انتهای سال و همچنین احتمال زیاد وقوع توافق تجاری بین ایالات متحده و چین که منجر به رشد کامودیتی و نهایتا رشد صنایع شاخص ساز می شود اصلاً دور از ذهن نیست. بر همین اساس این سناریو احتمال وقوع بیشتری دارد.

او در پایان تاکید کرد: در صورت وقوع اصلاح کوتاهی که در سناریوی دوم محتمل اعلام شده شرکت‌های بزرگ و نمادهای بنیادی ریزش چندانی نخواهند داشت و همان شرکت های کوچکی که رشد اخیر را رقم زدند ممکن است قسمت زیادی از موج صعودی قبلی را پس بگیرند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • محمد شاطریان
    محمد شاطریان

    موافقم

    4 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24