Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس ٢۴ : در بازار مسکن همه چیز هم برای افزایش دوباره قیمت و هم برای کاهش آن مهیا است! نیروهای پیش برنده قیمت مسکن در ماه های آینده عمدتاً از سمت بازار ارز و تورم عمومی شارژ می شوند کمااینکه طی همین دو سه ماه اخیر افزایش ١٠ درصدی قیمت دلار در یک ماه باعث رشد حدود ۶ درصدی متوسط قیمت مسکن در تهران شد. همچنین تثبیت نرخ دلار در پاییز نیز باعث کاهش ٣ تا ۵ درصدی قیمت ظرف دو ماه شد...

نیروهای مخالف افزایش قیمت مسکن در سال ٩٩

بورس24 : در بازار مسکن همه چیز هم برای افزایش دوباره قیمت و هم برای کاهش آن مهیا است!

نیروهای پیش برنده قیمت مسکن در ماه های آینده عمدتاً از سمت بازار ارز و تورم عمومی شارژ می شوند کمااینکه طی همین دو سه ماه اخیر افزایش 10 درصدی قیمت دلار در یک ماه باعث رشد حدود 6 درصدی متوسط قیمت مسکن در تهران شد. همچنین تثبیت نرخ دلار در پاییز نیز باعث کاهش 3 تا 5 درصدی قیمت ظرف دو ماه شد.

بنابراین اگر سال آینده بازار ارز دوباره با شوک های افزایشی قیمت روبرو شود به دنبال آن تورم عمومی روند صعودی پیدا می کند و در نتیجه قیمت ها در بازار مسکن نیز با افزایش همراه می شود.

اما دو نیروی مخالف رشد قیمت مسکن در این بازار به صورت پرقدرت حاضر است.

نیروی اول از سمت خریداران است. نبود خریدار دست به نقد در حجم بالا یکی از عوامل جلوگیری کننده رشد بیشتر قیمت مسکن در سال 99 است. رکود معاملات خرید مسکن طبق پیش بینی ها سال آینده نیز ادامه پیدا می کند.

نیروی دوم بازدارنده جهش قیمت مسکن در سال 99 نسبت قیمت و اجاره مسکن است که الان کاملاً این نسبت از دست رفته و باید بزودی احیا شود.

اجاره بها در تهران حداقل باید معادل 4 درصد قیمت مسکن باشد اما الان به 3 درصد سقوط کرده است که بسیار نسبت بی سابقه و عجیبی از نظر کارشناسان مسکن است.

این نسبت باید به حداقل 4 درصد افزایش پیدا کند. معنای این حرف آن است که تورم مسکن باید کمتر از تورم اجاره شود.

تورم اجاره الان 30 درصد است اما تورم مسکن نزدیک به 60 درصد. نصف شدن تورم نقطه ای مسکن به معنی کاهش چشمگیر قیمت در سال آینده می تواند باشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24