Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

به گزارش کدال نگر بورس ٢۴، شرکت سرمایه گذاری نیروگاهی ایران-سنا اعلام داشت،پیرو نامه شماره ٢٢۴٨٧/١۴/١٠٠/١۴٠٠ مورخ ١٧/٠۵/١۴٠٠ و نامه شماره ٢٢۵١٢/١۴/١٠٠/١۴٠٠ مورخ ١٩/٠۵/١۴٠٠ به استحضار می رساند با عنایت به ارتقاء٢ واحد گازی نیروگاه علی آباد گلستان (واحدهای گازی ١و٢) از V٩۴.٢ به Map٢b ظرفیت هرکدام از واحدها ٢١ مگاوات بیشتر شده و در مجموع ظرفیت جدید نیروگاه ۴٢ مگاوات معادل(۴٢.٠٠٠ کیلووات یا ۴٢.٠٠٠.٠٠٠ وات) افزایش یافته است، به همین دلیل شرکت تولید نیروی آذرخش به عنوان مالک نیروگاه علی آباد گلستان معادل ظرفیت جدید نیروگاه گواهی ظرفیت به مقدار ۴٢.٠٠٠ ورقه معادل(۴٢.٠٠٠.٠٠٠ وات) از وزارت نیرو دریافت نموده است. این گواهی ظرفیت، اوراق بهادار قابل معامله ای است که با اجازه وزارت نیرو بر اساس ایجاد ظرفیت نیروگاهی قابل اتکاء جدید و یا کاهش قدرت قراردادی مشترکین موجود صادر می شود و واگذاری اشتراک جدید در شبکه سراسری برق کشور و یا افزایش قدرت قراردادی مشترکین مستلزم ارائه میزان مناسبی از این گواهی ظرفیت می باشد. در حال حاضر قیمت هر وات ظرفیت در نماد گواهی ظرفیت نقدی مبلغ ٢١.٨١۵ ریال می باشد و با در نظر گرفتن اوراق مذکور ارزش این اوراق معادل ٩٠٠ میلیارد ریال می باشد که با مقایسه ارزش فعلی اوراق گواهی ظرفیت با میزان سود خالص شرکت تولید نیروی آذرخش (به طور مثال سود خالص سال مالی منتهی به ٢٩/١٢/١٣٩٨ شرکت تولید نیروی آذرخش معادل٧٠٠ میلیارد ریال) نشان دهنده اهمیت بالای ارزش این اوراق می باشد. البته شایان ذکر است شاخص های بازار و روندهای قیمتی در صنعت برق نمایانگر افزایش همزمان رونق و نرخ فروش در بازار اوراق گواهی ظرفیت می باشد. به عبارت دیگر، با عنایت به افزایش شدید هزینه ها در صنعت برق، قیمت فعلی هر وات گواهی ظرفیت به هیچ عنوان منعکس کننده ارزش ذاتی آن نمی باشد. همچنین با توجه به اینکه بخش عمده ای از مشترکین جدید تا کنون اقدام به خرید گواهی ظرفیت ننموده¬اند، پیش بینی می شود نرخ فروش گواهی ظرفیت دست کم در بازه زمانی میان مدت با افزایش قابل توجهی همراه گردد. با عنایت به گواهی ظرفیت در دسترس این شرکت به منظور عرضه در بازار گواهی ظرفیت و همچنین روند رو به رشد قیمت آن، حجم قابل توجهی از نقدینگی از محل فروش گواهی ظرفیت به این شرکت تزریق می گردد. به پیوست ثبت حسابداری گواهی ظرفیت در حسابهای شرکت تولید نیروی آذرخش و همچنین مدارک مثبته تقدیم حضورتان می گردد. امید است با توجه به توضیحات ارائه شده به آن مدیریت محترم، نماد این شرکت در اسرع وقت مورد گشایش قرار گیرد. بنا به درخواست ناظر و عدم وقفه در بازگشایی نماد برای حفظ حقوق سهامداران محترم توضیحات کامل و تکمیلی ارسال و نوع اطلاعیه از الف به ب تغییر یافت.

«وسنا» از تغییر در مفاد اطلاعات منتشر شده گفت

به گزارش کدال نگر بورس24 ، شرکت سرمایه گذاری نیروگاهی ایران-سنا اعلام داشت،پیرو نامه شماره 22487/14/100/1400 مورخ 17/05/1400 و نامه شماره 22512/14/100/1400 مورخ 19/05/1400 به استحضار می رساند با عنایت به ارتقاء2 واحد گازی نیروگاه علی آباد گلستان (واحدهای گازی 1و2) از V94.2 به Map2b ظرفیت هرکدام از واحدها 21 مگاوات بیشتر شده و در مجموع ظرفیت جدید نیروگاه 42 مگاوات معادل(42.000 کیلووات یا 42.000.000 وات) افزایش یافته است، به همین دلیل شرکت تولید نیروی آذرخش به عنوان مالک نیروگاه علی آباد گلستان معادل ظرفیت جدید نیروگاه گواهی ظرفیت به مقدار 42.000 ورقه معادل(42.000.000 وات) از وزارت نیرو دریافت نموده است. این گواهی ظرفیت، اوراق بهادار قابل معامله ای است که با اجازه وزارت نیرو بر اساس ایجاد ظرفیت نیروگاهی قابل اتکاء جدید و یا کاهش قدرت قراردادی مشترکین موجود صادر می شود و واگذاری اشتراک جدید در شبکه سراسری برق کشور و یا افزایش قدرت قراردادی مشترکین مستلزم ارائه میزان مناسبی از این گواهی ظرفیت می باشد. در حال حاضر قیمت هر وات ظرفیت در نماد گواهی ظرفیت نقدی مبلغ 21.815 ریال می باشد و با در نظر گرفتن اوراق مذکور ارزش این اوراق معادل 900 میلیارد ریال می باشد که با مقایسه ارزش فعلی اوراق گواهی ظرفیت با میزان سود خالص شرکت تولید نیروی آذرخش (به طور مثال سود خالص سال مالی منتهی به 29/12/1398 شرکت تولید نیروی آذرخش معادل700 میلیارد ریال) نشان دهنده اهمیت بالای ارزش این اوراق می باشد. البته شایان ذکر است شاخص های بازار و روندهای قیمتی در صنعت برق نمایانگر افزایش همزمان رونق و نرخ فروش در بازار اوراق گواهی ظرفیت می باشد. به عبارت دیگر، با عنایت به افزایش شدید هزینه ها در صنعت برق، قیمت فعلی هر وات گواهی ظرفیت به هیچ عنوان منعکس کننده ارزش ذاتی آن نمی باشد. همچنین با توجه به اینکه بخش عمده ای از مشترکین جدید تا کنون اقدام به خرید گواهی ظرفیت ننموده¬اند، پیش بینی می شود نرخ فروش گواهی ظرفیت دست کم در بازه زمانی میان مدت با افزایش قابل توجهی همراه گردد. با عنایت به گواهی ظرفیت در دسترس این شرکت به منظور عرضه در بازار گواهی ظرفیت و همچنین روند رو به رشد قیمت آن، حجم قابل توجهی از نقدینگی از محل فروش گواهی ظرفیت به این شرکت تزریق می گردد. به پیوست ثبت حسابداری گواهی ظرفیت در حسابهای شرکت تولید نیروی آذرخش و همچنین مدارک مثبته تقدیم حضورتان می گردد. امید است با توجه به توضیحات ارائه شده به آن مدیریت محترم، نماد این شرکت در اسرع وقت مورد گشایش قرار گیرد.
بنا به درخواست ناظر و عدم وقفه در بازگشایی نماد برای حفظ حقوق سهامداران محترم توضیحات کامل و تکمیلی ارسال و نوع اطلاعیه از الف به ب تغییر یافت.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24