Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

امروز باز تراز نقدینگی حقیقی‌ها منفی شد و ارزش معاملات خرد در سطح 2.1 هزار میلیارد تومان ایستاد. شاخص پس از برخورد به سقف کانال نزولی مسیر اصلاحی را پیش گرفته و فعلا نقدینگی قابل ملاحظه‌ای برای افزایش حجم و ارزش معاملات به بازار تزریق نشده، بنابراین پیش‌بینی از بازار در شرایطی که خبرهای برجامی تاثیر زیادی در جهت‌دهی به معاملات دارند شاید زیاد منطقی نباشد، به گونه‌ای که اگر اخبار مساعدی از مذاکرات منتشر شود ممکن است شرایط برخی صنایع در بازار فردا بهتر شود، اما به طور کلی با این سطوح از ارزش معاملات خرد ، انتظار تحرکات قوی از بازار نداشته و نزدیک ترین سناریو آن است که احتمالا همچنان شاهد حرکت‌های نوسانی و کم‌حجم در بورس باشیم...

زمستان است...

بورس24 : معاملات امروز بازار سهام در حالی متعادل آغاز شد که گرایشات مثبت سبب شد تا نماگرهای بورسی با روند صعودی روز را آغاز کنند. اما به مرور و همزمان با کاهش اندک نرخ دلار شاهد افت نسبی تقاضا به ویژه در شاخص‌سازان بودیم. به همین سبب در نهایت شاخص کل و هم‌وزن به ترتیب با افت حدودی 0.2 و 0.1 درصدی مواجه شدند.

پیش از این در گزارش‌های زیادی از ارزندگی بازار سرمایه و جاماندگی این بازار نسبت به بازارهای دیگر و چشم‌انداز مثبت سودآوری شرکت‌ها گفتیم و معتقدیم که وضعیت بازار در این زمستان به مرور بهتر می‌شود. اما با این وجود به دلیل عدم حمایت معامله‌گران هنوز بازار سهام نتوانسته‌ از وضعیت رکودی خارج شود. نتیجه آن را هم در پایین بودن حجم و ارزش معاملات که مانع از ورود پول‌های بزرگتر و بازگشت رونق به بازار سهام شده‌ مشاهده می‌کنیم.

اکنون بسیاری منتظر اعلام نتیجه مذاکرات و سمت و سوی نرخ دلار هستند، اما معتقدیم که حصول یا عدم حصول برجام نمی‌تواند ریسک قابل توجهی را متوجه بازار سرمایه کند. کما اینکه ثبات اقتصادی شکل گرفته پس از توافق، می‌تواند وضعیت بازار سرمایه را نیز بهتر کند. ضمن آن که اخیرا ریسک‌های زیادی نیز از سر راه بازار برداشته شده‌است. بنابراین شرایط فعلی بازار ربطی به متغیرهای بنیادی ندارد.

اما امروز باز تراز نقدینگی حقیقی‌ها منفی شد و ارزش معاملات خرد در سطح 2.1 هزار میلیارد تومان ایستاد. شاخص پس از برخورد به سقف کانال نزولی مسیر اصلاحی را پیش گرفته و فعلا نقدینگی قابل ملاحظه‌ای برای افزایش حجم و ارزش معاملات به بازار تزریق نشده، بنابراین پیش‌بینی از بازار در شرایطی که خبرهای برجامی تاثیر زیادی در جهت‌دهی به معاملات دارند شاید زیاد منطقی نباشد، به گونه‌ای که اگر اخبار مساعدی از مذاکرات منتشر شود ممکن است شرایط برخی صنایع در بازار فردا بهتر شود، اما به طور کلی با این سطوح از ارزش معاملات خرد ، انتظار تحرکات قوی از بازار نداشته و نزدیک ترین سناریو آن است که احتمالا همچنان شاهد حرکت‌های نوسانی و کم‌حجم در بورس باشیم.

برای مشاهده چشم انداز بازار سهام کلیک کنید...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24