Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

در حال حاضر سرمایه‌گذاران از اثرات مثبت توافق احتمالی فقط به افت نرخ دلار توجه دارند به طوری که حتی نمادهای خودرویی و بانکی که دیروز پراقبال بودند، تحت تاثیر جو منفی موجود در مدار منفی قرار گرفتند...

بهانه جدید بورس برای افت ؛ دلار و برجام!!

بورس24 : بازار سهام امروز در حالی در مدار منفی آغاز به کار کرد که اگرچه در ابتدا خودرویی‌ها و بانکی‌ها کمی خریدار داشتند، اما با افزایش فشار عرضه در تمام گروه‌ها، بورس یک روز بی‌جان و قرمز دیگر را همزمان با تداوم افت نرخ دلار در کارنامه خود ثبت کرد.

بدین ترتیب شاخص کل بورس با افت 25,680 واحدی روبرو شد و در کنار ارزش پائین معاملات، شاهد شتاب بیشتر خروج نقدینگی حقیقی بودیم.

ابهامات موجود به خصوص در مورد برجام و آینده دلار و برخی بندهای بودجه سبب نوعی سردرگمی در رفتار معامله‌گران شده و بازار را فرسایشی کرده‌است.

از سویی ارزندگی موجود در بازار، افزایش آرام نرخ نیمایی و پیش‌بینی از سودسازی مناسب شرکت‌ها موجب شده تا در شرایطی که عموما نظاره‌گر هستند، امیدها به بهبود تدریجی و آرام روند معاملات با دید میان‌مدت زنده شود.

اما ظاهرا در حال حاضر سرمایه‌گذاران از اثرات مثبت توافق احتمالی فقط به افت نرخ دلار توجه دارند به طوری که حتی نمادهای خودرویی و بانکی که دیروز پراقبال بودند، تحت تاثیر جو منفی موجود در مدار منفی قرار گرفتند.

حتی کاهش نرخ بهره بین بانکی نیز تاثیر مثبت خاصی بر بازار نداشت. برآیند تمام این موارد آن شده که با توجه به ساعات پایانی معاملات امروز و در صورت تداوم افت دلار به جهت جو روانی ناشی شده از آن، نمی‌توانیم انتظار خاصی از جریان معاملات بازار فردا داشته باشیم و سناریوی محتمل ادامه خروج نقدینگی و ارزش پایین در سطوح معاملات است.

چشم انداز بورس فردا را اینجا بخوانید...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24